Mijn zoontje is vanaf gister heel erg aan het spugen en heeft echt spuitluiers. Alles zit onder steeds. Het gekke is hij is veder niet ziek , slaapt wel veel (overdags is het niet echt een ster in slapen veel korte slaapjes maar sinds gister maakt hij hele lange rukken) , jammert wel een beetje maar is veder wel vrolijk. Ook 1 wang is vuurrood steeds en het lijkt een beetje alsof hij een tandje krijgt. Heeft soms iets verhoging maar geen koorts. Nu heeft hij best wel last van uitslag op zijn rug. Op de foto lijkt het rustiger maar het is vuurrood. Kan dit van tandjes komen ? Is dit gewoon uitslag van ontlasting ? Vind zo zielig
Eczeem? Misschien proberen met een vette creme eerst in te smeren? Ik kreeg de tip een keer om bij apotheek vaseline/paraffine te kopen. Dus die combi is beter en meer vochtinbrengend. Maar ik zou gewoon naar de huisarts gaan hoor!
Twee weken geleden was mijn dochter ook flink ziek. Ook zij kreeg deze uitslag, op haar rug en buik, maar vooral op haar benen. Het waren allemaal rode pukkeltjes die vooral na een badje flink opvlamde. Ik herken het dus wel . Ik ben niet bij de huisarts geweest, omdat het er niet op leek dat ze er last van had. Ik had ook niet het idee dat het bij haar jeukte. Ondertussen is het op haar rug en buik zo goed als weg en op haar benen al een stuk minder. s'Avonds smeer ik het in. Beterschap!
Bij mijn dochter ook. Wel bij de dokter geweest en had te maken met het verkoudsheidsvirus. Ging na een paar dagen over. Je kan vaseline cetomacrogolcreme smeren.
Cetomacrogolcreme met 10 procent vaseline heb ik inderdaad al op recept van de huisarts ( en hydroctison of zoiets). Het eerste voor dagelijks 2 X en die andere als hij last van eczeem heeft. Eczeem heeft hij dus inderdaad al maar dit is echt heel anders. Toevallig net bij mijn schoonzusje geweest ze is altijd huisartsassistente geweest en die denkt ook van de ontlasting. Hij heeft namelijk echt waterdunne poep wat zo ze rug op loopt. Dit gaat natuurlijk irriteren. Van vrijdag op zaterdag heeft hij snachts gepoept maar had ik niet door omdat hij gewoon door sliep. Dit heeft de hele nacht lopen broeien natuurlijk. Ik kijk het nog eventjes aan anders ga ik langs de huisarts. Hij spuugt en vooral poept heel veel maar houdt nog wel genoeg binnen denk ik. Hij is veder actief en vrolijk. Het zijn veder geen blaasjes maar echt bultjes met rode irritatie Thanks meiden !!
Ik herken deze uitslag met soort rode puntjes erin, met de symptomen. Mijn dochter had toen de 5e ziekte. Ging vanzelf weer over.