Ik zit met een klein probleempje Mijn zoon is nu tien weken en sliep al een tijdje goed door. We hadden een mooi ritme En dat is nu volledig omgegooid. Hij kwam altijd om de volgende tijden Rond 6 uur 1ste fles Rond 9/ 10 2de fles Rond 12/13 3de fles Rond 15/ 16 4de fles Rond 19/ 20 5de fles Alle flesjes 150/ 5 Daarna ging hij op bed sliep tot ongeveer 6 uur Dus ongeveer 10 uren tussen de voeding! Ideaal Maar woensdag op donderdag kwam hij ineens al rond 4 uur. Vanaf dat moment lukt het me niet meer om goed in het oude ritme te komen. Dit waren de schema,s van de afgelopen dagen Donderdag 4 1ste fles 150/ 5 7 2de fles 150/ 5 11 3de fles 150/ 5 15 4de fles 150/ 5 18 heeft hij maar 40 cc gedronken 150/ 5 21.45 wakker gemaakt voor laatste fles 150/ 5 Vrijdag 3.30 1ste fles 90/ 3 7 2de fles 150/ 5 11 3de fles 150/ 5 14 4de fles 150/ 5 17 5de fles (hij sliep bij mijn ouders, die hebben hem op mijn advies wat ik weer van het cb had niet wakker gemaakt.) 150/ 5 Vandaag 2 1ste fles 90/3 6 2de fles 150/ 5 9 3de fles 150/ 5 12 4de fles 150/ 5 15.30 5de fles 90/ 3 (dit heb ik gedaan in de hoop dat hij nog niet genoeg heeft gehad en dus nog een keer komt voor fles) Dus ik hoop dat hij zo rond 19.00 nog een flesje wil en daarna lekker gaat slapen. Zijn er meer ouders die hier ervaring mee hebben en hoe is dit bij jullie gegaan. Hebben jullie tips voor mij om weer in een wat handiger ritme te komen.
laatste flesje ophogen? 180/6. mijn kerel zat met 10 weken al op 4 x 180/6. irritant he, denk je je kind door te hebben.... gooit ie de boel weer om! maar, troost je, dit is een van de laatste omgooiingen in het eetritme. (bij ons kwam op een gegeven moment 4 x 210/7, en daarna rijstebloem in laatste fles. maar toen was hij al 5 maanden).
Hoi Butterfly, lastig he?? Ik lees dat hij svonds na een uur of 17 al zijn nachtmodus in gaat ( heeft van 17 tot 2 geslapen op vrijdag), en daarna weer om de 4 uur ongeveer, maar liefst wil je dat die nachtmodus na 20 uur komt ofzo? Denk dat je dan beter na 17 uur nog wel een fles moet geven en niet moet laten doorslapen. Vind het ook een vreemd advies van het CB, hadden ze gedacht dat hij van 17 uur tot 7 zou doorslapen??!! 14 uur is wel erg lang voor een kindje van 10 weken?! Ik zou toch nog eens een fles rond 22 uur aanbieden. Dat het een keer niet is gelukt wil niet zeggen dat het de oplossing niet is. En donderdag had hij daarvoor ook maar 40cc gehad dus wellicht toch erge honger? Ophogen kan ook, als je denkt dat ie hongerig is, maar volgens mij is gewoon zn slaapritme op het verkeerde tijdstip
Ja klopt, hij heeft nu om 15.30 zijn vorige flesje gehad, ik heb hem expres wat minder gegeven met de hoop dat hij straks wel honger heeft. Als hij niet uit zichzelf wakker word dan maak ik hem rond 19.00 wakker. Dan kan hij zijn flesje krijgen en daarna in bad en op bed. Hoop dat het slaap ritme dan weer wat word als vanouds.
De een na laatste fles wat minder geven heeft hier nooit zo goed geholpen omdat ze dan toch een minder goed buffertje had voor de nacht... hopelijk pakt het bij jullie wel goed uit! En de laatste fles rond 20 of 21 uur? Dat al geprobeerd? dan zit hij nog niet helemaal in zn diepe slaap maar ben je wel een paar uur verder dat hij weer niet hoeft door te slapen? Om 15:30 uur de gewone hoeveelheid geven en dan rond 20 uur bijv ook of 180/6?
Geloof dat hij nu de slaap niet echt wil vatten. Is ook niet overstuur ofzo, maar hoor hem zo nu en dan wat pruttelen. Zolang hij niet huilt laat ik hem lekker liggen. Wanneer ik niks meer hoor ga ik om een uur of 20.00 naar hem toe krijgt hij de fles en gaat hij in bad en dan weer op bed. We zullen zien hoe het gaat lopen. Hij heeft nu al 5 flessen gehad waarvan 2 90/3 als hij nu nog een fles van 150. 5 krijgt heeft hij 800 ml gehad. Heeft niet alle flessen schoon leeg gedronken maar laat ook niet veel staan.
Nou het heeft geholpen, om half 8 wakker gemaakt in bad gegaan, fles gehad en rond hal 9 9 uur weer op bed. Vanochtend 6 uur eerste fles!!!!!! Ik helemaal blij! We zijn vandaag de hele dag weg geweest en meneer heeft zonet na de fles van 16.00 een tijd in de auto geslapen en ligt nu lekker in de box. Even uitrusten en dan straks maar in de pyama flesje en op bed