Ik had even een vraagje aan mensen die baby's/kindjes hebben die nexium gebruiken. Mijn dochtertje gebruikt sinds dinsdag nexium mocht toen van de apothker niet meer dan een half zakje. Woensdag bij de KA geweest en moesten toch echt 1 zakje geven. Nu zijn we dus een paar dagen verder en het gaat op zich goed alleen drinkt ze minder en is best onrustig. Is dit nog van het wennen aan de nexium? Wat betreft melk drinkt ze neocate ingedikt met jbpm. We hebbe zelf al besloten om het zakje in 2 te splitsten en een half in de ochtend te geven en een half in de avond want als we een heel in de ochtend geven is ze heel erg onrustig in de avond. Dus herkent iemand dit? Neem aan dat het gewoon wennen is en dat dit wel beter wordt maar wil graag ervaringen van andere horen.
Hoi, Mijn dochter krijgt ook nexium. We hebben vanaf het begin gelijk 1 zakje gebruikt en geen halve dus ik neem aan dat dat geen kwaad kan. Zij krijgt het 's morgen bij de eerste fles. Ze was na 3 dagen al een heel ander kind. Terwijl haar slokdarm helemaal verbrand van het zuur was dus even de tijd geven. Ik zou wel gewoon 1 zakje geven en neit 2 keer daags een halve weet niet of de werking dan wel zo goed is.
Ow en de eerste paar dagen had ze ook kramp door de nexium. Misschien dat ze daar ook een beetje onrustig van word.
Onze dochter kreeg onlangs ook nexium (nu gelukkig overal mee klaar) En wij gaven ook gelijk altijd 1 hele zak per dag. (daarbij kreeg ze ook motillum en jbpm) en het ging wel goed, maar ze had in het begin ook heel veel last van kramp. Echt door het wennen aan de vele medicijnen. Maar het gaat wel weer over hoor. Met 4 mnd was ze overal vanaf. Succes
Ik heb wel weens begrepen dat jbpm ook krampjes kan veroorzaken. Misschien kun je proberen dat eens weg te laten? Mijn zoontje kreeg 1 zakje nexium voor de eerste fles. Ik mocht het aanmaken met 10 cc water. Dan is het wat dikker en makkelijker weg te happen (op een lepeltje) succes
mijn zoontje heeft ook nexium gehad, hij kreeg er last van, van zijn ontlasting? hier ook meteen 1 zakje (wel een zwaar ventje) wij gaven het voor zijn 1e fles, dus nexium, 15 minuten wachten en dan zijn fles.... dat hielp bij ons het beste!
Wij gaven eerst een half zakje, maar na een week of 3 was dat niet meer genoeg. Nu een heel zakje en de ka zei dat in 1 keer geven beter voor de medicijnspiegel in het bloed is. Hij krijgt het 's avonds voor de laatste voeding, verder niet wachten ofzo, hij is nogal ongeduldig en wil meteen erna drinken Geen klachten gehad met de darmpjes ofzo, maar hij krijgt bv en geen jbpm of motilium erbij.
Wij geven ook s morgens 1 zakje, na een paar dagen duidelijk verschil te merken. Nu wachten we op het moment dat we mogen afbouwen en het niet meer nodig is maar ik durf niet zo goed want hoe weet je dat het niet weer slechter gaat? Ik ben zo blij voor haar! spugen doet ze overigens nog steeds erg veel......
HIer ook 1 zakje voor de 1e fles in de ochtend! Dat werkt hier super goed. Ondertussen vraag ik me wel af wanneer we het af kunnen bouwen? mensen hier een idee over?
volgens mijn KA hoef je het niet af te bouwen, maar kan je in een keer stoppen... wij zijn met 13 maanden gestopt.
Geef nu toch maar het hele zakje in de ochtend. We moetern natuurlijk niet vergeten dat er veel veranderd is in 1,5 week. Ze zit nu bijna 1,5 week op de neocate en 1 week op de nexium dus het is beide wennen. Aan de jbpm kan het niet liggen want die gebruikt ze al zolang, dus het zal het wennen wel zijn. Hier wordt over 3 maanden gekeken of we de nexium kunnen afbouwen
Hier ook eentje die nexium, motilium en jhbpm krijgt. Het kan idd wel wennen zijn, andere voeding en mediactie. Maar je moet even volhouden. Hier ging het in het begin slechter en dacht ik dat de nexium niet werkte maar na anderhalf 2 wk ging het beter en nu gaat het goed
Wij moeten een heel zakje oplossen en daar 8,3 ml uit halen, wat neerkomt op een half zakje. Ons werd wel gezegd dat we het moesten geven voor de tijd dat ze onrustig was, dus als ze 's nachts het meest last van haar reflux dan moesten we de nexium bij de laatste fles geven.
Je moet t wel voor eten en drinken geven, nuchter zeg maar. Wij zijn aan afbouwen toen duidelijk was. Na 1 jaar dat er echt minder omhoog kwam.eerst ipv 2 zakjes per dag terug naar 1 en daarna gestopt maar Dat bleek toch niet te werken. Hij had echt nog last van omhoog komed zuur dus nu nog steeds 1 zakje per dag met 18 maanden