Multivitamine voor dreumes die geen fruit eet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik heb op de Voeding-pijler een paar dagen geleden een topic geopend over onze dochter van 19 maanden die al een tijd nauwelijks fruit eet en ook het toetje opeens niet meer belieft. Nu had ik me altijd voorgenomen geen strijd te maken van eten, en dat doen we ook nog steeds niet. Gisteren op het cb schrok ik echter wel van haar gewicht, dat altijd al wat achterbleef. Ze is nu 80 cm bij 9140 gram.
    De verpleegkundige vroeg me of ze goed eet en tja, de ene dag eet ze beter dan andere, maar over het algemeen gaan er wel 3 boterhammen op een dag in, plus 's avonds best wel wat warm eten en soms een paar hapjes yoghurt/kwark/vla. Tussendoor krijgt ze dan nog fruit maar dat weigert ze al een tijdje. Er gaat met moeite misschien 1 partje appel in. Smoothies, sap, gepureerd, verschillende soorten fruit; ze weigert gewoon.
    Het toetje wil ze dus ook nauwelijks meer maar ze drinkt over het algemeen wel goed haar melk en eet kaas op haar brood.

Groenten eet ze wel, mits warm en dan voornamelijk bloemkool, broccoli en sperziebonen. Alles bij elkaar, vraag ik me toch af of ze haar vitaminen wel binnenkrijgt. Zouden jullie vitaminen bij geven? Ze krijgt nu elke dag uiteraard Vitamine D.

Overigens vond de cb-verpleegkundige dat ik me geen zorgen moest maken over haar gewicht, omdat ze zich verder prima ontwikkelt. Ze loopt al maanden, spreekt al zinnetjes met 3 woorden en begint al tekenen te vertonen van zindelijk worden. Maar dat gewicht zit me toch dwars, ze heeft zo weinig bij te zetten..

2. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Opzich eet ze genoeg behave fruit dan. Je kan haar vitamines geven het overige wat het lichaam niet nodig heb word toch weer uitgeplast. Zolang het cb zich niet zorgen maakt zou ik dat ook niet doen, maar ik snap je reden.

Mocht je je echt zorgen maken kan je altijd even langs de huisarts

3. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Als het CB zich geen zorgen maakt dan zou ik het ook niet direct doen. Mijn ervaring met het CB is dat ze je eerder snel ongerust maken als ze ook maar een heel licht vermoeden hebben dat er iets aan de hand zou kunnen zijn dan dat ze je zorgeloos laten vertrekken.

Maar jij ziet je kindje iedere dag en kent haar het beste. Als jij je beter voelt bij multivitamine dan zou ik dat gewoon doen.
    Succes en ik hoop voor je dat ze snel weer fruit gaat eten!

4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier eet zoonlief wel fruit maar krijgt hij zoiezo multivitamines erbij. Ik vind dat dat nooit geen kwaad kan, zelf slikken wij ook multivitamines bij. Ik geef dan vloeibare van davitamon, die snoepjes krijgt hij nog niet.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik geef de dames wel dagelijks een multivitamine.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    er zijn kinderen die maanden of jaren geen avondeten eten, dus ook geen groente en die staan ook nog overeind dus ik denk dat het niet zo'n kwaad zal kunnen doen...
    maar een extra multi vitamine kan ook nooit kwaad denk ik

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik geef sowieso een mulitivitamine (oudste) onder het mom baadt het niet dan schaadt het ook niet, terwijl mn dochter wel goed eet. Maar een vitamine pil helpt uiteraard niet of nauwelijks bij het groeien. Het geeft geen extra calorieen, alleen vitamines en mineralen.
    Wanneer jouw dochter helemaal geen fruit eet, denk ik dat ze met name wel wat extra vitamine c kan gebruiken. Je zou ook kunnen proberen of ze wel een lekker zelf geperst vres fruitdrankje wil drinken. Kiwi met sinasappel samen in de mixer is erg lekker en dan zou ze toch haar fruitvitamines binnenkrijgen.

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.175
    113
    en warm fruit?

9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Heb ik toevallig gister geprobeerd: ik had de appel een beetje verwarmd in de magnetron. Nou, ze keek me aan met zo'n blik van: haha, je denkt toch niet dat ik DIT ga opeten?! :D

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ook al geprobeerd...:(

11. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier ook standaard multivitamine ipv vitamine d
    Mede omdat ukje hier om de 2/3 weken een week ziek is en dan dus weinig eet

12. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Onze oudste is altijd een extreem lichtgewicht geweest. Ik maakte me tot hij twee was altijd druk om zijn gewicht en wat en hoeveel hij at. Hij liep ook bij een kinderarts. Toen hij 22 maanden was boog zijn lijn ook nog eens af: paniek! Ook bij cb en kinderarts met als gevolg allerlei adviezen over eten met room, boter, fantomalt etc. Hielp allemaal geen sikkepit. Maar gelukkig trok na een paar maanden zijn gewicht weer op naar zijn eigen lijn en daar zit hij nu nog steeds op. Meestal eet hij goed en soms weken niet.

Conclusie 😄 niet druk maken als de lijn goed blijft. Ze is gewoon dun.

Multivitamine krijgt hij elke dag. Ziek is hij gelukkig zelden

13. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier is de oudste (nu 3) ook altijd onder aan het lijntje met gewicht geweest. Hij eet soms goed, soms niets... Er is niets aan te doen. Het enige wat ik nu doe is veel boter op zijn brood. Brood eet hij vaak wel namelijk, krijgt hij toch nog iets vet binnen waardoor hij niet op ondergewicht komt.
    Toetjes heeft hij nooit gegeten, vind hij gewoon niet lekker denk ik.
    Hij krijgt een multi vitamine. Waarom? Omdat ik het zelf ook neem en ik het puur als aanvulling zie.
    Mijn jongeste krijgt het ook, ookal eet deze alles en overal goed van.

Ik zou in jou geval dus gewoon een multi vitamine geven. En je verder niet druk maken om het gewicht (al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan)

14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    En geperste sinaasappel door een verkruimelde cracotte? Ik doe vaak een banaan, cracotte en een geperste sinaasappel. Twee x fruit in één keer voor een matige fruiteter hier.

15. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Misschien weigert ze fruit omdat ze er niet goed tegen kan? Mijn man is heel erg allergisch, ook voor meeste fruit en wilde dit toen hij klein was ook niet.
    Lust ze wel blauwe bessen of bramen? Dat is iets waar mijn man wel tegen kan.

Deel Deze Pagina