In vervolg op het vorige onderwerp dat ons zoontje geen fles wil... Ons zoontje van bijna 9 mnd spuugt telkens al het eten uit wat hij net op heeft, als ik melkproducten/zuivel geef. Vanavond heeft hij z'n warm eten op, dat gaat goed. Daarna een klein beetje vla want we zijn aan het uit proberen wat hij wel aan zuivel wil. Maar helaas kwam al z'n eten na het eten van een paar hapjes zuivel er weer uit. Als hij brood op heeft, en hij drinkt dan een klein beetje melk, dan komt alles er weer uit. Heb op advies van cb verschillende soorten melk geprobeerd maar het werkt gewoon niet Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? Ik ben nl op het cb geweest en ze snappen er niets van. Twee artsen en beide konden mij niet helpen en moest ik het maar uitzingen tot hij een jaar was want dan hoefde hij toch nog maar 300 cc aan zuivel
Alleen met koemelk of ook met bijv geitenmelk oid? Ik zou toch stoppen met zuivelproducten als blijkt dat hij er niet tegen kan. En een alternatief zoeken. Kinderen kunnen heel goed aangeven waar zeniet tegen kunnen, dit uit zich vaak in het weigeren van het voedsel of spugen. Lijkt me een duidelijk teken toch?
Ik geef om deze reden nog bv. Dat blijft er wel in. Geitenmelk gaat ook niet, dan spuugt hij ook. Ik zal eens soya gaan proberen. Dat heb ik dan nog net niet gedaan.
Duidelijk toch Je kindje heeft hoogstwaarschijnlijk kma. In jouw bv zit waarschijnlijk te weinig om op te reageren, maar een hap vla of slok melk is een heel ander verhaal. Als jij nog bv geeft en je daarnaast soja toetjes zou geven, dan krijgt je kindje genoeg zuivel binnen. Mijn zoontje heeft dit ook. Bv ging prima. 1 theelepel koemelk lukt hem nog net. 3 theelepel is 3 uur lrijsen en volledig onder het eczeem de andere dag. Maar de test op kma was negatief Ik ben nu 2 weken gestopt met bv, zoon krijgt nu pap van soja melk en een sojatoetje. Zo komt hij aan zijn zuivel.
Moet eerlijk zeggen dat ik op cb ook aangaf aan kma te denken maar dat werd direct verworpen omdat hij geen eczeem heeft. Ik heb aangegeven dat hij, zodra er een hap zuivel naar binnen.gaat, hij gaat spugen. Ik ga zo naar de winkel voor soya. Bedankt!
Bij kea hoeft er geen sprake te zijn van eczeem. Hier 2 jongens die beiden kea hadden en geen eczeem. Ik zou juist geen soja geven. De eiwitten van soja lijken zo veel op die van koemelk dat de kans op een reactie erg groot is. Uit ervaring weet ik hoe moeilijk soja te vermijden is, dan moet je echt overal op gaan letten. Bij kea wordt altijd soja tot de leeftijd van 1 jaar afgeraden en zelfs na die leeftijd is het beter om niet te geven. Daarnaast is soja geen alternatief voor koemelk. Alleen bv zal waarschijnlijk ook echt nog wel voldoende zijn, even afhankelijk van hoeveel er gedronken wordt.
Hier dan weer hevige kma maar absoluut geen enkele reactie op soya. Maar juist allemaal weer allergisch voor ei erbij :x Rustig aan proberen met de soja, dan weet je het gauw genoeg. Soja zit ook in heel veel andere dingen, dus vermijden kun je het eigenlijk niet. En bv blijven geven nu tot 1 jaar is wel het handigst en het beste.
Het lijkt me duidelijk als hij geen melkproducten verdraagt, dan geen melkproducten geven. Als soja problemen geeft zou je nog rijstemelk kunnen proberen. IK zou eens kijken of je een "dieet" kan vinden zonder melkproducten, er zijn zoveel kinderen met KMA dat moet toch goed te doen zijn.
Je hoeft echt geen toetjes met soya toetjes te gaan vervangen hoor! Mijn kids hebben beiden 3 jaar lang appelmoes, fruithapjes, water ijs en zelfgemaakte toetjes ( bijv griesmeel met plantaardige melk bij gelegenheden ) gehad. SOya is niet nodig hoor. Ook niet heel gezond bij zuigelingen.