Nexium, na hoeveel dagen/weken verschil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilmi, 14 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Dag allen,

    Wij gebruiken nu voor de 6e dag voor onze zoon Nexium i.v.m. verborgen reflux.

    Hij is 7 weken en weegt bijna 5 kg. Hij krijgt de Nexium elke ochtend 1x 7,5 mg.

    Wii merken helaas nog geen verschil, alleen dat hij niet meer hikt.
    Als hij zijn voeding dat omhoog komt na een aantal uur weer wegslikt kijkt hij nog paniekerig uit zijn oogjes en er volgt soms ook nog een huiltje. Ook slaapt hij nog heel onrustig.

    Hoe lang duurt het voordat we echt verschil zouden moeten merken?
     
  2. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Hier werkte het na de eerste dosis gelukkig+ Hero comfort voeding met extra schepje nutriton.
    Inmiddels aan het afbouwen!
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Hier duurde het een week of 2 voordat zijn lijfje wat minder gespannen werd.
    Maar het onrustige slaappatroon dat had wat meer tijd nodig.
     
  4. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Hier na 2 dagen verschil (ander middel wel, maar ook maagzuurremmers). Vaak zie je dat babies met verborgen reflux door de periode ervoor niet goed hebben leren slapen en oververmoeid zijn. Hierdoor slapen ze ook dramatisch (als in: paniekerig wakker worden ed) en huilen ze veel. Je zult dus ook de oververmoeidheid weg moeten werken die hij de afgelopen weken heeft opgebouwd, dan kun je vaak pas iets zeggen over of de maagzuurremmers werken.

    Mijn advies: Op deze leeftijd is de maximale wakkertijd tussen dutjes door 90 minuten. Dit houdt in dat je je kleintje met ongeveer 80 minuten weer terug in bed legt, zodat hij met 90 minuten kan slapen. Als hij nog niet zelfstandig in kan slapen, dan kun je beginnen met slapen in de draagzak ed. En dan echt strikt de tijden hanteren, ga je hier overheen dan bouwt de oververmoeidheid zich verder op.
     
  5. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier deed nexium helaas niets, na 3 weken nog geen verschil. Toen ranitidine en dat gaf binnen een week verbetering. Ranitidine staat erom bekend minder goed werkzaam te zijn, maar de kinderarts zei toen dat hij gek genoeg veel vaker zag dat kinderen beter reageerden op ranitidine dan op nexium.
    Uiteindelijk de ranitidine gebruikt tot baby bijna een jaar was. Daarna pas kunnen stoppen.
     
    Ilmi vindt dit leuk.
  6. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Mijn zoontje kreeg omeprazol. Na 4 dagen merkte ik dat hij weer meer wilde drinken (weigerde daarvoor door de pijn). We hebben zijn voeding ook ingedikt.
    Met 6 maanden konden we met de omeprazol stoppen, met 8 maanden met het indikken.
     
    Ilmi vindt dit leuk.
  7. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Wij zijn vanaf het begin al heel alert met wakkertijden en ritme/regelmaat, alles is ook heel voorspelbaar. Het vervelende is dat wanneer er maagzuur terugstroom, hij er echt last van heeft en begint te huilen. Zolang dat ik de weg blijft staan krijgt ons mannetje helaas niet veel rust. Vandaag met de kinderarts gebeld en ze gaat met een collega overleggen of hij 2 maal daags 5mg mag i.p.v. 1x 7,5mg. Quinn is nu 9 weken en weegt 5,6 kg.
     
  8. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Goed om te weten, ik houd dit even in mijn achterhoofd!
     
  9. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Bij dochter na 2 dagen verschil. Zoontje kon er niet tegen, werd er alleen maar onrustiger van, hij kreeg daarna ranitidine minder bijwerkingen maar dat deed niet voldoende, daarna omeprazol. Dat ging nog het beste.
    Naast nexium word ook vaak forlax gebruikt ivm de bijwerking obstipatie.
    Hier hadden ze beide koemelkallergie naast de reflux.
     

Deel Deze Pagina