Mijn zoon is 16,5 maand. 2 weken geleden had hij een dubbele oorontsteking. Toen heeft hij antibiotica gekregen daarvoor. En dag nadat we begonnen waren daarmee ging hij overgeven. Naar de dokter geweest en die zei dat z'n oren al beter werden en dat hij een buikgriep te pakken had. 2 dagen later begon de diarree. Elke ochtend werd hij wakker met een diarree luier. Overdag had hij dat niet. Wel minder zin in eten en drinken. Maar sinds een week geeft hij elke nacht 1/2x over en dat is iedere keer alleen 's nachts. Ermee naar de huisartsenpost geweest, en we moesten ontlasting inleveren. Sindsdien is zijn diarree minder geworden, dus niks ingeleverd bij de huisarts. Maar overgeven doet hij nog steeds 's nachts. Overdag niks aan de hand. Het lijkt wel of hij juist overgeeft als zijn maag tot rust komt of zo. Vannacht/vanmorgen ook over gegeven, maar hij sliep gewoon door...zo zielig! Wat kan ik hieraan doen? Ik geef hem steeds al kleine beetjes, en geen vette dingen ofzo..
Misschien bedje wat schuin zetten zodat het beter in z'n maag blijft? Als je plat ligt komt het er makkelijker uit als wanneer je staat
Ik zou toch zijn ontlasting inleveren hoor. Voor hetzelfde geld heeft hij last van een bacterie of iets waar hij antibioticum voor nodig heeft. Een forumlid van hier had vorig jaar hetzelfde met haar zoontje. Weken aan het tobben met diarree en overgeven (ook vooral in de avond laat of 's nachts). Telkens leek het weer wat beter te gaan, maar dan begon het weer opnieuw. Bleek een darmbacterie te zijn. Antibioticum heeft geholpen. Dus even zijn ontlasting laten onderzoeken.
Een buikgriep duurt geen 2 weken en gaat de hele dag door, niet enkel 's nachts. Dus absoluut even ontlasting in gaan leveren en kijken hoe en wat. Zou een reactie op de AB kunnen zijn evt ook nog, dus als er uit de ontlasting niets komt, zou ik even bespreken of hij een volgende keer niet een andere AB moet hebben.
Zijn bedje staat al ruim een week wat schuin. Vannacht voor het eerst niet over gegeven en ook geen diarree nog gehad (ik juich nog maar niet te vroeg). Wel zelf nu aan de diarree helaas... Als hij het maandag weer heeft, breng ik meteen ontlasting langs.