florax

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bizzy, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi,

Mijn dochter heeft florax gekregen 1 keer per dag voor haar ontlasting, binnen 48 kwamen de harde kleiballen en goed uit en in het weekend had ze normale ontlasting helemaal top dus!
    Maar sinds vanmorgen zit ze weer enorm te persen zonder dat er ontlasting komt...moet ik dit nog even een dag of 2 aankijken of de huisarts bellen?
    Ze is trouwens bijna 9 maanden

2. Angeliquek

Angeliquek Actief lid

24 mei 2011
    161
    58
    28
    NULL
    NULL
    Wanneer heeft ze voor het laatst ontlasting gehad en hoe zag deze eruit? Als het alweer een dag of 2 geleden is, de ontlasting erg dik is en je hebt de indruk dat ze pijn heeft dan kun je de huisarts altijd even bellen voor overleg. Eventueel kan de huisarts dan voorstellen om later op de dag nog een tweede zakje te geven. Dit nooit op eigen initiatief doen want je weet niet wat de dosering voor zo'n kleintje precies is.

Mijn ervaring met Forlax en verstopping is dat het wel even kan duren voordat de verstopping volledig is verholpen en de ontlasting mooi op gang is. Mijn dochter (6.5 maand) gebruikt het nu 1.5 maand. We geven de Forlax elke dag, met ruim water en bij voorkeur op hetzelfde tijdstip in de ochtend. Zodra we hier van afwijken zien we dit terug in haar ontlastingspatroon en gaat het onlasten weer moeizamer.

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ze heeft gisteren voor het laatst ontlasting gehad.
    Ze krijgt het elke dag door haar fruit dus ook op hetzelfde tijdstip.
    Ze lijkt tussendoor geen pijn te hebben maar wel als ze weer gaat persen...dan houd ze er ook mee op.

4. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook florax wij zaten eerst aan een half zakje maar zijn naar een heel zakje gegaan op advies van de kinderarts omdat half zakje niet genoeg resultaat gaf. Hier duurde het ook wel even voor dat het op gang kwam. Als ze er niet heel veel last van heeft zou ik zeker nog een dag of 2 aankijken en als dan nog geen resultaat is even met de arts bellen die je het voorgeschreven heeft.

5. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is al wat ouder, maar hier duurt het ook altijd eventjes. Zijn nu voor de 2e keer met forlax aan de gang. De eerste harde stukken komen binnen 2 dagen, maar voordat ie echt weer goed op regel is duurt ruim een week...
    Maar huisarts bellen voor advies kan echt geen kwaad denk ik.

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Bij forlax moeten ze echt voldoende vocht binnenkrijgen, dus advies is wel om het echt gewoon met water aan te maken en te laten drinken. Zonder vocht kan forlax onvoldoende werken en blijft het probleem bestaan.

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bedankt voor de reacties.
    Drinken doet ze momenteel heel veel ze is snip verkouden...
    Eten daarintegen doet ze nu logisch erg slecht.

Vanmiddag langs de huisarts

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dan zou ik denken dat het gewoon nog even de tijd moet hebben. Hier moest het destijds ook echt even goed inwerken en die darmen de gelegenheid hebben om stapsgewijs alle zooi eruit te gooien, voor het echt lekker ging lopen en het persen over was.

Deel Deze Pagina