Tja, of het veel is of niet. Ja natuurlijk is het veel. Zoveel troep in het lichaam van een kleine baby. Maar de vraag is helpt het? Wanneer het helpt heb je wel een blijere baby. Daarna kun je proberen af te bouwen. Dat hebben wij geprobeerd, was bepaald geen succes. Dus is het veel? Ja. Is het te veel? Nee hier niet. Hij heeft het nodig. Ik zou het liever niet zien dat hij het nodig heeft, maar het zij zo. Zonder is het ook zielig.
Mijn zoontje is opgenomen met reflux, en een ontsoken slokdarm. Van de arts kreeg hij direct nexium, en na 2 dagen was hij zo opgeknapt dat hij naar huis mocht. dus het argument dat het toch niet helpt slaat nergens op. Wij moesten de nexium 1x per dag, voor de eerste fles geven. En dan geloof ik 1 mg per lichaamsgewicht. Zakje oplossen met 10 cc water. Dus toen hij 7 kg woog kreeg hij 7 ml in het spuitje, bij 8 kg 8 ml.
Je kan prima een zakje scheiden en bewaren, dat is ook wat ik moest (!) van de kinderarts. Geen mogelijkheid dus om een zakje per keer te maken want dan heb ik tekort. Ik scheid het op een gladde ondergrond (bijv. spiegel) en met een pasje. Zo kan ik het best goed verdelen. En het geeft niet als het 's ochtends bijv. 4,5 mg is en 's avonds 5,5 mg.
hoezo moest je dat? Het lijkt me eerlijk gezegd niet hygienisch om een medicijn op een glasplaat te strooien en daarna weer de helft terug in het zakje te doen.. en het is niet erg als je ene keer meer gram geeft als anders, maar je moet het wel met precieze hoeveelheid water aanmaken, en hoe weet je dat dan? en hoezo kom je tekort? Als het op is bel je met herhaalreceptenlijn en kunt de nieuwe lading ophalen..
hier ook 2 x daags een half zakje en moest de andere helft gewoon geven ! (Tevens gooie medicijnen nooit weg in de prullenbak of door het riool is super slecht en in de prullebak het zou maar uit de vuilniszak vallen op straat en een klein kind vind dit !!) ik heb van de apotheek twee bekertjes gehad waar je normaal hoestdrank bv uitdrinkt doe daar precies in beide de helft ! de ene heelft gaat in een glaasje en maak ik aan met water en de andere helft gaat terug in het zakje! het zakje sluit ik af met een plakbandje en gaat in een doosje en die krijgt hij savonds!!
maar het lijkt me slim dat je even aan de apotheek vraagt hoe of wat , want je kan niet zomaar oneindig medicijnen bestellen ! als hun anders voorschrijven.
Tessa , dat snap ik inderdaad . Maar bedoel meer waarom met de max beginnen wie weet helpt minder . Maarja of het troep is , ik denk dat maagzuur meer troep is . Maar je heb inderdaad gelijk als het nodig is is het nodig je wil ook niet dat je kind pijn heeft . Melisa , jeetje wat erg zeg . En wat fijn dat het helpt . Vind het zo apart dat de ka zei dat het eigenlijk niet helpt . Ze is er dus op tegen dus kan geen advies verwachten ook . Heb het vanochtend aangemaakt met 15 cc . Snap er even niks van of het nou met 15 cc of 10 aangemaakt moet worden . 2 apotheken zeggen wat anders heb ik allemaal lekker veel aan ! Heb vanochtend dus aangemaakt met 15 cc en van het aangemaakte 7,5 gegeven . Hij weegt 6,8 kg . Met met 15cc aangemaakt moet hij natuurlijk weer meer want dan bestaat de supstantie weer meestendeels uit water . Ik zit te twijfelen vanavond weer een half zakje geven of even kijken hoe hij het doet op een half zakje sochtends . Ik denk dat ik eerst even kijk hoe hij het hierop doet . Werkt dat dan wel 24 uur ? Chantal , apart advies van je arts . Ik heb er verder geen ervaring mee dus kan ook niet zeggen of het mag of niet . Mijn Apotheek zei van niet . Maar ik krijg ook zulke tegenstrijdiger adviezen van de apothekers dus weet het niet meer .
Je maakt het aan met 15 cc water! Bijsluiter volgen! En dat het bewezen niet werkt bij kinderen. Knap... want hier werkt het wel Ik zou dan 1 kee daags geven en eerst eens zien of dat werkt. Zie je dan toch klachten terugkomen, dan kun je altijd nog naar 2 keer een half zakje. Zeker als je KA straks geen recept voor chronisch gebruik af wil geven, is het voor je eigen portemonnee wel zo fijn als 1 keer per dag werkt...
Bijzonder van je KA... Hier twee keer daags 4 mg, (dus iets minder dan een half zakje), vanwege het feit dat 1 keer per dag toch richting eind van de 24 uur weer meer klachten gaf. Wij krijgen dus een recept voor 2 keer per dag een zakje. Ik vind het pure verspilling, maar de helft van het zakje afwegen/meten is gewoon veel te veel gedoe en veel te onnauwkeurig. Zou mooi zijn als het in kleinere zakjes geleverd werd, maarja...
Dankje Rozemarijke , Ik ga het dus even zo proberen . Ben blij met al je adviezen hoor ook toen ik die medicijnen nog niet had enzo . Geef morgen weer gewoon 7,5 in 1x en even aankijken . Merk dat hij het nog een beetje heeft maar lijkt minder maar even de avond afwachten . Heeft een paar dagen tijd nodig toch ? Lijkt ook als zijn zuur even minder is dus hij niet echt slikt enzo . Hij het ritme van huilen (omdat normaal zijn zuur om die tijd zo erg was) er al in heb zitten . Of zeg ik nou iets heel raars ?
Hier zoals het op de verpakking staat. 1 heel zakje aanmaken met 15cc water. 7,5 ml opzuigen en de rest weggooien. Het mag niet langer dan 30 minuten bewaard blijven. 2 x per dag. Kreeg daarom het dubbele aantal aan zakjes zodat ik wel genoeg had. Zal het nog maar even navragen bij de apotheek.