laatste fles afbouwen en bedritueel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sassie25, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik weet niet of ik hem hier moet plaatsen maar ik heb een vraag over de laatste fles en het bedritueel.

Ik heb begrepen dat vanaf 12maanden de laatste fles eraf gaat. Nu wil ik die langzaam afbouwen met bijv elke week een schepje, nog geen idee hoe ik dat precies moet doen. Tycho valt 9 van de 10x tijdens het drinken van die fles in slaap... Dus ik trek zijn slaapzak en alles aan voordat ik de fles geef en leg hem dan al slapend in bed. Als hij niet in slaap valt is hij wel lekker rozig en kan hem dan al bijna slapend in zn bedje leggen.

Maar als ik straks dus die fles weg laat, dan is dat hele ritueel dus anders... en ben ik bang dta hij het niet meer snapt ofsow en niet in slaap kan komen. Hoe deden/doen jullie dit?

Groetjes Sassie

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik geef nog steeds een avondfles.
    Heb er ook over na zitten denken om ermee te stoppen, maar vind het nog niet nodig.

Overdag drinkt hij bij het ontbijt en middageten een paar slokken karnemelk, dus het is ook niet zo dat hij teveel melk binnen krijgt.

Het is ook nog een momentje wat ik samen heb met mijn zoon, heel knus met zn tweetjes in zijn eigen kamertje dat laatste flesje. Daarna kruipt hij tegen me aan en blijft dan heerlijk zo zitten.
    Ik wil daar nog geen afscheid van nemen, het gaat al zo snel.

Als het moment dan toch daar gaat komen dat die fles eraf gaat (snap ook wel dat het niet tot zn 18e kan), dan denk ik dat ik de fles per direct weglaat. Misschien nog wel even wat slokjes melk uit een beker, zodat ie nog wat gedronken heeft voor het slapen gaan.

Ow, nog even een toevoeging: wat ik wel gedaan heb bij die laatste fles is de pap weglaten. Hij kreeg altijd rijstebloem erdoor, nooit andere pap. Maar daar ben ik mee gestopt. Ook per direct en Sven bleef lekker doorslapen.

3. adi

adi Niet meer actief

Hier doen we het nog steeds zo (21 maanden).
    Nu we richting 2 jaar gaan, willen we die laatste fles ook afbouwen. Of ja, fles, ze drinken misschien 50cc, maar het gaat meer om het moment.

Ik wil het moment er wel inhouden hoor. Je kind mag natuurlijk jarenlang een bekertje warme melk drinken voor het slapen gaan, daar is niks op tegen.

Ik wil dus naar toe dat we nog steeds pyjama en slaapzak aandoen, naar boven gaan, lekker op schoot een tuitbekertje melk drinken, mama zingt een liedje en ze vallen op schoot in slaap.
    ik wil echt niet van dit moment af.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben met ongeveer 11 maanden de laatste fles gaan afbouwen. Gewoon rustig aan elke keer wat minder aanbieden. Een week geleden zaten we op een flesje 90/3 en toen heb ik na het eten gewoon een keer de fles weggelaten, tandjes gepoetst, slaapzak aan, samen de gordijnen dicht doen en in bed gelegd. Ze is gewoon gaan slapen en slaapt geen minuut korter dan ze deed toen ze nog wel een flesje kreeg. Mijn idee was dat ze de fles qua voedingsstoffen niet meer nodig had, ze eet verder gewoon goed 3 maaltijden per dag + fruit, maar dat als ze zonder niet kon slapen ze 'm gewoon nog zou krijgen. Maar dat laatste is dus niet aan de orde.

Als ik jou was zou ik gewoon een proberen hoe het gaat als je na het avondeten gewoon de tandjes gaat poetsen en dan de slaapzak aan gaat doen en hem in bed legt. Je merkt snel genoeg of hij dan lekker gaat slapen. Mocht hij echt niet willen gaan slapen dan houd je het flesje er toch nog lekker in. Volksstammen mensen drinken nog een beker warme melk voor het slapen gaan, dus als je zoontje er ook nog behoefte aan heeft zou ik daar dan maar aan toegeven. Maar misschien is het wel helemaal niet nodig en gaat het eigenlijk net zo makkelijk als bij mijn dochter.

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij daniel wilde ik ook rond het jaar stoppen, maar omdat we toen bijna zeker wisten dat het binnen paar maanden verhuizen zou worden heb ik alleen de hoeveelheid melk vermindert en wel gewoon al die tijd de fles nog gegeven. Nu zijn we verhuist, is alles zo goed als weer normaal.
    Avondritueel hebben we iets aangepast. Hij gaat nu savonds in bad ipv smorgens. Dan pyama en slaapzak aan, bij mama op schoot nog liedje zingen en dan naar bed. Hij krijgt nu water mee omdat hij best dorstig is, vooral met dat warme weer. Het is nu 2 goed gegaan, 1x heb ik hem na een uur huilen en piepen toch nog melk gebracht, maar als ik 5minuten had gewacht had hij ook geslapen;) Vind water minder erg voor de nacht. Hoelang ik hem water mee naar bed geef weet ik nog niet, denk tot na de zomer, dan is hij goed 1,5jaar of hij moet eerder aangeven het niet meer nodig te hebben

6. adi

adi Niet meer actief

Ik ben 30 en kan nog steeds niet naar bed zonder wat water te drinken.
    Ik zou het gewoon geven, waarom niet?

7. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben bij de oudste op een gegeven moment begonnen met een verhaaltje vertellen tijdens zijn avondfles.
    Lekker languit met mama op het "grote" bed.
    Flesje afbouwen en verhaaltje erin gehouden.
    Nu nog kruipt hij voor het slapen gaan graag nog even bij ons op bed voor een knuffel en even stoeien, om vervolgens in zijn eigen bed een verhaaltje te willen.

Ga het binnenkort ook zo met m'n meisje proberen. Ben alleen bang dat zij er niet zo makkelijk in meegaat;)

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik ben ook iemand die veel dorst heeft. Een halve liter flesje gaat echt altijd op 's nachts, of het nou zomer of hartje winter is. :D

Deel Deze Pagina