Nexium vraagjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vica86, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even een hele korte update...

De hele dag nog geen spuugneigingen gehad en geen kokhalsen.

De voedingen gaan helemaal op!!!!
    Het gaat nog niet altijd even makkelijk, aan het eind van de voeding lijkt hij zich toch nog even niet lekker te voelen maar met een paar boertjes gaat dit weer weg.

Hij komt nog wel vaak voor een voeding dus morgen ga ik weer proberen over te gaan op 150+5. In ieder geval 1 voeding om te proberen.

Hij slaapt wel weer heerlijk tussen de voedingen en lijkt niet veel last meer te hebben van de oprispingen. HIkken doet hem nog wel pijn.

2. Kijk dat is nou een goed bericht. Mijn zoontje heeft ook Nexium gehad, altijd voor zijn eerste fles, was me zo verteld door de KA. Na een paar dagen merkte is verschil, slikken werd minder, rook niet meer zuur. Nadat hij aan de vaste voeding begon, was het zo goed als over. Ik hoop dat het de komende dagen nog beter gaat.

3. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

ik lees dat de meeste hier nexium met een spuitje geven. mocht je dit niet handig vinden: we geven onze zoon de nexium nu in een medicatieflesje van nuby. is echt handig, kan hij uit de speen drinken. Hij was te onrustig voor een spuit. bovendien kun je dan handig de ml aflezen. wij geven nl 2 keer een half zakje en daar moet dan dus 7,5 ml water bij. flesje is van 5 tot 15 ml

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vandaag moeten we naar de kinderarts.
    En inmiddels kan ik niet meer zo positief zijn als mijn laatste bericht hier.
    Het ging 1 dag goed.
    De flessen gaan nog steeds goed op dus dat scheelt al een hele hoop.

Maar hij gaat steeds meer krijsen tijdens het wegslikken maar ook zonder het wegslikken. Hij overstrekt zich nog mega mega erg, neemt enorm rare houdingen aan, begon gisteren weer wat te kokhalsen en sinds gisteravond zijn de voedingen er weer in volle vaart uitgekomen.

Hij is heeeeeeel onrustig, vooral savonds en snacht..
    Ik ben heeeel benieuwd wat het nou kan zijn.

Ik las dat reflux vaak gepaard kan gaan of een gevolg is van een KMA. En het overstrekken en gekke houdingen aan nemen (ruggengraat altijd flink gebogen) lijkt weer richting KISS te gaan.

Ik wil nog maar 1 ding en dat is dat mijn mannetje troostbaar wordt en geen pijn meer heeft :(:(

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Succes bij de kinderarts vandaag. Ik hoop voor jullie dat die iets kan betekenen. Hier bleek het uiteindelijk alleen reflux te zijn en konden we helaas niets meer voor Lisa doen, dat was echt niet leuk.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even snel..

Ik ben nog nooooit zooo schandalig afgezet vind ik hoor.
    Ze hebben totaal niet geluisterd naar mij.

Hun conclusie:

ALS hij al iets van reflux zou hebben helpt de Nexium daar gewoon voor want het is een goed medicijn.

Verder is hij teveel aangekomen (volgens hun weegschaal 380 gram in 1 week).

En hij krijgt teveel voeding.

Hij is in 1 week tijd maar 190 gram aangekomen want ik ben gelijk door gegaan naar het cb om daar op dezelfde weegschaal weer te wegen.. Dus dat is al bullshit.

Hij krijgt idd teveel voeding omdat hij snachts nog iets wilt drinken door het maagzuur, dit ben ik aan het afbouwen en hier hoort de nexium eigenlijk zijn werk te doen wat het dus niet doet!!!!
    Deze hoeveelheid voeding krijgt hij sinds DINSDAG en dat zou dus een oorzaak zijn voor klachten die hij al weken heeft en steeds erger worden???????
    Hiervoor had hij voeding volgens de richtlijn, maar hij kwam opeens na 2 a 2,5 uur weer voor een voeding. Ik ga geen 2 uur lang voeding rekken en met 150+5 sliep hij gewoon netjes 4 uur.

Nexium is een goed medicijn wat lang niet bij alle kindjes werkt lees ik hier aan ervaringen op het forum.. Dus ook dat punt is wel wat van te zeggen.

Ik kreeg zelfs alleen maar een telefonische vervolgafspraak! Mag niet eens meer langs komen, was niet nodig want hij mankeert niks!!!

Hij is ondertussen hartstikke schor van al het krijssen..
    Ik kan alleen maar janken zo erg zit ik er doorheen.

Er is gewoon letterlijk gezegd, je mag hem maar 6 keer 120cc aanbieden en die 2 uur tussen de voedingen dat hij honger heeft maar nog niks mag hebben omdat hij dan teveel krijgt moet ik maar met hem gaan rondlopen in de draagzak (ook lekker, 12 uur per dag!!!) en hem een speentje in zijn mond houden (gaatie lekker van kokhalsen en spugen).
    Alsof ik niet nog een leven heb naast hem! Wanneer heb ik dan tijd voor mijn dochter? Iets doen in huis of boodschappen is dan al afgelopen want dat kan dus gewoon niet meer.

Sorry dat ik het zeg maar dit vind ik echt belachelijk!!!!!

Zowel cb als huisarts zeggen dat hij wel reflux heeft en zien het ook heel duidelijk aan hem. Assistente van de spoedpoli net heeft het denk ik ook wel gezien want hij was enorm aan het voeding terugslikken toen zij hem onderzocht.. Maar ja, kinderarts heeft het laatste woord en blijkbaar is mijn kleine jongen niet belangrijk genoeg ofzo...

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik reageerde net al in je andere topic ;)

Spuugt hij ook vanuit rust? Of is het eerst overstrekken, huilen enz voordat hij spuugt?
    Pijn veroorzaakt namelijk ook onrust waardoor kindjes gaan spugen... ons ventje bleek een liesbreuk te hebben.
    Misschien is zijn slokdarm geïriteerd door het spugen? Is ook pijnlijk.

Heel veel succes! En als je je niet gehoord voelt dan zou ik zeker een nieuwe afspraak eisen voor verder onderzoek.

Oja... over haar gewicht... als je de ene keer weegt vlak na een voeding en de andere keer voor een voeding dan kan dat best een groot verschil geven. Dan kan het lijken alsof ze in 1 week tijd heel veel gegroeid zijn.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hij spuugt ook als hij stil ligt, maar eigenlijk altijd alleen na of tijdens het drinken.

Over het gewicht, tja... vind het zowiezo stom dat ze vlekkeloos afgaan op dat gewicht als hij daarvoor op een andere weegschaal gewogen is. Om nou na 1 keer veel aankomen gelijk te roepen dat hij teveel aankomt.... Laat ze dan 2 keer wegen (met een week ertussen) op dezelfde weegschaal en idd net zo lang na de voeding.

Deel Deze Pagina