Overbezorgd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mj89, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Onze jongste heeft woensdag koorts gekregen, aantal dagen heeft ze 40 graden koorts gehad. Daarnaast komen er aan de bovenkant 2 tandjes door. Ben donderdag bij de dokter geweest en hij gaf aan dat ze een virus heeft en we moeten oppassen dat ze niet uitdroogt. Ze drinkt weinig, heel weinig. Haar melk weigert ze eigenlijk helemaal. Ze dringt hoogstens 100 cc over een hele dag. Daarnaast bied ik van alles aan maar ze houdt haar mond stijf dicht of begint te sputteren. Ook fruit eet ze hoogstens een paar hapjes.

Mijn ha geeft aan dat ze is uitgedroogd als ze 24 uur niet plast of haar ogen en mond droog zijn. Nu heb ik haar vanmorgen verschoond rond half 9, haar luier is nog niet vol, zit wel plas in, maar erg weinig. Ook "ruikt" ze wat uit haar mondje. De koorts is gelukkig wel weg sinds vanmorgen. Verder huilt ze veel, ze is wel aanspreekbaar.

Het zit me toch niet lekker, wat zouden jullie doen? Morgen weer de dokter bellen? Ik wil ook niet overkomen als een overbezorgde moeder. :)

2. Marjolein33

Marjolein33 Actief lid

26 jan 2014
    112
    0
    0
    Verzorgende (ouderenzorg)
    Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met de huisartsenpost en het even overleggen. Want uitdroging moet je natuurlijk zien te voorkomen. Beterschap voor jullie meisje, ik hoop dat ze snel weer de oude is!

3. Peetiescheetie

Peetiescheetie Actief lid

14 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou bellen! Volg je moederhart :)

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou even bellen wat hun advies is. Kan me niet voorstellen dat ze je overbezorgd vinden als je een keer extra belt. Ik denk dat ze het veel erger zouden vinden als je niet belt en ze je graag hadden willen zien.

5. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Bij ruiken uit de mond zou ik de keel even gecheckt willen hebben: kan goed een ontsteking zijn dan en aangezien ze nu nog n iet echt lekker opknapt, zou een ab-kuur dan wel op z'n plek zijn.
    Verder werkt het bij tandjespijn vaak om even dentinox op de kaak te smeren, naast 3 keer per dag ook paracetamol, zodat de pijn even weg is en ze dan wel willen drinken. Dentinox is namelijk een kortdurende pijnstiller, die werkt max een half uur en is dus, in tegenstelling tot wat ze zelf in de bijsluiter zeggen, ideaal om kort voor eten/drinken even te gebruiken.

6. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ha heeft de oren, longen en keel nagekeken donderdag en zag er allemaal goed uit zei hij. Dentinox en zetpil gebruiken we idd al. Kan een ontsteking zo snel op komen zetten?

7. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ja aan de ene kant wil ik wel even bellen maar aan de andere kant, ze kwijlt nog wel, dan kan ze niet uitgedroogd zijn toch?

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Geen goede vergelijking misschien, maar een van mijn katten lag ook een keer erg te kwijlen. Ze was ook heel suf, dus ik ben meteen naar de dierenarts gegaan. Ze moest meteen aan een infuus ivm ernstige uitdroging!
    Natuurlijk is een kind geen kat, maar ik zou wel de huisartsenpost bellen. Beter een keer te vaak dan te weinig

9. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Volg je moedergevoel. Als je je zorgen maakt even bellen.

Mijn zoontje is pas 6 maanden, maar is ook ziek en wil ook niet veel drinken. Wat wel goed gaat zijn fijngestampte ijsblokjes met een lepeltje. Die kun je eventueel ook met sap of thee maken. Of een waterijsje misschien.

10. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Wat vervelend. Ik had pas precies dezelfde situatie.
    Wat bij ons goed hielp, is een spuitje van de apotheek. Dat tuitje kun je goed in haar mondje wurmen en zo wat vocht naar binnen spuiten. Water met ORS bijvoorbeeld. Of verdunde fruithap.
    Ook de tuitbeker van hema is een goede. Het water druppelt er langzaam uit zonder dat ze hoeft te zuigen.
    Het is de doorzichtige beker met groene bovenkant. Kost 1,50 geloof ik.

Hoe is ze verder? Nog vrolijk af en toe? Is ze suf?

11. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Het heerst helaas, mijn zoontje heeft 3 dagen koorts gehad waarvan 2 dagen 40,5.
    Hij dronk ook niet meer dan 200 cc over de heledag!
    Ik ben bij de hp geweest, hij was niet uitgedroogd Ofzo!
    Als je het niet vertrouwd bellen!!

Misschien kun je knijpfruit proberen, dat lukte hier aardig :) daar zit ook veel vocht in!

Heel veel beterschap

12. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ja, dat kan een uur later totaal anders zijn. Ik zou vandaag dus even opnieuw laten checken.

13. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ik heb de ha gebeld, vanmorgen had ze 60 cc gedronken. Daarna enorm gespuugd, kwam dr neus uit. Ook nog diarree erbij. Ze is wel aanspreekbaar maar heel jengelig.

Om 10 voor 10 een afspraak zometeen.

14. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Oh bah. Hopelijk kunnen ze iets doen. Succes!

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heel veel beterschap! Er gaat inderdaad een virus rond met hoge koorts en overgeven. Aidens vriendje heeft er een week last van gehad en Aiden heeft sinds zaterdag hoge koorts, zaterdagavond overgegeven en nu nog steeds hoge koorts. Hij drinkt wel goed trouwens gelukkig. Eten doet hij nauwelijks.

Hoop dat de dokter iets weet waardoor je kindje sneller weer beter is!

16. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Bedankt voor jullie lieve reacties.

Ben bij de ha geweest. Ze hangt op het randje van uitdroging volgens de dokter. Diepliggende ogen, fontanel ligt diep, rimpelige huid en niet plassen.

De dokter heeft voorgesteld om vandaag nog te proberen haar vocht toe te dienen en dan een nieuwe afspraak morgen. Ik mag ook naar de kinderarts als ik dat wil maar ik wil liever geen opname.

Hopelijk krijg ik vandaag meer drinken bij haar naar binnen. Overgeven is bij 1 keer gebleven maar ze heeft wel behoorlijk diarree. Echt borstvoeding poep, sorry voor de details.

17. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Goed dat je naar de huisarts bent geweest!!
    Probeer knijpfruit hier ging dat redelijk.

Ik kom net van het cb vandaan, mijn zoontje heeft de 6e ziekte.
    Dus vandaar de hoge koorts en ziek zijn.
    Hij begint nu rode plekjes te krijgen.

Misschien heeft jou kindje dit ook?

18. wachtend

wachtend Niet meer actief

Och arm kindje! Ik snap dat je liever niet een opname hebt maar ik denk ook dat de HA dat niet zomaar voorstelt. Het is even verschrikkelijk balen maar daar houden ze je kindje ontzettend goed in de gaten.

19. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ze heeft geen vlekjes. Gaan ook waterpokken rond op haar crèche maar dat is het ook niet. Beterschap voor je kindje nemo2!

Ik heb toch de ha weer gebeld en gevraagd om een verwijzing. Toch even laten nakijken door de kinderarts. Dan kan hij/zij bepalen of den opname nodig is. Zo niet, ben ik in ieder geval gerust gesteld.

20. wachtend

wachtend Niet meer actief

Goede keuze! Geef je groot gelijk. Het is niet niks zo'n kleintje wat er tegen aan loopt te hikken. Laat de KA dan maar bepalen hoe of wat.

Deel Deze Pagina