Wie ervaring EEG onderzoek baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door samantha1, 23 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hallo,

Mijn dochter is nu 8 maand. Vanaf een maand of 6 heeft ze soms "aanvalletjes". Ze knijpt dan heel hard met haar handjes..steeds vuistjes maken zeg maar. Soms schokt ze er ook heel erg bij.

In sommige van die gevallen is ze niet aanspreekbaar, in andere gevallen weer wel.

Ze heeft regelmatig dat ze nergens op reageert als we haar roepen. Net of ze dan even afwezig is.

Rond 5 maanden draaide ze wel eens en begon ze al echt kruipbewegingen te maken. Sinds dat deze "aanvalletjes" zijn begonnen draait ze niet meer en wil ze nog minder graag op haar buik liggen ook dan voorheen.

Ze is ook ontzettend prikkelbaar als het om aanrakingen/verplaatsen gaat.

Vorige week met de filmpjes bij de neuroloog geweest en die zag niks ernstigs gelukkig, maar wil wel voor de zekerheid een EEG laten doen.

Wie heeft hier ervaring mee bij zo'n jonge baby?Ik heb niet echt heel veel informatie gekregen.Maar ze moet dus rustig liggen met die plakkertjes op haar hoofd? Hoe krijg ik haar ooit rustig? Ze is zo gevoelig en wil zo min mogelijk aanrakingen. Heel vaak als ze zo overstuur is , dan is ze amper te troosten.

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Plakketjes plakken doen ze vaak met zn tweeen en gaat dan echt heel snel. Daarna heb je de tijd om je kindje te kalmeren.

Ze mag bij jou op schoot liggen maar ook in bv de maxicosi. T is zo voorbij.

Veel succes en hopelijk een goede uitslag.

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Bedankt voor je reactie. Ik zie er echt heel erg tegenop, dus hoop dat het inderdaad gaat meevallen :)

4. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Mijn jongste heeft meerdere keren dit onderzoek gehad. Paar keer kortdurend en 2 keer 24 uur.
    Hij vond het verschrikkelijk, ze zitten continu op het hoofdje met een scrub dan de plakkers plakken. Eenmaal klaar met plakken was hij meestal zo rustig.
    Echt snel vond ik het niet gaan, komt wel nauwkeurig waar ze moeten plakken en een huilende baby maakt het niet makkelijker.

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Bij ons dezen ze het met zn tween in een goede 10min dus vind dat niet zo lang. Vervelend dat wel even. Maar ook snel voorbij als de plakkers er eenmaal opzitten.

Deel Deze Pagina