Vraagje over slapen in de draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missle, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Op aanraden van andere moeders hier op het forum heb ik via marktplaats een draagdoek aangeschaft. Het is een geweven doek en met hulp van youtube was het knopen goed te doen en zit hij nu voor het eerst in de doek.

Met wat lopen en bewegen is hij in slaap gevallen, MAAR hij wil nu alleen maar met zijn gezichtje begraven tegen mij aan liggen met zijn handjes ook nog bij zijn gezichtje.

Als ik probeer zijn hoofdje opzij te draaien zodat hij wat makkelijker lucht krijgt, draait hij zelf meteen weer terug. Kan dit kwaad? Het lijkt mij namelijk helemaal niet fijn ademen zo.

Ojaa, en kunnen jullie gaan zitten met de draagdoek om, of moeten jullie blijven lopen/staan met wiebelen? Toen ik net ging zitten werd dat niet gewaardeerd. ;)

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het de eerste paar keer ook, toen hij in slaap viel. Ik probeerde hem ook 'beter' te leggen maar dit werkte echt niet. Ik hield het daarom goed in de gaten en voelde dat hij gewoon goed bleef ademenen... dit was eigenlijk maar een korte fase, toen hij heel klein was.. later zitten ze er toch anders in (is mijn ervaring).

En ik ging pas zitten als hij echt wat dieper sliep.. anders werd het hier inderdaad ook niet echt op prijs gesteld ;)

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    ik ging uiteindelijk regelmatig zitten. Maar dan moest hij eerst goed slapen.

Ook ons mannetje lijkt zich soms in mij te begraven.ik blijf het eng vinden, maar het gaat altijd goed.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik moest ook vaak blijven lopen of wiebelen tot ze echt diep sliep en dan kon ik wel gaan zitten.
    Qua ademen is het op zich wel handig als het neusje vrij is, dus als hij zo tegen je aankruipt en het hoofdje draaien niet te doen is, zou je kunnen zien dat je met je eigen kleding even rekening houdt dat er niet teveel stof in z'n gezichtje zit. Sowieso heb je met doek om minder kleding nodig, dus hier vaak ipv een trui bijvoorbeeld een vestje over de doek heen, wat dan veel handiger is :)

5. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Niet heel erg slecht voor de eerste keer en meteen 45 minuten slapen :)
    De woonkamer werd te klein ;), dus ik ben maar meteen met hem naar de supermarkt gelopen. Ik heb een jas aangedaan die ik half over hem heen heb dichtgemaakt en het stof van de draagdoek in meerdere lagen over hem heen uitgevouwen. Daarbij heb ik hem een mutsje opgezet, geen idee of dat nodig was bij deze temperatuur. En een paraplu tegen de regen.

Maar hij heeft het nu in de box beter naar zijn zin dan net op het laatst in de draagdoek :) En zitten is niet één keer gelukt zonder huilen...

PS, Rozemarijke, jij was degene die de doorslag gaf om toch een draagdoek te gaan proberen!

6. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Mij lijkt dat het met ademen wel goed zit als je idd op je kleding let. Zijn neusje steekt niet voor niets naar voren ;)

Ik had in het begin ook dat hij niet sliep als ik ging zitten, maar dat is intussen niet meer zo. Mijn knooptechniek is ook verbeterd, en zl is meer gewend aan de draagdoek. Het gaat vast goedkomen!

Ben je trouwens bekend met het forum van dragen-en-voeden.nl? Daar is ook veel info te vinden, erg leuk en handig!

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja hoor, als ze maar zelf hun hoofdje kunnen omdraaien kan het weinig kwaad. Je hoort ze vaak ook nog goed ademen.

Gaan zitten, was hier wisselend. Ene kindje maakt het niets uit, andere kindje kun je amper stil staan ;) Meestal kun je wel iets meer als ze wat dieper slapen!

Je hebt trouwens voor de winter ook covers die je om ze heen kunt doen, dan hoef je niet te wurmen met een jasje (of je eigen jas er proberen omheen te doen.

8. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Hoe vaak/hoe lang dragen jullie je kindje per dag in een draagdoek?
    Ik merkte nu de eerste keer dat ik het best wel voelde dat ik hem gedragen had, toen ik de doek af deed voelde het een stukje lichter :cool:

Terwijl ik hem om had viel het me trouwens heeeeel erg mee hoe zwaar het voelde, op de arm is hij zwaarder. Het beviel me best wel goed deze eerste keer.

9. raspberry

Haha, super! You go girl! :D
    Dragen is echt zo handig! Ben totaal geen geitenwollen sok, (waar je wel eens van beschuldigd wordt als je aan de draagdoeken bent ;)), maar ik was echt doorgedraaid zonder die dingen! Helemaal super als anderen dat ook ontdekken :)
    Welke heb je? :)

10. raspberry

O, en op facebook: draagpraat! :) Erg handig voor tips enzo :)

11. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik quote mezelf even:
    Wat ik meestal doe is, voordat ik stil ga staan, rustig om de billetjes van dl kloppen (dat vindt ze rustgevend. Als over de rug wrijven voor jouw kindje rustgevend is, kun je dat ook proberen). Eerst dus kloppen en lopen, daarna kloppen en stilstaan. Gaat dat goed, dan kloppen en zitten. Gaat dat goed, dan niet meer kloppen.
    Kost een paar minuten, maar dit maakt de overgang van gewiegd worden naar "niets" gemakkelijker.

Enne, hier in huis wordt regelmatig gezegd dat we niet zonder drager kunnen. (In ons geval een ssc, de tula, J. laat zich niet "knopen").

12. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik heb een carry sling laguna van het merk Amazonas.
    Een van de goedkopere geweven doeken, maar ik had deze op marktplaats voor een hele vriendelijke prijs waar ik het niet voor kon laten om het te proberen :)

Het forum wat me aangeraden werd over dragen, daar kan ik nu al best wel op verdwalen om informatie te zoeken, en ook op facebook ga ik kijken!

13. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ik draag zl minimaal 4 uur per dag. Als ml is werken, kan ik de kinderwagen niet naar buiten tillen (flat zonder lift) en ik moet ons hondje meerdere maken uitlaten met zl in de doek. Laat hem daarna lekker zitten tot de volgende voeding! Daarbij vind ik het supergezellig zo samen ;)

Hoe strakker je knoopt, des te lichter wordt het.

14. raspberry

Amazonas zijn hele goede doeken, maar gewoon vriendelijk voor je budget, net als little frog trouwens en babylonia :)
    Heb hier een ringsling (lollipop) van amazonas en die draagt super, (wel te koop, omdat de kleuren me wat te bont zijn, maar bij een andere kleur zou die echt niet weg gaan: mooie dunne soepele doeken die wel stevig dragen :)).

Deel Deze Pagina