Nexium

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sunlover, Oct 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet meer hoor meiden.. ze heeft vanaf 645u een uur geslapen tijdens t wandelen. Elke keer valt ze in slaap om na 10min weer te krijsen! Ze ligt nu in de maxi maar ook dat is niet goed!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Je geeft het pas 1 dag. Hoe zwaar het ook is, je kunt nu weinig anders doen dan afwachten. Hou in je achterhoofd dat deze medicatie vaak echt even de tijd nodig heeft om goed in te werken.

Hou moed, hou vol.

3. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

Feb 21, 2014
    314
    0
    0
    Precies!

Mijn dochter Had al niet lang na haar geboorte een soort aanvallen, met 7 weken ook met spoed opgenomen en een paar dagen aan de monitor. Uiteindelijk bleek dit hoogstwaarschijnlijk te komen door pijn door ernstige reflux. Andere optie is epilepsie. Sinds de Nexium werkt heeft ze geen erge aanvallen meer gehad en sinds ze die 2 maal daags kreeg helemaal geen meer. Ze bleek een beginnende ontstoken slokdarm te hebben. Wie weet wat er gebeurd was zonder Nexium... Dan maakt zo'n onderzoekje mij echt niks uit en ik ben geen voorstander van zomaar medicatie geven maar ik vind is het nodig dan is het nodig, en als het ernstig genoeg is en de bijwerkingen etc niet gevaarlijk zijn dan is het het overwegen zeker waard om het uit te proberen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Idd nog even afwachten, hier werkte het ook pas goed na een aanyal dagen.
    Maxicosi was hier ook brullen: door de kromme ligging, denk ik dat haar maag in de verdrukking kwam en de voeding juist omhoog kwam. Hier was rechtop in de draagdoek (buik-tegen-buik) of buikligging in een opgehoogd bedje de meest succesvolle houding.
    in buikligging liggen maag en slokdarm in zo'n hoek dat de voeding minder gemakkelijk omhoog kan komen, vertelde onze kinderarts. Op haar rug, ook opgehoogd, was ze binnen 5 minuten wakker, omdat de voeding dan omhoog kwam en ze de hik kreeg en het maagzuur dus brandde. Op haar buik sliep ze direct 3 kwartier en toen ze na een dikke week aan buikligging gewend was, ging ze ook anderhalf-2 uur achter elkaar slapen.
    Op haar rug begon ze altijd direct te krijsen.

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Wij sinds afgl dinsdag aan de omeprazol en pas sinds gister/vandaag echt minder huilen. Ineens een beebje dat langer slaapt en lachend in dr wipstoel zit.
    Sterkte!

6. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, 7dgn nexium gegeven. Het enige verschil is dat ze nu na de dles zo'n 1.5u rustig is en rustig in bes ligt. Slapen kan ze nog steeds niet. Na 1.5u begint ze weer te huilen tot de volgende fles.

Ik weet t niet meer meiden. Op een dag slaapt ze misschien twee uurtjes. Elke keer na 10 min wakker. Wandelen in wandelwagen is fijn maar moet ik wel in een tempo lopen en vooral niet te lang stilstaan. Slapen in maxicosi wil soms na wiebelen en speentje in en uit wel lukken voor 45min.

Met andere woorden...
    Wat moet ik nou?????

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Misschien iets langer nodig? Soms is dat zo.
    Of even overleg met de behandelende arts, misschien speelt er meer dan alleen reflux?

8. San99

San99 Actief lid

Nov 25, 2013
    182
    0
    16
    Is een koemelkallergie al uitgesloten? Bij ons verminderde het met Nexium, al werd het pas echt beter met nutramigen melk. Ik heb ergens gelezen dat reflux zelfs door een koemelkallergie veroorzaakt kan worden. Sterkte iig!!!!

9. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    KA had het alleen maar over een prikkelbaar meisje wat nog moet wennen op aarde. Als het met nexium niet beter wordt, is het ook geen reflux zei ze. En dat voeding omhoog komt ligt aan haar onrustig gedrag ipv dat ze pijn zou hebben en daardoor onrustig wordt..

andere voeding werd afgeraden want daar kon ze nog onrustiger door worden ondat har maag daar aan moet wennen..

Ik weet het echt niet hoor.. hebben we gewoon de pech dat ons meisje niet kan inslapen (s avonds en s nachts over het algemeen wel in haar eigen bedje) en moeten we de eerste paar maanden maar gewoon met een ontevreden kindje rondlopen?

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou ook hypoallergene voeding kunnen proberen. Dit lijkt meer op de gewone variant maar is lichter verteerbaar. Als je dit van hetzelfde merk haalt zal de smaak waarschijnlijk ook niet zo erg veel verschillen. Welke voeding gebruik je nu? Doe je daar al johannesbroodpitmeel door?

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Baker je haar al in? Wellicht helpt een puckababy wat onrust wegnemen?

12. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze ligt al drie weken in een puckababy, helpt niks.
    Jbpm ook al sinds week of vier door de voeding.

13. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welk merk voeding gebruik je?

14. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hero standaard

15. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben ze daar ook een hypoallergene versie van?
    je kan ook binnen dit forum even zoeken op de leefregels bij reflux. Alle beetjes helpen.

16. Lennox

Lennox Lid

Nov 25, 2013
    37
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken hero comfort, zit al jbpm toegevoegd. Hier wil zl sinds kort ook overdag niet meer in zijn bed slapen. Hij slaapt het liefst op mij. Wat bij ons super werkt als hij overstuur is om hem in de draagzak te doen en met hem te wandelen. Je hebt dan zelf ook je handen vrij en je kindje zit lekker geborgen tegen je aan. Hij valt dan altijd binnen twee minuten in slaap. Als we dat niet doen als hij overstuur is gaat het alleen maar van kwaad tot erger, hij huilt dan en omdat hij niet slaapt raakt hij oververmoeid waardoor hij nog harder huilt en waardoor hij nog minder snel in slaap valt. Vicieuze cirkel die dan alleen met de draagdoek is te doorbreken. Zl heeft trouwens wel wat meer last van zijn darmen door de nexium, daarom geven we ook lactulose erbij. In ieder geval succes! Hoop dat het snel beter gaat.

17. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Al bij osteopaat geweest?

Dat is hier t ritueel...osteopaat, nexium (baby 4 weken 5mg) h.a. met 2 scheppen jbpm
    Wiegje schuin (helpt niet snachts is drama elke 10 min verslikken en slikken)
    Overdag slaapt ze zo 2u....maar...op dr buik!

18. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Osteopaat zijn we vier keer geweest. Zij voelt spanning bij haar maag/middenrif maar meisje laat het niet toe dat osteopaat er iets kan doen. Jammer!

19. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Hier werkte het niet, zoon ging er alleen maar meer van spugen. Uiteindelijk nexium, domperidon en zantac gebruikt én naar een osteopaart geweest. Alleen zantac werkte echt effectief, tenminste, hij had er geen last meer van en ging iets minder spugen. Dit tot een maand of 8 gebruikt, daarna voornamelijk vaster voedsel en toen werd het spugen langzaamaan wat minder.

20. Alf

Alf Niet meer actief

Ik lees mee. Ook hier enorm aan het stoeien met verborgen reflux.
    Nexium lijkt goed te werken in combinatie met osteopaat.
    Wel heeft ze duidelijk meer last van krampjes en met poepen. Hierbij helpt osteopaat erg goed.

Zolang ze bij ons op de borst ligt gaat het best goed. Maar heb ook nog een dreumes lopen.
    Snachts in eigen bedje (puckababy, zij lig kussen en half op buik) gaat het ook best oké, als ze eenmaal in slaap is na een voeding, en dat duurt soms uren..ik ben inmiddels ook redelijk wanhopig..
    Heb maar twee handen én twee kinderen die véél aandacht vragen. Voel mezelf voortdurend te kort schieten en wilde dat ik haar kon helpen.

In zkh zijn ze heel lief, willen echt helpen maar de adviezen zijn tegenstrijdig. Nexium en indikken bijv, terwijl ik lees dat dat niet samen moet.
    Hoe doen jullie dat? En maakt het verschil?

Share This Page