Buggy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LadyKikker, 23 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.240
    1.892
    113
    Vrouw
    Op zoek naar een buggy, tweedehands...
    We hebben een quinny 3xl met luchtbanden. Rijdt heerlijk maar er zit geen zonnekap bij (ook niet te verkrijgen) en hij is behoorlijk breed/lomp.

Ook hebben we een hele lichte/goedkope buggy, maar daar kan baby van 1.5 niet lang in zitten, t hobbelt aan alle kanten en de zwenkwielen blokkeren steeds.
    Hoe zit dat bij de koelstra?

Nu kan ik goedkoop een quinny zapp overnemen maar die kan niet in ligstand, twijfel daar dus over.

Welke buggy 's zijn comfortabel? Als we in juli op vakantie gaan, willen we graag een fijne buggy bij ons hebben...
    Wil een beetje gerichter gaan zoeken op marktplaats.

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Wij hebben de buggy Nuna pepp. Echt een hele fijne makkelijke buggy. Rijd heerlijk, met 1 hand te besturen en alles wijst zich voor zich!
    We hebben de Bugaboo als kinderwagen dus zijn daar verwend mee. Hadden eerst een goedkope van babygo maar echt die reed zo stroef. Dus wat meer uitgegeven voor de Nuna pepp en geen seconde spijt van gehad!

Een vriendin van mij heeft de quinny Zapp maar toen ze dan met mijn buggy heeft gereden, had ze zo’n spijt dat ze niet voor de Nuna is gegaan

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wij hebben een easywalker (milano melange)
    Mijn zoontje vindt het geweldig om erin te zitten, hij kan plat voor de slaapjes en hij heeft een xl zonnekap.
    Ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer in de kinderwagen (hoop gehuil) dus we hebben zelfs onze oude kinderwagen verkocht en gebruiken alleen bog maar de buggy.
    Gaat prima en voor ons rijdt hij ook lekker

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij hebben nu een chicco liteway 2.
    Kan volledig plat.

Volgende maand verkoop ik em en koop ik de Mutsy nexo.
    Niet omdat de chicco niet fijn is hoor.. ik wil gewoon de nexo :p

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.240
    1.892
    113
    Vrouw
    De quinny wordt'm niet. Hij moet wel plat kunnen... De extra kom ik ook vaak tegen maar die kost alsnog minimaal 100euro tweedehands.

Iemand ervaring met de Maclaren?

De chicco kom ik veel tegen. Is die comfortabel? En wat vraag je ervoor @Lotion? :p

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hahahaha :p
    Het is een hele comfortabele buggy en makkelijk op te vouwen.
    Er zit bij mij een voetenzak en regenhoes bij :p
    Als je in de buurt woont kan je wel een keer em uitproberen ;)

7. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Ook wij hebben een easywalker met extra grote zonnekap, echt ideaal!
    De kap kan zover naar beneden dat dochter geen last heeft gehad van de zon in dr gezicht.
    Kan inderdaad helemaal plat, ze heeft er heerlijk in gezeten en geslapen afgelopen vakanties!

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

We hebben de Chicco Ohlala. Kan in een heleboel standen, zachte zitting en fijne zonnekap. Hebben deze gekozen omdat hij plat kan en omdat hij maar 3.8kg weegt. Ook omdat hij met maar 1 hand in- en uit te klappen is en ingeklapt rechtop blijft staan.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Hier de koelstra simba buggy en ben er erg tevreden over, kan helemaal plat en lange zonnekap wat de kleine wel lekker vindt (die vindt t zonnetje maar heel vervelend) maar als je de buggy op de fiets mee wilt nemen dan zou ik die koelstra juist weer overslaan met zn dikke 7 kg. Een goede standaard voor op de fiets ook nog niet gevonden. Ze gaan allemaal tot 7 kg en dat zijn de standaards voor links of rechts, niet midden (lees gewicht aan een kant). Koelstra zelf had ook geen ideeën hoe dat op een fiets te doen en verwees me weer terug naar de fabrikanten van de buggyhouders. @Blijdorp had een super lichte buggy voor op de fiets waar een centrale drager bij past.

10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Haha ja die buggy is geweldig maar die fietsendrager kan ik nergens meer vinden :$

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Wij hebben een Nuna pep. Van de verschillende buggy's die wij hebben gehad of geleend beviel die het beste. Zeer goed te sturen, meerdere standen en zeer stabiel. En 1 vaste stang (die losse duwstangen is zo onhandig.

Maar heel eerlijk gebruik ik een buggy maar heel zelden... Wij hebben een prima kinderwagen. Die neem ik veel liever mee op uitstapjes. Veel beter voor je kind (vering/rug etc) en een stuk hoger. Kijken ze niet alleen tegen benen aan. Ook kan ik er meer spullen onder kwijt.

Vero0504 vindt dit leuk.
  12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.240
    1.892
    113
    Vrouw
    Ik ga inderdaad ook op zoek naar een Nuna. De resencies zijn ook erg positief!

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.303
    113
    Wij hebben een koelstra en ben er echt wel tevreden over. Kan goed plat, grote zonnekap, grote mand, makkelijk in/uitklappen

14. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.240
    1.892
    113
    Vrouw
    Heb een Nuna gevonden maar nu slaat de twijfel toe.

Strax op vakantie zullen we wel regelmatig gaan wandelen in het bos enzo. Dus veel onverharde wegen. Denk dat zelfs de Nuna hier niet lekker loopt.
    Nu hebben we een quinny freestyle, met luchtbanden. Ideaal dus voor dit soort uitstapjes.
    Alleen geen zonnekap en ook niet los te verkrijgen. Zou zo'n losse parasol wat zijn?

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.374
    10.321
    113
    Koelstra buggy is fijn. Kan goed plat en heeft een fijne zonnekap.

16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.628
    2.405
    113
    Kan idd plat sn heeft zonnekap maar wij vonden hem altijd vreselijk zitten en voor ons lopen
    Wij hebben uiteindelijk bijna altijd de gewone kinderwagen of draagzak gebruikt

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.374
    10.321
    113
    Wij hadden zo lang mogen de wandelwagen. Daarna kon hij goed zitten. Moet er wel bij zeggen dat we hem niet heel veel gebruikte, hij was meer van het wandelen dan het zitten

18. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.240
    1.892
    113
    Vrouw
    De Nuna gaan we morgen halen. 2e hands gevonden voor een klein prijsje.... Altijd beter dan de 2e buggy die we nu hebben staan. Wordt helemaal priegel van die zwenkwieltjes. o_O

Mochten we toch de Quinny freestyle meenemen op vakantie, kopen we er een parasol bij ofzo. Anders verkopen we'm.
    Bij iedere winkel is het maar weer de vraag of je er wel doorheen komt met dat brede ding.

19. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Voor de oudste had ik een koelstra simba. Prima buggy. Makkelijk inklapaar, 5 standen. Onze Joolz kinderwagen is kapot gegaan toen de jongste 15 maanden was. Ik wilde graag nog een goede wagen. Toen hebben wij de Mutsy Nexo gekocht. Kruising tussen buggy en kinderwagen. Rijdt heerlijk ook in het bos. Met 1 hand te besturen. Handig met oversteken met dreumes en peuter. De wielen gaan er gemakkelijk af en het past in de peugeot 107.

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Paar knijpers en een (xl) hydrofielluier komen ook een aardig eind mits je maar controleert of t geen broeikas wordt, parasol is wel beter maar mocht je daaraan tekort hebben is zo'n luier met een zooi knijpers wel fijn. Ook als je tuinparasol toch net tekort schiet weten we uit ervaring. Wij hebben er een universeel parasolletje bij tot dusver nog nauwelijks gebruikt maar vorig jaar zomer was ze zo klein dat we ook niet veel deden.

Deel Deze Pagina