Pff mannen en geld

Discussie in 'De lounge' gestart door Henrieke1984, 23 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Mijn man snapt totaal niks van internetbankieren, ik regel dat allemaal.
    Nu zijn wij even al een tijdje bezig om de uitgaven wat meer op orde te stellen, door alles bij te houden en een extra spaarrekeningen voor de eenmalig jaarlijkse uitgaven zoals verzekeringen.
    Nu doe ik hem net een voorstel dat als er op die rekening al voldoende staat voor een aflossing van 6 maanden dat wij die al betalen.
    Nou zijn reactie pff ... nou laat maar dan maar wachten en in dec. die betaalregeling vervangen.

Wie regelt nog meer de bankzaken omdat ml/vl er geen verstand van heeft of het niet interesseert?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als hij zich er helemaal niet mee bemoeit zou ik het niet eens voorstellen maar gewoon doen ;)

Mijn man had er ook nooit zoveel mee maar sinds hij de ING app op zijn telefoon heeft houdt hij de in- en uitgaven beter bij dan mij, haha, hij checkt het elke dag. Wel handig.

3. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Hier nog een. Zolang hij kan pinnen vindt ie het best...

Schatje, ik heb een herinnering van bol.com in m'n mail gehad voor iets wat ik 3 weken geleden had besteld, wil jij die even betalen??

Dat soort dingen..

4. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Zo als het er nu uit ziet zullen wij ook moeten denken aan een andere auto :x dus zal ik maar eens even goed opletten wat er uit gaat.

Hopelijk weer een goede teruggave van de belastingdienst dan zet ik dat ook gewoon op de extra rekening.

5. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Mijn man laat alle financiele rompslomp aan mij over helaas. Ik kan het wel, maar ik vind het helemaal niet leuk en zou willen dat ik er wat meer hulp bij krijg van hem, maar dat gaat niet gebeuren. Hij kan ook niet goed met geld omgaan. Ik kan voor €50 de weekboodschappen doen en voeding voor de kleintjes halen....hij heeft gister de boodschappen gedaan, €50 op, maar niet genoeg groente voor de hele week. *zucht*

6. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hier bemoeit ml zich er niet mee vind hij niet zo spannend

7. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Alles wat betreft geld regel ik , vraag ook nooit wat. Standaard antwoord is toch ja das goed mop doe maar hoor

8. beccie

beccie Niet meer actief

Hier is er eigenlijk andersom. mijn man regelt dat allemaal.
    ook omdat hij een eigen bedrijf heeft en alles goed in de gaten moet houden enzo.
    ik heb er niet zoveel verstand van. mijn man is veel met administratie bezig.

ik doe wel gewoon acceptrgiros betalen en hou ook de rekening wel in de gaten. maar verder doet mijn man dat.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier een duidelijke verdeling van de kosten; ieder een eigen deel met eigen verantwoordelijkheid. Zo van: ik doe de huur, hij de boodschappen. Hij heeft een rijbewijs en een auto gekocht; dus hij alle kosten van de auto. Omdat ik ook gebruik maak v/d auto, doe ik het water en de stroom etc. De narekening van de stroom is dan weer voor zijn kosten. Ieders de eigen verzekeringen; de baby valt onder mijn polissen en voorwaarden. De uitgaves voor de baby die niet onder 'boodschappen' vallen, vallen onder mij: reguliere uitgaven zoals kleding, beddengoed, slaapzakken, flesjes, nieuwe spenen, autostoeltje etc. Speelgoed en leuke dingen (de extra's) komen van zijn kant. Gezien de hoeveelheid aan speelgoed die onze baby heeft - is dit minstens nét zo evenredig. Meubels voor de babykamer waren dan weer voor mijn partner. 1x per zoveel tijd een keer uit eten of naar de bioscoop (3x per jaar) delen we zelfs ook. Hij de kaartjes, ik popcorn en cola, ene keer betaald hij het eten, andere keer ik.

Nou ja, ik herken het dus verder niet want wij hebben alles netjes verdeeld. Degene die iets besteld; mag het betalen ;) Anders niet. Ik vind het zo wel prima geregeld en zou echt niet meer anders willen. Zo hebben we beiden grip op onze inkomsten en uitgaven. Vakanties doen we ook in overleg en meestal ook samsam. Al heb ik nu in juni voor het lange weekend 15 euro meer uitgegeven vanwege een extra kinderbedje en box :$ Nou jaaaaa, vooruit dan maar :D Dat weegt niet op tegen de benzinekosten van de bruiloft van mijn beste vriendin :p

Nou, zo doen we het dus hier. Niks geen 1 persoon met verantwoordelijkheid. Allebei de helft.

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Mijn man verdient het geld en ik geef het uit:p.

Hij heeft de ballen verstand van financieen en daarom heb ik me er in verdiept en doe ik alle betalingen ed.

Ben nu ook begonnen met wat nu waar precies heengaat en waar we op kunnen besparen en hoe:).

Maar ik ga niet van hem vragen of hij zich ermee wilt bemoeien want dat frustreert hem alleen maar.

11. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier regelt ml (bijna) alles, alleen dingen die ik zelf bestel zoals h&m of mp betaal ik zelf, en ik hou wel bij wat er in en uit gaat.
    Rekeningen ed laat ik gewoon lekker aan hem over ;)

12. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Ik mag al blij zijn als hij de pincode kan onthouden van onze gezamenlijke rekening :D
    Laatst zou hij de uitrij kaart van de parkeergarage wel even betalen. Kwam hij terug omdat hij de pincode niet meer wist haha.

Alle financiën komen dus op mij terecht. Maar hij doet altijd afwas ;) daar heb ik een bloedhekel aan.

Zo hebben we alles een beetje verdeeld. Ik de was en hij stofzuigen. Ik kook als hij werkt en hij als ik geen zin heb. Zoiets.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier netzo. Man krijgt 50 euro in de week die hij mag uitgeven waar aan hij wil en de rest regel ik

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

hahaha, te schattig :')

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik regel het hier ook. Hij heeft wel zicht op hoe en wat verder.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hahahaha nou als hij moet pinnen is hij 8 van de 10 keer zijn pinpas vergeten. :D;)

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn man let er juist allemaal heel goed op, heel fijn. Daarnaast wordt hij ook min of meer gedwongen om in te loggen op de rekeningen. Hij is grensarbeider en zijn geld wordt op een Belgische rekening gestort en dat moet 'ie overmaken op de Nederlandse omdat daar de huur e.d. vanaf gaat.

18. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Hier wordt het door beiden geregeld. Zou niet blij zijn als mijn man er geen verstand van zou hebben. Het is nogal een belangrijk iets...
    Heb met verbazing sommige reacties gelezen. Je wilt toch beiden weten waar je staat en wat er mogelijk is??

19. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier regel ik ook alles zelf. Mijn man weet vaak niet eens wat er op de rekening staat. Hij weet wat hij per maand uit mag geven en daar houd hij zich ook redelijk goed aan.

20. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik heb nu de touwtjes in handen genomen. Hij kan heel goed een overzicht maken wat erin en eruit gaat en budgeteren. Alleen heeft hij nogal een gat in zijn hand en koopt vaak dure, onnodige spullen/etenswaren. Hij koopt niet echt prijsbewust in en dat doe ik wel.

Deel Deze Pagina