BMR- tegelijk met MenC-prik?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kleinliefje, Feb 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Hoi meiden,

Volgende week hebben wij een afspraak staan voor bovenstaande prikken. Al een lange tijd twijfel ik (vooral over de BMR) en nu het dichterbij komt wordt de twijfel groter. Dochter is nu 14 maanden en ik vind haar nog zo jong. Ook dat ze er weer 2 zou krijgen zit me niet zo lekker, ze is vorige keer de hele dag van slag geweest.

Even de vraag of er veel zijn die de prikken apart van elkaar hebben gegeven. Want welke zou ze dan eerst krijgen en wanneer de andere?
    Of wordt het merendeel gewoon tegelijk geprikt?

De discussie óf ze geprikt gaat worden ja of nee gaat hier niet op want wij zijn sowieso voor enten.

Bedankt alvast.

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Wij moeten volgrnde week donderdag weer heen ook voor de 14 maanden prikken. Ik doe het wel tegelijk. Ik hou er rekening mee dat hij last kan krijgen, maar op de vorige prikken heeft hij goed gereageerd. Ik weet dat dit een zwaardere/heftigere enting is maar ik denk maar zo dan zijn we er in 1x vanaf.

3. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Onze dochter heeft de prikken tegelijk gekregen en ze heeft er geen last van gehad.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Hier ook tegelijk gegegeven op die leeftijd en ze heeft er totaal geen last van gehad.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,916
    3,937
    113
    Hier hetzelfde.
    De ene prik heeft bijwerkingen de eerste 48 uur, de bmr pas na 7-10 dagen, dus daar krijgen ze niet tegelijk last van.
    Als je kind verder gezond is is er geen reden om ze niet tegelijk te zetten. Zijn ze er ook maar in één keer af toch?

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Wij hebben het wel apart gegeven.

Mijn dochter reageert helaas heel heftig op tot nog toe alle prikken.

We zijn ook iets later begonnen en hebben vanaf het begin al steeds 1 prik per keer gegeven.

Bij deze eerst de menc en daarna de bmr.

En dat je pas een reactie kan krijgen na 7-10 dagen is niet helemaal waar want onze dochter heeft gelijk een reactie gehad op de bmr die uiteindelijk nu pas afneemt, de kans is heel erg klein maar wel bevestigd door onze arts.

Maar desalniettemin zou ik de vaccinatie zo weer geven omdat het nog veel erger is als ze de ziekte zelf krijgen.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Hebben wij wel gedaan. Ze is wel 10 dagen ontzettend ziek geweest, maar de kinderarts zei dat ze hoogstwaarschijnlijk ook nog een virus erbij heeft opgepikt. Dubbel pech dus.

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik volg even.
    Wij willen de enting ook apart geven, eerst de C dan de BMR

Hoeveel tijd hebben jullie ertussen gehouden?

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wij hebben ze allemaal tegelijkertijd gegeven, bij beide jongens.

De oudste reageerde nergens op.
    De jongste reageerde op elke prik. Ik heb even getwijfelt of die prik apart te geven of niet. Uiteindelijk niet gedaan, liever 1x van slag dan 2x.

Maar wanneer enten en wel of niet splitsen, tja. Volg je eigen gevoel. Als je echt twijfelt kan je mogelijk beter in 2x enten.

10. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Wij geven zelf alles gewoon tegelijk, maar als je wil splitsen moet er een aantal weken tussen zitten. Zou dit even navragen bij de kinderarts, die is daarvan op de hoogte.

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wij geven ze wel apart. En sowieso ook later omdat wij pas vanaf 6 maanden zijn begonnen met vaccineren. Met 14 maanden krijgt ze dan ook het DKTP-hib-Hep-B vaccin.

De MenC krijgt ze vervolgens met 18 maanden en de BMR rond de 2 jaar. Daar zit dus een half jaar tijd tussen. Die lange tijd is meer omdat het dan te combineren is met de standaard bezoeken aan het CB. Daarbij vind ik het BMR vaccin een erg zwaar vaccin, daarom vind ik het ook niet nodig dat ze hem eerder dan 2 jaar zou krijgen.

12. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

Apr 28, 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Hier wel beide prikken tegelijk maar wel later. Wij zijn later gestart met vaccineren en volgen ook een langzamer schema (dus met meer maanden ertussen). Dit bewust aangezien wij denken dat het beter is om niet zo snel alles achter elkaar te vaccineren.

Share This Page