Hallo, even een vraagje. Ik vraag me af wat jullie doen, drinken jullie af en toe een drankje nu jullie bezig zijn met proberen zwanger te worden of laten jullie het staan? Ik heb in t weekend af en toe wel zin in een drankje vandaar,maar heb t tot nu toe nog niet genomen. Groetjes
Ik ben nu toevallig aan de wijn... en ik wou deze als laatste nemen... mijn vriend stopt ook, totdat we echt in verwachting zijn. Tja, niet geschoten is altijd mis
Waarschijnlijk is onze zoon met oud en nieuw gemaakt. En in die nacht zijn er best veel drankjes door mij heen gegaan. Dus een drankje zou ik gewoon doen. En in de eerste 2 weken kan het zowiezo geen kwaad als je zwanger zou zijn.
Idd en zelf als je zwanger bent mag je gerust zo af en toe een rode wijntje, word vaak zelfs aangeraden ivm je HB Maar je moet er wel achter staan, ik doe t zelf overigens niet!
Dus af en toe een drankje nu is niet zo erg? Nee als ik zwanger zou zijn dan zou ik ook niet drinken, ook niet 1 glaasje. bedankt voor jullie reactie.
Tja, een drankje is zo lekker he? Ik heb voor mezelf uitgerekend wanneer mijn innesteling zou zijn (als het allemaal lukt) en vanaf dat moment drik ik niets meer. Dan pas staat het kindje echt in verbinding met jou. Dus vanaf morgen geen alcohol meer voor mij! Groetje Banjabes
Ik probeer het zo min mogelijk te doen (behalve na mijn vmk, toen was ik echt toe aan een glas heerlijke rosé ) maar als ik een drankje neem dan is het rosé met 7-up! Erg lekker en weining alcohol!
ik drink ook een drankje tot ik mijn eisprong heb gehad, daarna niet meer. maar als ik weer ongi ben trek ik een fles wijn open het is sowieso niet goed voor de vruchtbaarheid om (veel) alcohol te drinken. het schijnt met de verwerking in je lichaam om te zetten in oestrogenen, dat kan je eisprong/cyclus beinvloeden. ik ben wel heel erg bang dat mensen denken dat ik zwanger ben als ik niet drink. want normaal gesproken dronk ik altijd wel een paar wijntjes als we ergens heen gingen. ook als ik moest rijden, maar dan dronk ik er gewoon 1 of 2 over de hele avond. hoe doen jullie het met eten dan? ik heb net gerookte zalm op en toen dacht ik ineens, shit, de listeriabacterie.. moet ik me zorgen maken? of geldt het pas als je een bloedband met je kindje hebt?
Hoi Madelon, Ik herken dat. Normaal drink ik echt veel roseetjes. Ik ben ook bang dat mensen het gelijk gaan denken als ik dat ineens niet meer doe! Met eten let ik ook wel een beetje op, maar ook pas vanaf het moment van de mogelijke innesteling!
Ik zie bij het laatste antwoord over eten staan... wat mag je wel eten en wat mag je niet eten? Had hier helemaal niet aangedacht om hier ook al op te gaan letten. Rood vlees mag je niet, maar wat nog meer niet?
Geen rauwe kazen of melk, geen rauw vlees, met mate cola of koffie. Koffie drink ik nog wel veel maar verder hou ik me aan de regels haha
helemaal geen melk? Ik dacht eigenlijk dat er nog meer dingen waren die je niet mocht of waar je op moest letten... Maar je kunt het beste als je met ronde 1 begint hier ook al op gaan letten?
juist wel melk, maar niet van rauwe melk. dus zo bij de boer ofzo. de gewone melk uit de supermarkt is gewoon goed. (bewerkt namelijk.) tuurlijk moet je er al rekening mee houden. je kunt immers de eerste ronde ook al zwanger raken. en als je test en het is positief ben je al twee weken zwanger. vanaf mijn ei drink ik ipv 4 maar 2 koppen koffie per dag, want meer dan 2 koppen kan tot een miskraam leiden. en dus idd geen rauw vlees. kattenbak met handschoenen verschonen.
Ja, ik dacht al wel rauwe melk... en ik dacht er van te voren al wel aan om qua eten er ook al op te letten, maar nu het zover is helemaal niet meer aan gedacht.... Wat zal ik het rode vlees gaan missen.... haha At zeker 1x per week rood vlees. Ach ja, is voor een super goed doel....
Nou meiden, Gister is dus precies gebeurd waar ik zo bang voor was. De opa en oma van mijn partner vierden feest en heel de familie was er bij. Natuurlijk werd er nadrukkelijk aan alle kanten verteld dat het onze beurt nu maar was. Mensen weten niet dat je er al mee bezig bent en dat het al een keer niet is gelukt (Wil het wel zo graag, maar je weet nooit wanneer het echt raak is). Maar ja, geen roseetje voor mij natuurlijk en ja hoor natuurlijk keken de mensen verbaasd op. Zouden ze het raden?
Ik zag vrijdag een blad bij de supermarkt liggen van wij jonge ouders, ik geloof dat het ik ben zwanger heet ofzo. Daar staan echt leuke dingen in en ook zin en onzin over wat je wel en niet mag eten!
hey meiden ik heb vorige maand best veel pinocolada gedronken omdat de gyn zij dat het die maand toch niet kon nou je ziet het hahah dus denk niet dat het echt veel kwaad kan hoor en mijn fam had het ook allenmaal al geraden hoor dan was het ancie ik je lievelingsdrankje moet je een glaasje nee dank je ben je gestopt met roken jah ohhh ben je zwanger of bezig met zwanger worden nou zij ik dan niet dat ik weet nou heb dat een half jaar vol kunnen houden hahaha