Hallo dames, iemand wilde mij een partij kleding geven die ik gister in een doos gekregen heb. Ik mag uitzoeken wat ik wil, de rest gaat terug. Maar nu ruik ik toch wel een rooklucht eraan.... en gaat mijn geweten opspelen. Kan ik mijn kinderen dat überhaupt wel veilig aantrekken? Ik weet dat als je rookt, de giftige stoffen die je op je huid krijgt er niet zomaar af kunt wassen onder de douche. is toch wel hardnekkiger. Hoe zit dat met het uitwassen van kleren? De rooklucht verdwijnt wel, daar maak ik me geen zorgen om. Maar de giftige stoffen... krijg ik die weggewassen? Oi oi oi..... je wilt die mensen ook niet voor het hoofd stoten natuurlijk. Ik wist niet dat die bij het kind rookten. Maar kan ook zijn dat de tussenpersoon, onze kennis, die de kleding gesorteerd heeft, dat die ervoor gezorgd heeft. Want die rookt en heeft de kleding gesorteerd. Vader van het kind is al een tijd gestopt, moeder weet ik ff zo niet.
sorry niet lullig bedoeld maar je stelt je echt een beetje aan. Ik zal dan ook nooit meer op straat komen met je kids want jaaaa daar zijn ook dampen en die zijn ook schadelijk en dan heb je al die e nummers nog hihi, sorry maar kan echt even niet serieus blijven. Nog geen 20 jaar geleden gingen gezinnen met kids op vakantie met vaak minimaal 1 rokende ouder voorin raampjes soms dicht en die kids zijn echt groot geworden. Ik zeg nu niet dat roken goed is voor jezelf of voor je kids maar dingen overtrekken zeker niet
gewoon even wassen . dan dus zonder wasverzachter en met zeer neutraal schoonmaakmiddel, want ook dat is niet al te best voor een eventueel gevoelig huidje.
Ik wil zeker niet overtrokken reageren, maar het is dan toch je geweten wat ineens opspeelt. En dan zijn dampen op straat weer net anders dan iets rechtstreeks op je lijf dragen. Plus ik vind het gewoon erg goor.... rook en roken en sigaretten en al wat daar mee van doen heeft. Ik heb overigens neutral al voor de kleine En dan maar een flinke scheut schoonmaakazijn erbij.
Beetje jammer dat hier gezegd wordt dat jij je aanstelt.. Het is gewoon een vraag! Goor is het wel idd, ik zou de kleertjes even goed wassen, en dan bijvoorbeeld buiten ophangen, dat het even lekker kan doorwaaien! Dan gaat het er vast wel uit..
Ja gewoon ff wassen dus he...lijkt me sowieso logisch. Wie weet wat er allemaal gebeurd is met kleding van mensen die niet roken. Die was je toch ook uit? Desnoods op 60 graden en met vanish hygiene ofzo.
Ik vind dat je gedachtes doordraaien. Maar ik begrijp je ook heel goed! Ik mik het meteen in de wasmachine. Mijn schoonouders roken heel veel (Gelukkig niet meer als wij komen!) maar daarna gaat alles uit, gaan we douchen en schone kleren aan trekken. Wat een vieze lucht zeg! ik zou het dus wassen met wasmiddel, soda als voorwas en robijn roosjes wasverzachter
Flinke scheut natuurazijn als wasverzachter of erdoor. Bij hele erge rooklucht mik ik ook wat azijn bij de waspoeder. Rooklucht in kleding vind ik ook vies (ben zelf roker) Maar dat het van kleding aan je huid blijft bij de niet-roker vind ik een beetje ver gezocht. Ik ruik het meteen als ik bij mensen binnen ben geweest waar gerookt word. Thuis word er niet in huis gerookt.
ik kan me heel goed voorstellen dat je je daarover zorgen maakt. maar ik zou gewoon de kleertjes, als je ze mooi vind natuurlijk, even goed uitwassen (Desnoods eerst een nachtje in de Biotex met koud water zetten) en volgens mij is er dan geen probleem.
Heb bijna alles gewassen. Lijkt schoon en hoop maar dat het dat ook is. Want daar waar ik op doel dat zie je gewoon niet. Maar goed, er is wel meer slecht. Man wat heb ik een afkeer van alles wat met roken van doen heeft. Echt zo ontzettend goor... En tja... is het aanstel van mij of kop in het zand steken van de anderen die vinden dat ik me aanstel? Bewijs van het 3e graads roken is wel al geleverd.... Dus dit is eerder een vraag in de serie waar ook de vragen 'ga ik gewoon of biologisch eten' en 'ga ik wel of niet inenten' in thuis horen.
Haha giftige stof die je huid binnendringt are you serious? Dan kan ik na een avondje uit mijn kleding wel weggooien! Gewoon even wassen en je kan die kleertjes gewoon gebruiken En als je het fijner vindt misschien wat heter wassen/vaker wassen.
Ik vind rook lucht ook ontzettend vies. Doe de kleren van ons zelf en de kleine ook meteen in de was als we bij iemand thuis zijn geweest die rookt (gewoon omdat ik het vind stinken, had niet bedacht dat het ook nog wel is slecht kon zijn) Maar zou de kleertjes als ze goed gewassen zijn gewoon aantrekken denk ik. De kleine wordt hier ook regelmatig door mensen vast gehouden die roken (en dus ook stink handen hebben) Ik heb de eerste 3 maand gevraagd of mensen hun handen willen wassen voordat ze de kleine vast hielden maar ben daar nu mee gestopt. Ze zal toch ook wat moeten wennen aan dat soort dingen en wat weerstand op moeten bouwen denk ik.
Ik vind het ook enorm goor maar je kinderen zullen door het dragen van de kleding geen schadelijke stoffen binnen krijgen. Ik zou ze eerst eens een week lang flink laten luchten want met wassen krijg je het er haast niet uit. Of het er helemaal uit zal verdwijnen weet ik eerlijk gezegd niet helemaal zeker. Succes!!
Ik zou van Vanisch de hygiene poeder halen en dat flinke schep erbij doen. Als ik er ook nog maar iets van rook aan zou ruiken zou ik het mijn dochter zeker niet aantrekken. Niet zo zeer om die schadelijke stoffen maar om die vreselijke Gore sigarettenlucht.
Ik zou het wassen met stront, ruik je waarschijnlijk de rooklucht niet meer. (Was even in een melige bui, sorry ;b)
Kleertjes uitzoeken en wassen. Ruikt het dan nog en wil je ze toch niet om wat voor reden dan ook..... kleertjes weer in de doos en alles terug. Maar met wassen gaat het er over het algemeen wel uit.