Hallo, Mn zoon wordt over 20 dagen 4 jaar! Hij kwijlt nog steeds best veel. We moeten hem regelmatig vragen om te slikken. Dit doet hij dan ook, maar niet uit zichzelf. Herkenning bij jullie? Groetjes!
Kan te maken hebben met zwakke mondmotoriek. Ik zou een afspraak maken bij logopediste om dit te bekijken. Ik heb altijd begrepen dat kwijlen eigenlijk wel na 18-24 maanden wel over zou moeten zijn.
Ik zou ook even contact opnemen met een logopedist. Denk dat die jullie hier wel goed bij kan helpen. Zoontje hier moet nog 2 worden, maar kwijlt al maanden niet meer.
Een zwakke mondmotoriek is ook het eerste waar ik aan denk. Kan hij wel goed door zijn neus ademhalen? Misschien zitten zijn neusamandelen hem in de weg, waardoor hij door zijn mond ademt en daardoor ook gaat kwijlen?
Hier ook gehad. Dochter heeft Idd logopedie en zijn nu hard op die mondspieren aan het trainen. Het gaat steeds beter.
Hij volgt al logo ivm articulatie en bepaalde klanken zoals sp ng r l. Dat gaat nu gelukkig stukken beter. K zal volgende week aan haar vragen om er oefeningen voor te doen thuis. Dank je wel voor de tips!
Hij is regelmatig licht verkouden, dus niet erg zwaar. Hij ademt dan wel meer door de mond. K zal het volgende week overleggen met logo.
Mijn zoon van bijna 4 doet dat ook. Hij is de eerste jaren vaak verkouden geweest dus ik denk dat hij gewend is door de mond te ademen. Verder slist hij ook erg en produceert daardoor met praten ook veel speeksel waardoor hij nog meer kwijlt. We zijn een klein jaar geleden bij de logopedie geweest en die adviseerde toen om veel uit een rietje telaten drinken en mond oefeningen te doen. Ook hem eraan herinneren zijn mond dicht te doen. Het is wel verminderd maar is er nog wel dus ik denk dat we toch weer een keer naar de logopedie terug gaan