Eigenlijk weet ik niet precies wat ik met dit topic wil, misschien wel tips. Sinds een aantal weken ben ik echt ontzettend moe, maar echt heel erg moe. Stofzuigen of iets anders doen? Het voelt alsof ik de marathon heb gelopen. Ik loop elke dag 2 uur met mijn zoontje buiten omdat ik dat belangrijk vind, maar na 30 minuten heb ik het gevoel dat ik niet meer vooruit kom. Ik loop dan langzaam en mensen die mij elke dag zien vragen dan ook of ik wel goed uitrust. Ik heb dat een tijdje genegeerd en dacht Ysa niet zeiken, gewoon doorgaan. Totdat ik vorige week een bult op mijn arm had, ik heb direct de dokter gebeld en ik kon de zelfde dag nog terecht, de huisarts kon mij niet met zekerheid zeggen wat het was, dus aanstaande dinsdag heb ik een echo. Ik ben echt als de dood, voor mij is 1+1 gewoon 2 op dit moment. Terwijl ik weet dat ik ook een ijzer tekort hebt. Ik wil dinsdag ook bloed laten prikken, maar heb geen idee waarop ze me dan zouden moeten prikken. Iemand een idee wat verstandig is om te laten prikken?
Van die bult heb ik geen verstand. Maar van ijzertekort wel een beetje. Van ijzertekort kan je ontzettend moe zijn! Waarom wordt daar niets aan gedaan? Qua bloedprikken zou ik gaan voor algemeen bloedbeeld (HB, BSE etc) en ijzer, ferritine, transferritine etc. En dan aan de hand van je klachten evt schildklier, B12 en of vitamine D bijv. Maar ik neem aan dat je niet eigenhandig kruisjes op een formulier gaat zetten maar dat iemand dat gaat doen die er verstand van heeft?
Tsjee.. wat betreft de echo zou je dat toch echt moeten afwachten. Maar de vermoeidheid ken ik wel nu ik minder buiten kom (in vergelijking met van de zomer). Vitamine D ook laten checken?
Kan me voorstellen dat je het gaat koppelen. Kan ook gewoon een ontsteking zijn...daar kun je ook erg moe van worden. Ik had ooit een wrat op mijn ooglid. Niet heel groot...dus ik liet het. Op een dag werd hij ineens erg groot en ging jeuken. Zag er niet uit. De dokter keek ook bezorgd Wist niet wat het was en ik moest het weg laten halen in het ziekenhuis. Bleek niks...gewoon een op hol geslagen wrat. Ik ben bekend met ijzer tekort en daar kun je inderdaad super moe van zijn. Sterkte met afwachten.
Ik zou laten prikken op pfeiffer, vitamine D, vitamine b12, foliumzuur, algemeen bloedbeeld.. hopelijk komt er wat uit zodat er iets aan gedaan kan worden