Hallo Mijn zoontje bijna 4 is door de Ggz naar het mod doorverwezen. Gelukkig maar want op de basisschool zou hij compleet verzuipen om het zo maar even te zeggen. Maar nu vraag ik mij af.. Zijn er kosten aan verbonden.. Moeten wij maandelijks een bedrag betalen aan het mod? Eerlijk gezegd zou ik er wel een beetje van balen omdat we het gewoonweg niet al te breed hebben. En dan denk je dat je geen kosten meer hebt van de psz omdat je kind naar de basischool gaat en dat kost niets. En wie heeft ook een kind dat naar een mod gaat? heeft het jullie kind geholpen in de ontwikkeling? En kon hij of zij het goed aan? Zoals ik heb begrepen gaat hij als hij 4 jaar is 4 dagen heen.. Dit lijkt me erg pittig en ben dus ook erg benieuwd of hij dit goed vol kan houden
Heb het even opgezocht. het is dus hetzelfde als een mkd. Onze oudste zit op een mkd en daarvoor betalen we idd een eigen bijdrage. Maar dat is echt niet veel hoor. Wij betalen best goed en wij betalen 20 euro in de maand. Onze oudste is echt enorm vooruitgegaan op het mkd. Op normaal onderwijs liep ie totaal vast! Om een beter beeld te krijgen wat ie wel nodig had en om hem wat vaardigheden te leren ( zoals beter eten en op sociaal/emotioneel gebied ) Nu is ook duidelijk dat ie niet meer terug kan naar normaal onderwijs. Wij zijn heel blij met het mkd!!
Oh dat is niet veel. Hangt het dan af van je inkomsten ofzo? Hij gaat hier een jaar heen en dan gaan ze ook zien naar welk onderwijs hij kan. Ik hoop dat hij gewoon alsnog naar de reguliere basisschool kan.
Ja ze kijken idd naar je inkomsten en dan word je eigen bijdrage berekend. Wij hoopte ook dat Erik terug kon naar gewoon onderwijs. Maar naarmate de tijd vorderde werd steeds duidelijk dat ie dat nooit ( meer ) aan zou kunnen. Nu gaat ie binnenkort naar een cluster 4 school.