NHA/NTI opleiding

Discussie in 'De lounge' gestart door Nienkiej, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Wie heeft er wel eens een opleiding gedaan via NHA NTI o.i.d?
    Ben je ook begonnen met eerst een basis opleiding? Of gelijk de volledige opleiding gedaan?

Is het wat?

2. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Niemand?

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik heb via de NHA de cursus klinische psychologie gedaan. Geen opleiding maar een cursus dus. Daar is geen verschil in basis of gehele opleiding.

Je moet wel echt thuis werken zonder in de schoolbanken te zitten. Dus dat moet wel wat voor je zijn.

Er staat bij alles wel wat voor niveau het is. Als je rustig aan wilt beginnen is een basis of lager niveau misschien het beste. Je bent dan wel langer bezig als je daarna een vervolg wilt doen en dat kost dan ook meer.

4. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Oke, bedankt voor de informatie :) Het gene wat ik, misschien, wil gaan doen, heb ik helaas geen andere papieren voor of ervaring mee, dus dacht ik aan eerst zo'n basis opleiding te doen van ongeveer 8 maanden, daarmee kan ik wel verder door stromen namelijk.

Was gewoon erg benieuwd of het was is zo'n thuis opleiding :)

5. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds een maand bezig met de opleiding "gewichtsconsulente" bij de NHA. Bevalt me tot nu toe goed. Er was geen vooropleiding voor nodig. Het thuis studeren is wel even wennen, moet er echt tijd voor plannen, maar de lesstof is goed te doen.

6. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik ben ooit begonnen met een thuisstudie via NTI (mbo kinderopvang). Nooit afgemaakt omdat ik zwanger was van mijn dochter en geen zin meer had.
    Ik vond het goed te doen, kreeg online hulp (van docenten en andere studenten). Alleen een stage adres vinden was niet makkelijk.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.166
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb bij het NTI de opleiding doktersassistente gedaan. Met mijn HAVO-diploma hoefde ik niet eerst een basis iets te doen.
    Het moet je wel liggen. Ik had geen zin om weer in de schoolbanken te zitten, en wilde er geen 3 jaar over doen, maar 1,5. Dat is me ook gelukt. Het enige wat je nodig hebt is discipline. Ik vond het top! En heb met dit diploma ook gewoon een baan kunnen krijgen, waar ik al 7 jaar werk.

8. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Thnx voor jullie reacties :) Ik zal wel voor een basis opleiding moeten als ik dit wil, maar dat geeft niet, ben blij met de positieve reacties, dus denk dat ik er gewoon voor ga!

9. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik doe een cursus bij Laudius. Medische terminologie. Met een docent. En ik ben blij dat ik daar voor heb gekozen. Je kunt er altijd vragen aan stellen, en ze beoordelen je huiswerk waar je dan ook een cijfer voor krijgt. Ze geven je ook feedback wat bijvoorbeeld beter kan of wat er wel of niet goed aan is.

Ik koos voor deze cursus vooral ook om te kijken of het wat voor mij is. Het gaat goed en vindt dit een fijne manier om te studeren. En tot nu toe kan ik de discipline aardig opbrengen! :D En mocht ik slagen dan ga ik hierna een andere cursus of opleiding doen. :)

Deel Deze Pagina