Wat viel er een beetje tegen en heeft dat te maken met NHG? Wij hebben het niet, onze aankoopprijs kwam boven de grens.
Mijn man is ondernemer en zijn inkomen nu is hoger als destijds met de aankoop van onze huidige woning (toen was hij in vaste loondienst). Onze financieel adviseur deed een gokje wat we nu ongeveer zouden kunnen lenen, maar zijn uiteindelijke berekening viel tegen. Ondernemers worden behoorlijk zwaarder beoordeeld.
Ik weet niet hoe lang geleden jullie gekocht hebben maar als ik afzet wat ik 10 jaar geleden op mijn salaris kon lenen tegen wat mijn broer nu op zijn salaris kan lenen valt dat ook vies tegen. De regels zijn ook veel strenger geworden, denk dat dat ook meespeelt. Maar hoe past dat NHG verhaal dan in het plaatje? Als ondernemer kun je toch zonder NHG niet meer lenen ofzo?
Hoelang is je man al ondernemer? Vanaf 3 jaar worden de jaarcijfers volgens mij 100% meegenomen. Heeft ie misschien een slechter jaar er tussen gehad? En inderdaad 11 jaar geleden kreeg je nog gouden bergen, nu is dat echt een stuk minder, maar dat is ook in loondienst zo.
Nee hij is alleen maar in stijgende lijn gegaan de afgelopen 8/9 jaar. Ik ben wel een dag minder gaan werken en dat telt natuurlijk ook mee.