Was net de colum van Paul de Leeuw aan het lezen in het AD en daarin ging het over collectanten. Zijn man gaf € 20,00 aan het longfonds. Hij vond dat te veel en vertelde altijd wat kleingeld te geven (wat meestal zo een € 3,00 was) en als het regent iets meer maar maximaal € 5,00. Toen ik dit las dacht ik; dat is een leuke voor op ZP! Ik geef meestal wat ik aan kleingeld in de buurt heb kan varieren van € 2,00 tot max. € 5,00. Behalve bij KIKA dan geef ik € 10,00 omdat ik me kinderleed heel erg aantrek. Hoeveel geven jullie?
Ligt er aan voor wat het is. Wij doneren al jaarlijks aan 2 dingen ivm ziektes die mijn opa had en schoonmoeder heeft. Soms krijgen ze dus niks, of wat iets wat ik heb aan kleingeld heb en dat is nooit veel.
Aan de deur geef ik ze rond de 2 euro. Andere donaties (2 stichtingen) gaan via automatische incasso. Daar geven we 15 euro per stichting aan uit.
Niets. Hier komen nooit collectanten. Anders zou ik kijken wat ik aan kleingeld heb. Meestal heb ik geen geld in mijn portomonnee omdat ik altijd alles pin.
Ik heb nooit contant geld in huis, dus ik geef niets. Ik doneer op andere manieren aan goede doelen (de Voedselbank, Serious Request etc.).
Niets. Wij hebben een sticker aan de deur. Betekend voor ons niet dat we niets doen, maar dan via andere wegen.
Wij hebben een potje in de gang staan waar we altijd kleingeld in dumpen (voor parkeren etc) daar vis ik dus altijd geld uit als er een collectant aan de deur staat. Tussen de €2,50 en €5,00. Wij doneren verder een groter bedrag aan twee vaste goede doelen, wordt jaarlijks afgeschreven.
Hier komen helaas alleen maar van die figuren waar je gelijk lid moet worden. Als ze met een bus staan krijgen ze 2€ ofzo, ligt er wel heel erg aan wat ik in m'n portomonee heb. Wij maken zelf maandelijks geld over naar goede doelen die we zelf kiezen.
Ik kijk meestal wat ik in de beurs heb €1,- tot €2,-.. ligt ook aan welke stichting.. wij doneren automatisch maandelijks aan de hartstichting
Als ze gewoon met een collectebus komen, dan gooi ik er 2 euro in (of ander muntgeld, ligt er net aan wat ik in huis heb). Komen ze met een tablet aan de deur en willen ze je rekeningnummer en gaat het via afschrijving ed (gebeurt steeds vaker) dan gaat het feest helaas niet door. Ik doe geen pinbetalingen of afschrijvingen aan de deur.
Wij geven niets, wij hebben een sticker op de deur dus meestal komen ze niet ( jep meestal ... Want sommigen bellen alsnog aan onder het mom van " maar voor dit doel wil je misschien wel geven " ) Wij doneren wel maar doen dit op een andere manier
Waar haal je zo'n sticker? Wij geven niks. Ben eenmaal zo afgeknapt dat ik niet gewoon wat mocht geven, maar meteen donateur moest worden (ja mevrouw, maar u kunt na een maand gewoon weer opzeggen) dat ik alleen nog vaste goede doelen steun per maand via automatisch incasso. Eens in de zoveel jaar wissel ik.
Ligt eraan welk doel er voor ingezameld word en/of er een bekende aan de deur staat. Ik ben donateur van cliniclowns. En hoe graag ik ook zou willen, als ik iedere collectant die aan de deur komt iets zou geven, kan ik daarna voor mezelf een collecte gaan houden. Bij wijze van spreken dan hè..