Nibud buffer

Discussie in 'De lounge' gestart door Mimosa, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Als je de auto ook meerekent in de inventaris dan klopt 10000 weer zeker wel.

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dat is super Nederlands. Verzekeren voor alles en daardoor flinke maandlasten kwijt zijn aan 101 verzekeringen ;)

Wij verzekeren ons alleen tegen zaken waarvan de kosten écht hoog zijn als het mis gaat of wanneer het verplicht is. Natuurlijk opstal, brand, ziektekosten, WA, auto, etc. Maar we verzekeren ons niet voor zaken waarvan we de kosten zelf kunnen dragen.

Hier dus heel bewust géén verlengde garantie, geen telefoon verzekering, geen reisverzekering, geen glasverzekering, geen uitvaartverzekering. Al dat soort zaken kan je door te sparen zelf indekken, en ik heb de rekensom wel eens gemaakt, dan ben je voordeliger uit.

Hooguit voelt het psychisch anders, omdat je dan in 1x een groot bedrag moet betalen. Maar wanneer je daar bewust mee omgaat, en voldoende op je spaarrekening hebt, is dat helemaal geen probleem en financieel een verstandige keuze.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij hebben behoorlijke lekkage gehad en zijn echt goed verzekerd maar kregen alleen de reparatie van de oorzaak vergoed, de gevolgschade was voor eigen rekening en die kostenpost was vele malen groter.

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ja alleen wordt die niet mee gerekend :) het gaat alleen om meubels en huishoudelijke apparaten.

De auto wordt er nog los bijgerekend, ik kwam op een totale buffer van 22000 euro uit :$

10.000 voor inventaris
    2500 voor onderhoud huis & tuin
    1000 voor onderhoud auto
    7500 voor vervanging auto
    1000 voor onverwachte rekeningen

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    ik ben er de afgelopen 2 dagen achter gekomen dat 1000 voor onverwachte rekeningen niet voldoende is:D

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat ligt er maar net aan wat voor auto je wilt kopen natuurlijk. Wij hebben bijvoorbeeld de afgelopen 10 jaar 3 auto's gehad (samen in totaal 2000,-). En dan hebben we nu gewoon een familieauto met drie losse zitstoelen die slechts 90.000 km gereden had toen wij hem 2 jaar terug kochten.

7. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    hahaha, maar oei, dat is toch wel balen! :D

ben wel benieuwd.. Zouden boetes vallen onder onverwachte rekeningen, of onderhoud auto?

8. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Onderhoud :D

9. tuc

tuc Niet meer actief

die verlengde garantie is echt onzin. Als je een nieuw apparaat koopt is er voor elk apparaat een bepaalde levensduur waarop het mee moet kunnen gaan, die is veel langer dan die verlengde garantie. Je kunt altijd aannemelijk maken dat het niet moet kunnen dat zo'n apparaat stuk gaat in zo'n korte tijd.

10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Onze inventaris heeft ook geen 4000 euro gekost :p Maar wij hebben ook geen dure apparaten en maar weinig, en de goedkope koelkast en wasmachine gaan al jaren mee gelukkig... droger, vaatwasser etc hebben we niet, dus die hoeven we ook niet te vervangen. Auto zou bij ons de grootste kostenpost zijn als we die moeten vervangen.

Maar ook ik heb liever een spaarpot van 10k+. Daar kunnen we inderdaad een aantal maanden zonder werk mee overbruggen. Of een nieuwe tweedehands auto kopen zonder dat we meteen zonder buffer zitten.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Verlengde garantie is eigenlijk een soort verzekering. Vaak zit er wel iets meer in dan in de wettelijke garantie, voorrijkosten bijvoorbeeld.

12. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Met die verlengde garantie hoef je niet bij te betalen als er wat is. Heb je dat niet en gaat je product na de standaard 2 jaar kapot dan is een deel van de reparatie kosten voor jezelf en dat deel wordt groter naarmate je het product langer hebt. Een winkel neemt niet 100% van de reparatie op zich omdat iets 10 jaar mee moet gaan.

13. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Ik heb sinds jaar of 5 een Miele en heb verlengde garantie gekocht. Heb in 10 jaar tijd heel veel pech gehad met wasmachines en echt niet de goedkoopstes aeg en Bosch en was het zo beu dat ik blij was dat ik voldoende op spaarrekening had en een miele kon kopen met verlengde garantie. Vaatwasser en droger zou ik heel erg missen, maar goedwerkende wasmachine absolute must.

14. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hier ook een Miele maar juist omdat het een Miele is, geen verlengde garantie genomen. Er is geen betere toch? Hij zal dan wel vast niet binnen die 10 jaar garantie kapot gaan. :p Nee. Gekheid. Ik zie het wel, ik heb nergens extra garantie op. Ik zie dat als een verzekering. Maar ik kan wel met m'n buffer een reparatie opvangen. En als het nou super duur is, die reparatie, dan kopen we een goedkope nieuwe wasmachine. Of anders een tweedehandsje. Ik denk dat als je overal extra garantie bij gaat kopen, je meer geld kwijt bent dan dat je eens wat laat repareren. En tja, producten gaan af en toe eens kapot, het gaat nou eenmaal niet eeuwig mee, dus geld achter de hand hebben moet je toch.

Deel Deze Pagina