Is dat nou raar?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Dora en Boots, Oct 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Haai!

Even jullie mening.:) Dochter gaat naar de gastouder. Gaat eigenlijk allemaal wel prima en ze is ook lief tegen onze dochter. Wel merk ik dat ik me sinds een klein poosje begin te ergeren.:) Ze klaagt vooral veel, met name over het go bureau en dergelijke.

Daarbij komt dat dochter nu natuurlijk meer begint te vertellen over hoe het er tijden een go dag aan toe gaat. En ik weet niet of ik hier wat mee moet of dat het gewoon normaal is en ik me er misschien alleen maar wat druk over maak omdat ik me al een beetje erger.

I vertelt vooral over het feit dat go achter de computer zit, dat ze in de wandelwagen moet als ze naar de kapper gaan. Doen jullie go dat ook? Nou verwacht ik echt niet dat de go mijn dochter de hele dag vermaakt hoor, doe ik tenslotte zelf ook niet.;)

Maar nu wil het toeval dat ik I laatst eerder kwam ophalen, niemand reageerde op de bel dus ik kijk door het raam. K3 stond knetterhard op, allerlei kinderen en go was verdiept bezig achter de computer..

Nou ja lang verhaal,haha! Maar wat vinden jullie?

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Misschien nog eens vroeger langs gaan onverwachts? en als het dan weer zo is, misschien toch eens aankaarten?

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou het niet fijn vinden als ze zoveel achter de computer zit. ze word betaald om voor je dochter te zorgen en niet om achter de computer te zitten.
    Ik zou msischien eens een gesprek aangaan in de trant van goh hoe vind jij het gaan? hoe deel je de dag in wat doe je zoal? en kijken wat ze dan zegt. misschien kun je anders eens vragen over de computer omdat je dochter dat zo zei. gewoon luchtig!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Als ik op moet passen ( dus als er andere kinderen hier zijn) doe ik altijd de pc uit en ben ik alleen met hun bezig ( of wat kleine dingen in het huis als ze even aan het kleuren zijn et cetera...)

Vind het dus niet normaal.

5. luuus

luuus Niet meer actief

ik denk dat je heel erg op je eigen gevoel moet vertrouwen en een gesprek aan moet gaan met de go, als dit gevoel zo blijft zou ik toch verder gaan zoeken. en misschien nog een paar x onverwachts wat eerder gaan ophalen en kijken wat ze dan aan het doen zijn.

ik vind het toch anders dat jij zegt ik vermaak dr ook niet de hele dag thuis. een go krijgt ervoor betaald en hoort toch veel meer met de kinderen bezig te zijn. en ook activiteitjes enz te doen voor de kinderen. is mijn mening :)

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Hm. Ik heb zelf geen go, maar mijn oudste gaat naar het kdv (jongste straks ook).

Ik vind het eerlijk gezegd niet helemaal fijn klinken... Jij betaalt haar om op te passen op jouw kind en haar te verzorgen. Net zoals ik het kdv betaal. En daar krijgt mijn kind de onverdeelde aandacht (alleen delen met andere kinderen natuurlijk). Natuurlijk mag een go wel even bellen, of kort op de pc, maar een kappersbezoek??? Doe dat lekker in je vrije tijd.
    Wat betreft dat computeren: dat is voor jou natuurlijk lastig te beoordelen zo. Zoals ik zei: even kort is wel ok, maar je komt er natuurlijk zo niet achter hoe lang het is...

7. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Mee eens, ze word er voor betaald het is haar werk.
    jij zit op je werk toch ook geen andere dingen te doen dan waar je voor word betaald!

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Dat je een keertje achter de comp zit is niet erg maar als het vaak gebeurt vind ik het wel vreemd... het is immers gewoon werk en dan vind ik niet dat je zoveel achter de computer moet zitten. Als ze naar de kapper gaat, dat kan en dat je dochter in de buggy zit dan is ook niet zo raar toch? Ze gaan ook wel boodschappen doen enz

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Daar komt nog eens bij dat het gevaarlijk is. Als je te veel met de computer bezig bent, kan je niet goed op de kinderen letten. En een ongeluk zit in een klein hoekje.

Hoeveel kinderen heeft ze trouwens om op te passen?

10. Bri

Bri Niet meer actief

Voor mij klinkt dit helemaal niet goed.
    Het geklaag over het go-bureau vind ik al weinig professioneel, maar dat ze uberhaupt zit te computeren terwijl ze aan het werk zou moeten zijn, of onder werktijd naar de kapper gaat bevalt me helemaal niet.

Ik zou er één goed gesprek aan willen wagen, maar als het dan niet beter voelt, zou ik op zoek gaan naar andere opvang.

11. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ik zou dat ook niet prettig vinden en ik snap je probleem! Ik zou volgens mij opzoek gaan naar een ander.. (het feit dat dat haar instelling is, zou voor mij genoeg zeggen).

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier zit onze GO soms heel even achter de pc, als het even is vind ik dat ook geen probleem. En dat is dan als D. slaapt of einde van de middag even als haar man er ook is of D. speelt dan bij haar in de buurt.
    Verdere dingen gaan in overleg. Zo neemt ze D. wel mee met boodschappen doen of even bij haar moeder op bezoek in het verzorgingshuis. Maar ik kan me voorstellen dat je je wat begint te ergeren.

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ik vind het niet helemaal zuiver klinken. Je zou eens je twijfels kunnen uitspreken, hopelijk valt het allemaal mee, maar ik zelf zou na een paar van zulke dingen echt op zoek gaan naar een andere gastouder, al was het alleen maar vanwege het principe.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het ook niet fijn vinden, gaat ze overigens nog wel naar een psz voor wat meer uitdaging?

15. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke dat ze naar de kapper gaat vind ik ook niet echt kunnen maar dat computer gebruik zou ik eerst bekijken of dat vaker gebeurd of dat het zelden is?

Ik vind niet dat je go verplicht de hele dag bijv tekenfilmpjes hoeft te kijken etc. Ik ben zelf go geweest maar mijn oppaskindje had een vast programma van zappelin waar ze naar keek volgens moeder van 8 tot 10 sochtends ofzo en ik ging echt niet 2 uur lang tekenfilmpjes kijken hoor ik pakte ook wel eens mijn eigen laptop er bij! En ook als ze op bed een dutje lag te doen van 2-3 uur zat ik op de laptop.

Daarnaast ging ik de overige uren altijd wel leuke dingen doen zoals naar de kinderboerderij, speeltuin etc. Dus ik zou het eerst eens rustig vragen en een beetje zelf peilen.

Ze mag er dan wel geld voor krijgen maar dat hoeft echt niet te betekenen dat je een kind 8/9 uur per dag hoeft te vermaken hoor, een kindje moet ook zeker leren dat het ook zichzelf kan vermaken ben ik van mening.

16. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee ik vind dit inderdaad niet kunnen.
    Onze dochter gaat 1 dag in de week naar een gastouder, ik kan me echt niet voorstellen dat zij dat zal doen! Idd ook naar de kapper gaan, kom op zeg, dat is toch iets voor in de vrije tijd?
    Hier worden er echt alleen maar dingen gedaan in het belang van de kinderen hoor. Naar de speeltuin, picknicken en dat soort dingetjes. Zelfs boodschappen doet ze niet onder werktijd.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Als je dit zo overeen bent gekomen met de ouders, dan is dat natuurlijk prima. Maar een kind voor de tv zetten en dan zelf wat anders gaan doen, vind ik niet oké. Maar blijkbaar denk ik sowieso anders dan die ouders, want 2 uur lang voor de tv zitten vind ik ook niet oké.

Waar het hier om gaat, is of de invulling van de go past bij de verwachtingen van de ouders.
    Mijn kinderen gaan naar een kdv, dus ik weet niet veel van hoe het er aan toe gaat bij de gemiddelde go. Ik lees in dit topic wel dingen die op mij vreemd over komen, en waar ik van tevoren niet over nagedacht zou hebben (hoe kómt een go erop om onder werktijd, met opvangkind, naar de kapper te gaan?).

Dus daarom zeg ik: één keer een goed gesprek over wat TS nu eigenlijk wel en niet verwacht van de go, en als dan blijkt dat hun verwachtingen erg ver uiteen lopen, zou ze beter een andere opvang kunnen zoeken.

18. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Bedankt voor de reacties dames, duidelijk dus wel iets waar ik wat mee moet. Ik ga eens een balletje opgooien en als het me dwars blijft zitten een gesprek met de go.

@Umm: Aankomende donderdag is de wendag van de psz! Vanaf dan gaat ze 2/3 dagdelen.

Share This Page