valt me als ik dat doe dan kan ik net zo goed thuis blijven voor 2 kids moet ik zelf 210 euro gaan betalen voor 2 dagen gastouder aangezien ik 16 uur werk en dus mijn salaris z'n 600 a 700 euro is - die 210 kan ik beter thuis blijven
dat ga ik vanavond thuis uitrekenen voor mn zoon. Hij gaat 1 middag per week naar naschoolseopvang en 3 dagen vakantieopvang. Enne even iets anders....ik heb eind juli via digicode een wijziging aan de belastingdienst doorgegeven want mn zoon gaat naar de kdv tot eind september en per 1 oktober 2011 gaat hij naar NSO en vakantiepovang. Ik krijg iedere maand 'n voorschot van belastingdienst op de 20e van de maand. Ik ben echt benieuwd hoeveel ik dat morgen ga krijgen voor NSO ipv KDV. Want ik had nog geen bevestiging van de belastingdienst ontvangen. Hadden jullie dit ook meegemaakt?
Net geprobeerd en nu deed het programma het wel. Met 2,5 dag om 3,5 dag kdv en 2 middagen BSO (incl vakantieopvang) moeten we zo'n 115 meer gaan betalen. Vind het op zich toch nog een behoorlijk bedrag, ook al verdien ik met 26,5 uur 1800. Misschien moet de kleinste op den duur maar de vrijdagochtend thuis blijven ipv kdv, alleen dan de vraag of ik nog aan werken toekom als die rond kruipt/loopt
hier ook ruim 150 euro meer, moet straks 822 betalen, 2 kids drie dagen exc vakantie en een kind wo middag bso
Beetje jammer.. Voor 2 kinderen betaal ik straks ruim 400 euro zelf.. Stoppen met werken dan maar.. 3 dagen naar de opvang.. Ik verdien met 21 uur per week ruim 800 euro.. Niet de moeite waard dus..
Mijn loon niet meegerekend (heb ik nu nog niet, per januari hopelijk wel) betalen we 120 euro in de maand extra straks. Mijn loon wel meegerekend betalen we 170 euro in de maand extra (als ik dat loon ook voor dit jaar hypotethisch mee reken). Ik vind het veel. We betalen straks zo'n 580 euro per maand voor 3 dagen KDV. Dat is best een behoorlijke hap van mijn loon.
Het blijft k*tkabinet van Rutte. Op hem heb ik niet gestemd....hij vergeet mensen die minder inkomen hebben! Ik wil de Guldens terug!
Maar hoe zit het straks met de kosten van het KDV.. want ik MOET betalen voor 11 uur opvang terwijl hij er maar hooguit 8.5 uur is.. Straks wordt er gekeken naar hoeveel uur ik werk plus reistijd.. Maar ik mag toch hopen dat ik dan niet voor een volledige dag hoef te betalen maar gewoon voor de uren dat hij er is?
Ik denk het niet helaas. Dan wordt de uurprijs zo hoog dat die weer niet op te brengen is. Op het kdv van mijn kids gaan er al kindjes naar een andere locatie, omdat ze daar halve dagen kunnen afnemen ivm die maatregel.
Hmm, hier scheelt het ook ruim 100 euro, voor 2 kindjes, 2 dagen in de week. Gelukkig is dat nog maar voor een deel van 't jaar, want vanaf het nieuwe schooljaar gaat Milan naar school.
Ik snap niet zo goed waarom mensen dat vaak als argument noemen "straks gaat ie naar school". Dat is voor zover ik weet helemaal niet goedkoper. Je betaalt weliswaar minder en voor minder uur, maar je krijgt ook minder terug. De nettokosten zijn daarom voor dezelfde hoeveelheid dagen vergelijkbaar. Tenzij je korte dagen gaat werken, maar hebben zoveel mensen die mogelijkheid dan?
.....wij gaan 200 euro meer betalen in de maand voor 2 kinderen 3 dagen in de week..... Ik vraag me echt af of dit wel rendabel is met mijn werk. Ik werk 25,5 uur uur in de week en krijg 1100p.m. Ik betaal staks 478 euro per maand! Dat is iets minder dan de helft van m'n salaris....
Ik zie net dat hij voor geen meter klopt.....als ik de kosten voor het dagverblijf invul, berekend dat ding van nibud het x3....snap er niets van! hahaha....oeps...ik hem hem al! . Ik had voor beide kinderen 2x de kosten per maand berekend...BLOND!
voorlopig betaal je gewoon voor de hele dag. ik heb hetzelfde, ik moet betalen van 7.30 uur tot 18.30 uur terwijl ze er van 8 tot 16.00 uur is. maar ik heb van gehoord dat ze wel aan het denken zijn voor een oplossing. ik ken iemand die bij de belastingdienst zeg maar ideeen aan moet dragen en die dachten al aan bijv. een pasjes systeem waarbij je uit moet klokken of bijv. een pas waar een soort tegoed op staat. maar dat zal nog wel een hele tijd duren voordat je alleen de gebruikte uren hoeft te betalen. zou mij al 60 euro per maand schelen. en dan nog het deel wat de overheid betaald terwijl ze niet op het kdv zit
Ik denk dat je uiteindelijk net zoveel betaalt hoor, want het uurtarief zal ongetwijfeld omhoog gaan. Sterker nog, ik denk dat je duurder uit bent, omdat de belastingdienst vast niet hun uurtarief gaat aanpassen. Zij zijn inderdaad goedkoper uit, maar de rest is gedupeerd. Makkelijk praten daar.
De netto kosten voor de BSO zijn over het algemeen echt een stuk lager dan voor het kdv hoor, puur omdat je echt veel minder uur afneemt. Hetgeen je minder terugkrijgt weegt echt wel op tegen het aantal uur dat veel minder is (12 uur op een dag versus 3 uur op een dag..). Als mijn jongste straks naar de bso gaat scheelt het me de helft aan wat ik aan eigen bijdrage ga betalen vergeleken met wat ik nu betaal!
Ik werk precies onder schooltijd, dus mijn dochtertje gaat nu naar het kdv van half9 tot 3. Daar betaal ik dus wel een volledige dag voor. Vanaf januari gaat ze naar school en heb ik dus geen BSO voor haar nodig, ik betaal nu 180euro per maand dus ben blij dat heel erg gaat schelen straks!