Nibud zegt 10% sparen, halen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door luca75, 23 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    #81 MyMiracle, 23 aug 2019
    Laatst bewerkt: 23 aug 2019
    Bij zilvere kruis 2%.....
    Heb meteen berekend welk verschil dat voor ons zou maken.....€66 op jaarbasis, dus €5,50 per mnd.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  2. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik vind het heel mooi hoe je dit ziet en dat jullie dit doen!
     
    DQueen vindt dit leuk.
  3. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Mmm op jaarbasis is dat voor mij nog geen 100 euro, vind dat niet heel erg de moeite waard.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  4. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Heb mijn post aangepast, met het verschil wat het voor ons zou maken....niet veel inderdaad.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Op je spaarrekening krijg je het niet (2%):D
     
    MyMiracle en DQueen vinden dit leuk.
  6. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Wij betalen het ook altijd jaarlijks. We hebben het bedrag ruim op onze spaarrekening staan en krijgen daar niet zoveel rente op.
    Moet ook eerlijk zeggen dat ik de maandelijkse afschrijvingen zo laag mogelijk houdt.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  7. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Wij sparen ruim 35%.
     
  8. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ja op zich is het dan natuurlijk mooi meegenomen dat je dan wat bespaart. Als het me nou meer dan €100 zou schelen op jaarbasis had ik meteen naar jaarlijks ipv maandelijks gegaan.
     
  9. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Nee dat redden we nu echt niet. Als we de aflossing van de restschuld niet meer hebben kunnen we zeker minimaal 10% sparen. Helaas duurt dat nog wel een aantal jaar. Ik ben nu al blij dat we wel wat kunnen sparen per maand voor zowel onszelf als voor de kinderen.
     
  10. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Wij betalen voor beide de polissen ook direct. Krijgen beide jaarlijks een bonus in december en daar betalen we dan direct de zorgpolissen voor het hele jaar van. Hier ook 2% korting. Is niet veel maar op je spaarrekening krijg je het niet, dus in dat geval dan toch een nette korting.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  11. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Dankjewel.
    Het is voor ons geen opgave.
     
  12. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik ben heel benieuwd met wat je bedoelt met dat je er zoveel voor terug krijgt? bedoel je daarmee de liefde van je kerkgenootschap en het goede gevoel wat delen met anderen je geeft?
     
  13. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Hahahahah.

    Nee.

    :o:

    Ik kijk altijd uit naar de KBS, dan kan ik ook eens wat extra's kopen. Verder moet hier helaas alles in overleg omdat wij niet over onze eigen financiën gaan. (Uit voorzorg) Ik moest nieuwe spenen hebben voor mijn dochter.. daar moet ik dan eerst geld voor aanvragen. :o:

    Dus sparen.... Nee dat zit er hier voorlopig nog niet in.
     
  14. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Interessant om te lezen . Wij hebben zelf een krap inkomen (ruim beneden modaal) en 3 kinderen.
    Maar (oké 10% is dan ook een klein bedrag :roflmao:) we sparen wel ongeveer 10% van ons netto inkomen.
    Dat hebben we ook nodig voor auto, huis onderhoud etc, dus het spaarbedrag is altijd klein. Daarnaast hebben we altijd extra afgelost als dat mogelijk was. Inmiddels nieuwe woning en hypotheek dus nu nog niet gedaan.
    Er gaat ook ongeveer 10% naar goede doelen en anderen om ons heen, die het minder goed hebben.
    Ik geloof oprecht dat de wereld daar mooier van kan worden en iets voor een ander betekenen mag je best een beetje voelen
     
  15. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Het geeft een fijn gevoel als je weet dat anderen dan ook eens iets extra kunnen.
    Als voorbeeld heeft onze gemeente elk jaar het grootste christelijke jongeren evenement van noord nederland.
    Er gaan echt extreem veel jongeren heen.
    Maar ook zijn er veel gezinnen die de bijdrage voor zoiets niet kunnen betalen (voor accommodatie, eten etc).
    Dat zijn oa dingen die daarvan betaald worden.
    En als ik dan in filmpjes zie dat de kids zoveel plezier daar hebben met zn allen doet me dat erg goed.
    Ik kan ook merken dat, als je geeft, het je niet alleen plezier geeft maar ook zoals ik het noem : Zegen van boven.
    Dat zal vast voor veel mensen klinken als absolute onzin.
    Dat zij dan zo.
    Ik kan echt merken dat we gezegend worden in veel, soms alledaagse, dingen.
    Ik koppel dat echt wel aan elkaar.
     
    Kangerootje, Zonnestralen en DQueen vinden dit leuk.
  16. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik vind het vooral heel mooi!
     
  17. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Ik wil mezelf absoluut niet op het borst slaan.
    Maar ik ben niet altijd christen geweest.
    Ben zelf vrij laat tot bekering gekomen (ik was 35 jaar).
    En voor die tijd leefde ik echt voor mezelf.
    Gaf geld uit aan wat ik wilde en ja, gaf heus wel eens iets aan een goed doel.
    Maar niet zo bewust als nu.
    Ik weet wel dat het me in die tijd geen voldoening gaf.
    Alle geld van de wereld gaf geen voldoening.
    Kon kopen wat ik wilde, maar echt bevredigd? Nee.
    Nu heb ik dat wel.
    Heb veel minder maar ben veel gelukkiger.
    Geld heeft geen macht over mij.
    Heerlijk.
    Laat het los
     
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Respect hoor; hier komen we bij lange na niet aan 10 procent met kerkbalans en collecte.
    Maar ik herken je gevoel wel; die vrijheid is zo heerlijk.
     
    Manolito vindt dit leuk.
  19. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Wij sparen meer dan 10% van ons netto inkomen. Dit is voor investeringen, vervanging auto's, eerder stoppen met werken. Daarnaast sparen we de kinderbijslag direct voor de kinderen op hun rekening. Uitjes en vakanties en schoonheidsbehandelingen gaan van de lopende rekening dus daar sparen we niet apart voor. Ook geef ik iedereen maand aan Kiva maar dat is maar een klein deel van ons netto inkomen dus dat valt eigenlijk weg. Zou wel meer kunnen worden, als ik er zo over nadenk.
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja klopt, is maar 60 euro ofzo maar goed, is toch weer 60 euro, en of je nu spaart of betaalt, dat maakt niet uit, behalve die 60 euro per jaar :). Het is dus niet echt sparen, dat zette ik in mijn bericht. Alleen als het eigen risico niet op gaat is het wel een klein spaarpotje (2x 885 euro).
     
    DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina