Nibud zegt 10% sparen, halen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door luca75, 23 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Ik spaar elke maand voor de kinderen. Toch ben ik wel van mening dat ze prima zelf kunnen sparen voor dingen later, ik kom zelf uit een groot gezin en heb altijd alles zelf betaald. Ben ik niet minder van geworden.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Er moet ook een middenweg zijn....alles geven is niet goed, maar je kind op haar tandvlees voor alles laten buffelen ook niet.
     
    Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ja ik kom aan 10%. Meer zelfs als ik KGB en zo erbij reken.

    Ik kan sowieso minimaal 200 euro per maand van m'n salaris sparen . Door overuren wordt dit natuurlijk meer.
    Kinderbijslag spaar ik op een aparte rekening voor opleiding van kinderen. verder wordt KGB ook op een aparte rekening gestort samen met kinderopvangtoeslag. Rekening van Kinderopvang wordt hier automatisch vanaf gehaald en dat wat er over blijft gaat naar de spaar.

    Verder nog 13e maand, eindejaarsuitkering en belasting teruggave . Van de eindejaarsuitkering betaal ik de zorgpremie per jaar. Rest gaat op de spaar.

    Vind het best moeilijk te bepalen hoeveel ik voor later voor m'n kinderen apart moet zetten. Sowieso voor opleiding. Evt inboedel of rijbewijs kunnen ze evt zelf bekostigen dmv een baantje.heb ik ook moeten doen en ben er niet minder om geworden.

    Al met al denk ik dat ik als alleenstaande met 2 kinders prima doe.
    Al met al die ik
     
    Gewooniemand, Cindy1977 en DQueen vinden dit leuk.
  4. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier ben ik het mee eens hoor, mits dat je dat kunt als ouders.
    Ik heb vroeger zelf ook veel bijbaantjes gehad om bijv een extra paar schoenen of kleding te kunnen kopen. De basis kregen wij van onze ouders. En het was echt geen vetpot maar ook niet minimum. Bij niet roken en drinken betaalden onze ouders ons rijbewijs met 18. Ook erg blij mee.
    Mijn schoonbroer bijv moest met 18 uit huis, op eigen benen. Inkomen of niet.. dat vind ik nog steeds zo cru. Heeft hij nu nog last van. Niet de opleiding kunnen doen die hij wilde. Pas ba jaren een rijbewijs maar geen auto. Dat was hun manier van volwassen worden. Financieel had dat niet gehoeven. Inmiddels heeft hij met mijn zus alles meer dan op orde.
    Maakt mij nu wel al bewust om voor een toekomstig kleintje te sparen :rolleyes:
     
    Gewooniemand en Cindy1977 vinden dit leuk.
  5. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Mee eens. Van werken voor iets wat je graag wilt gaat niemand dood.
     
    YaelStone, Gewooniemand en Cindy1977 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina