Jeetje Lou, toch groot genoeg voor een herstel operatie, hoe voel je je er verder onder? Ik hoop zo dat dit zal helpen en je snel in verwachting mag raken van een kindje ! Spannend om te horen in welke groep je zit, het zal idd heel dubbel zijn. Ik blijf ondertussen voor je duimen dat het toch spontaan raak mag zijn deze ronde (en voor mezelf uiteraard haha). Thanks voor de update iig
Het voelt een beetje dubbel... Wie weet word ik wel gewoon zwanger zonder operatie, die gedachte is er natuurlijk ook. Ik had gister wel weer een follikelmeting en ik heb nu 2 eitjes dus ietsje meer kans op een zwangerschap... Zou top zijn als t nu nog even snel raak zou zijn voor een evt operatie Lief dat je zo meeleeft. Hoe gaat het met jou? Mag je nu gelijk weer verder of moet je pauze nemen, hoe werkt dat?
Hier ook een niche na 2 keizersnedes. Beide keren gelijk zwanger, nu in ronde 20 en het lukt gewoon niet. In m'n brief staat dat het om een onverklaarbare vruchtbaarheidsstoornis gaat. De gynaecoloog zegt dat de niche zeker een reden kan zijn, maar dat er nog te weinig onderzoek naar is gedaan om dat als oorzaak aan te wijzen. In de kansberekening om op een natuurlijke manier zwanger te worden wordt het ook niet meegerekend. Dus eigenlijk werd tegen ons gezegd: ga nog maar een jaar zelf verder proberen. En we gaan dus al richting de 2 jaar... Volgende week wel een hysteroscopie om te kijken of er verklevingen zijn en om de niche verder te bekijken. Maja die valt precies weer rond m'n eisprong, dus weer een zinloze ronde. Als het regelmatig voorkomt, waarom doen ze er dan niets mee? Ik had 2 spoedkeizersnedes (kwam tot 10 cm ontsluiting), maar had deze dingen wel graag willen weten toen. Wellicht had ik het dan eerder laten onderzoeken.
Wat ontzettend rot dat jullie dit ook mee moeten maken. En wat bizar dat ze zeggen probeer het nog maar een jaar zelf. Misschien ergens anders een second opinion aanvragen? Wat bedoel je precies met als het regelmatig voorkomt, waarom doen ze er dan niets mee? Ik heb in 2018 mijn keizersnede gehad en in mijn kliniek gaven ze aan dat ze het wel vermoeden dat het door de niche lastiger is om zwanger te worden, maar er loopt nog een onderzoek en daarom kunnen ze het niet met zekerheid zeggen. Ten tijde van mijn keizersnede was dit volgens mij nog niet bekend. Hier totaal geen vorderende ontsluiting (2 cm in 19 uur.. En ik begon op 3 cm dus nooit verder gekomen dan 5 cm en kindje kreeg het erg zwaar dus keizersnede was noodzaak). Mocht je het interessant vinden, je kan je wellicht aanmelden voor de Lapress studie. Ik mocht daar ook aan meedoen maar ik wil liever niet het risico lopen op uitgeloot worden, en spontaan zwanger worden is hier sowieso niet aan de orde omdat ik geen eileiders meer heb. Als je uitgeloot wordt, moet je het nog 9 maanden afwachten meen ik. Veel sterkte ook!
@Ajuuparaplu Zoals hierboven genoemd zou ik ook een second opinion vragen bij de lapress studie in het AMC. Daar meten ze alles op en zeggen het ook als je niche minimaal is. Dan weet je waar je aan toe bent! Je gyn kan je gewoon doorverwijzen. Je kan op elk moment zeggen dat je geen operatie wil, je zit nergens aan vast. Bij mij zijn ze er bijvoorbeeld achter gekomen dat mijn niche heel dun tegen een rand zit waardoor een natuurlijke bevalling gevaarlijk is en ze een keizersnede aanraden. Dat soort dingen zijn toch wel belangrijk om te weten.
Zien ze niet hoe groot die niche is met de laparoscopie? Dinsdag heb ik die en hoopte daar iets meer duidelijkheid uit te krijgen. Een operatie om het te herstellen weet ik niet of ik dat wil eigenlijk. Maar het zou inderdaad goed wezen om te weten of het niet te dun is.