Welke maat van de zomer??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Mijn zoon is nu 8 maanden.

Weegt 8200 gram en is 73 cm..

Welke maat heeft hij dan in juni/juli/augustus??
    Dan is hij dus een jaar..

Liefs

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet vervelend bedoeld hoor, maar elk kind groeit anders, dus van welke maat andere kids hebben, wordt je niet heel veel wijzer ;)
    Wat je het beste zou kunnen doen, (maar ook dat blijft een beetje een gok), is zijn groeicurve in het groeiboekje invullen en die lijn doortrekken in het tempo waarin hij groeit. Dan zit je denk ik het dichtst bij welke maat hij dan daadwerkelijk zal dragen...

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Dat is echt niet in te schatten. Ik ben vorig jaar zo enorm de mist ingegaan met vooruit kopen. Dacht dat mijn meisje wel 74 zou hebben met de zomer maar ze bleef gezellig heeeeeeeel lang in 68 hangen en sloeg daarna 74 (in de winter) zo goed als over. Zat ik met mijn kast vol kleding.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

kan je met die kleintjes niet goed inschatten inderdaad, ik koop kleding op het moment dat ze het nodig heeft ;)

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik koop ook pas op het moment dat ik een maat krap vind worden.
    Eerder niet. Je weet nooit wanneer ze een groeispurt hebben.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Oke, bedankt allemaal..

Wacht ik gewoon nog ff..

Liefs

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja maar tegenwoordig als je een leuke winterjas / zomerjas wilt kopen, moet je vier maanden vooruit kopen. Vorig jaar niet gedaan met winterjas, omdat ik ook niet wist wat voor maat, maar toen het koud werd heb ik lang moeten zoeken naar een leuke jas.

8. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Denk toch echt dat hij dan in maatje 80 zit. Maar pin me er niet helemaal op vast het is namelijk moeilijk in te schatten..

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk dat je maat 86 nodig zult hebben, maar pin mij er ook niet op vast. Maar als je naar de matentabel kijkt is maat 86 van 1 jaar vandaar dat ik maat 86 denk. Natuurlijk is ieder kindje anders.

Ons zoontje is nu 10,5 maand en zit in maat 80. Maat 74 past opzich ook nog wel. Geen idee of hij over 6 weken al in maat 86 zit, denk eigenlijk van niet of hij moet een groeispurt krijgen.

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

is indd niet in te schatten, je kunt indd beter wachten :p

zoonlief heeft hier maat 68 van shirts en maat 80 van shirts bijna helemaal overgeslagen... dacht bij maat 80, daar blijft hij wel even in...heb heel wat shirts gekocht.... amper 3 weken, en hij zit al in 86 :p

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook zeggen maat 80 - rond het jaar blijven ze vaak wat langer in een maat hangen. Mt 86 is wel héél groot. Maarja, het blijft moeilijk in te schatten, wat iedereen al zegt.

12. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik zou toch even wachten met kopen. Ik heb een periode gehad maat 86 shirts en 80 broekjes.
    86 was echt nog te groot voor zijn beentjes maar wel goed voor zijn bovenlichaam.

13. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Tja, idd elk kind groeit anders. Zou dus ook wachten.

Ons kindje is bijna 1 en zit nog in 68! (is wel echt n ukkie)
    De groeicurve volgen is de beste gok, maar blijft natuurlijk een gok ;)

Dat maatje 80 is voor kindjes van 1 is dus onzin ;)

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook even wachten.

Maar anders denk ik maat 80. Milan is iets groter en zwaarder dan gemiddeld en zit nu (18 maanden) in maat 86, al wel een tijdje hoor, hij begint nu net een beetje over te gaan naar maat 92. Met 1 jaar zat 'ie in maat 80, daar heeft 'ie ook best wel even in gezeten, denk wel de hele zomerperiode.

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Die van mij zit nu sinds kort in maat 68, maar ik vrees dat ik nu al op zoek mag naar 74. En hij is 4 maanden (en echt als ukkie begonnen: 50/56)!!! Durf dus helemaal niet in te schatten welke maat hij in de zomer zal hebben, hahaha!

Deel Deze Pagina