Continue een gehaast gevoel.

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyC, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Zodra ik s'ochtends wakker wordt heb ik een gehaast gevoel. Zelfs als ik de hele dag vrij ben en in feite niks hoef te doen.

Bij de gedachte dat ik moet douchen, aankleden etc krijg ik al een ontzettend gehaast gevoel. Terwijl ik dan niet eens op tijd sta.

Herkenbaar voor iemand? En wat doe jij eraan?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Herkenbaar, en helaas nog steeds last van. Ik probeer het wel op te schrijven wat ik die dag in ieder geval 'moet' doen. En dat vink ik dan af. (al is het iemand bellen oid.)Helpt wel iets, maar niet om het gevoel helemaal kwijt te raken.

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Heb wel eens gehoord dat dit te maken kan hebben met een te snel werkende schildklier. Ben je soms ook afgevallen?

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik heb het alleen op mijn werk. Dan moet ik te veel doen in te weinig tijd... Dus dan heb ik dat, en als ik naar huis ga probeer ik weer in de chillstand te komen:) Lastig dat je dat hebt!

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Daar heb ik ook vaak last van!
    Geen idee wat je er aan kunt doen, lees mee!

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik lees ook mee, zo herkenbaar dit

7. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Lees mee

8. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik heb hier ook een tijd last van gehad.
    Bij mij kwam het door teveel cafeïne, blijkbaar reageerde mijn lichaam daar heel heftig op.
    Weet niet of je veel koffie/energie drankjes drinkt?

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Heel herkenbaar!
    Ik heb dit dusdanig gehad dat ik werkelijk aan mijzelf ging twijfelen, bij de huisarts ben geweest enz, maar niks aan te doen…

Ik ben op een gegeven moment een 'daglichtlamp' gaan gebruiken, wat het toch beduidend minder maakte en op advies van iemand ben ik adrenacomplex gaan slikken.
    Dit werkt bij mij in zoverre dat het gehaaste, opgejaagde gevoel, dragelijk is, dus stukken minder.

Het kan ook zijn dat je misschien teveel adrenaline aan maakt? Of iets met cortisol of zo, maar dat weet ik niet precies hoe dat zit.

Bij mij ligt het overigens ook weleens aan de ademhaling, maar het is knap verrot om 's morgens wakker te worden en het idee te hebben dat je al ik weet niet hoeveel hebt gedaan, en dan nog moet gaan doen… Persoonlijk vind ik dat erg uitputtend!

10. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Herkenbaar. Bij mij lag het aan hyperventilatie en paniekstoornis.

11. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Toch even in de gaten houden. Bij mij was dat een voorteken van een burnout.

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Bij m'n man ook. Hij is St. Janskruid gaan slikken en dat hielp/helpt erg goed.

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Is het ook niet gewoon een teken van vrouw zijn? Als ik al die reacties van iedereen lees hier...

Is het niet zo dat als wij wakker worden we bedenken wat we allemaal moeten doen: ooh eerst even een was erin, dan aankleden, de kids wakker maken, ooh en ik moet ook nog even dit en dat... Wij moeten als vrouw natuurlijk het huishouden op orde hebben, de kids moeten er leuk uitzien en zich gedragen, op het werk moeten we het natuurlijk goed doen... (Zo voelen we dat natuurlijk) En mannen hebben daar misschien minder last van. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

14. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Het is zeker iets waar vooral de vrouwen last van kunnen hebben. Maar waar ik op den duur last van kreeg, was gewoon te extreem en het voelde gewoon niet oké. Ik heb het maanden lang genegeerd, omdat ik dacht dat dat wel normaal was (lees: ontkennen). Uiteindelijk goed op mijn snuit gevallen.

15. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Herkenbaar. Bij mij kwam het door m'n werk, teveel te doen in te weinig tijd en te veel verantwoordelijkheden. Ik liep de hele dag als een kip zonder kop rond, thuis en op het werk en had constant het gevoel dat ik elk moment examen moest doen.
    Uiteindelijk kreeg ik er hyperventilatie bij en ben ik gestopt met m'n werk. Ben negen maanden thuis geweest en die tijd had ik echt nodig om bij te komen. Uiteindelijk heb ik een leuke, rustige baan gevonden en vooral mezelf weer gevonden.
    Probeer uit te vinden waar het door komt en loop er niet te lang mee door!

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb het ook. Altijd al wel gehad en na gedoe met ex erger geworden. Het helpt ook echt niet bij mn bekkeninstabiliteit. Moet van mn fysiotherapeut proberen meer te ontspannen e.d want anders staat het mn herstel in de weg.

Onderschat het dus niet.

Wat je er aan kan doen weet ik niet. Iig proberen meer te ontspannen.

17. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Bij mij was dit het gevolg van dat gehaaste gevoel!
    Dat gehaaste gevoel had ik zo n 8 maanden en toen kwam dat erbij!
    Ik zou dus wel uitkijken!

18. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik herken het ook maar het is bij mij wel echt alleen het gevoel, de energie heb ik er niet voor. Ik kan rustig de hele dag op de bank liggen, geen reet uitvoeren (en ook niks hoeven te doen) en me dan tòch nog gehaast voelen.

19. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Herkenbaar ;-( ik kan ook niet rustig even naar de winkel ben alleen maar aan het rennen en denken ik moet opschieten, ook al hoeft dat helemaal niet.

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik had het met name tijdens de zwangerschap, een gehaast, nerveus en zenuwachtig gevoel. Daarna ook paniekaanvallen en hyperventilatie gekregen.

Google maar eens op "cortisol" (maak je met name in de zwangerschap meer van aan).

Deel Deze Pagina