Wij hebben 2 honden waarvan er 1 ooit als pup is gebeten door een grote hond...hij is hierdoor niet zo vriendelijk naar andere grote honden. Bij de kennel kregen ze een mooi verblijf met buiten verblijf voor hun tweetjes,en het ging super. Oooh maar ik lees ook dat ze niet alle inentingen hebben gehad in hun leven? Hmmm dat krijg je in deze korte tijd niet meer geregeld ben ik bang. He wat balen voor je meid...
Ze is 18. Maar wij betalen haar al meer dan genoeg zeg maar, maar blijkbaar vind ze het niet genoeg en gaat ze daarom daarnaast ook nog werken. Logish natuurlijk want ja al het geld is mooi meegenomen momenteel, maar ik vind dat als je afspraken maakt dat je dan niet ineens moet gaan wijzigen.
Wat me opvalt is dat je eigenlijk elke oplossing weerlegt. Ik begrijp dat het vervelend is maar er zijn oplossingen zat aangedragen. Eerst kunnen die honden niet naar je tante omdat ze met het OV moeten en als de optie brengen wordt aangedragen kunnen ze ineensom een andere reden niet daar verblijven. Ik denk dat je ook wat dingen moet loslaten. Soms kan niet alles perfect geregeld worden en moet je wat consessies doen. Een pension kunnen ze niet heen ivm inentingen. Ik zou dit wel spoedig gaan regelen zodat je hier de volgende keer niet tegenaan loopt. Dan blijven er 3 opties over, - je leent de auto aan je nichtje uit - je brengt de honden zelf naar je tante en ondanks dat de honden graag hun eigen spullen hebben maak je er het beste van. - of je annuleert je vakantie. Ik snap dat het vervelend is, maar ik denk dat je in mogelijkheden moet gaan denken ipv onmogelijkheden. Ik vraag me wel af hoe je dat straks gaat doen met een baby erbij. Hou er rekening mee dat je een plan B moet gaan bedenken. Ik ben bang dat het nog wel voor een hoop problemen kan gaan zorgen aangezien het volgens mij erg lastige honden zijn.
Ik vind het niet echt proper dat ze je 5 dagen voor tijd laat zitten hiermee. Dat zou bij mij gelijk de laatste keer zijn dat ik nog zoiets zou vragen aan haar en de band zou sterk verzuurd zijn. Misschien nog es rondhoren in je buurt of er echt niemand is die geregeld wil langskomen of wil komen logeren? En anders vrees ik helaas voor jullie vakantie. Ik zou het nichtje (en eventueel haar moeder - die heeft misschien nog wat vat op haar) dat ook héél duidelijk maken dat doordat zij zich zo laat afmeldt, jullie vakantie nu om zeep is. Ik snap natuurlijk ergens wel dat ze wil werken ... maar dan beloof je niet om een week te komen logeren en te komen dogsitten!
Morgen ga ik nog eens met mijn nichtje praten, we willen haar best evt nog wat extra's geven maar ik kan/ga niet haar uurprijs per uur van haar werk ook nog eens betalen. Helemaal omdat we dat gewoon niet hadden afgesproken. Tuurlijk willen we graag op vakantie maar als ik daarvoor mijn labrador weg moet brengen naar iets waar ze dan 7 dagen lang opgesloten zit op een badkamertje waar ze amper haar kont kan keren dan zeg ik het liever af. Dus als mijn nichtje morgen nog steeds zegt dat dat de enigste opties zijn gaan we toch helaas annuleren. Vind het raar dat ze er nu ineens van uitgaat dat ze onze auto wel meekrijgt terwijl dat npoit ter sprake is gekomen en ze weet hoe zuinig we erop zijn, we hebben lang zat gespaard voor dat ding. Ik weet wel dat dit de laatste keer is dat ik iets met haar afspreek, het is niet de eerste keer dat er zoiets gebeurd maar ik dacht/ hoopte eigenlijk wel dat ze veranderd was sinds de laatste keer
Het is een vervelende situatie inderdaad. Er is iets afgesproken en nu komt ze daarop terug. Ik hoop dat ze morgen tijdens daat gesprek voor rede vatbaar is. Ik vroeg me wel iets anders af. Als die hondjes al zo reageren op een kleine verandering van omgeving, hoe gaan ze straks dan reageren op de baby?? Ik zou ze dus nooit alleen durven laten, zelfs niet om even naar de wc te gaan.
Ik vind het een beetje je eigen keuze, je kiest er zelf voor om 3 honden te hebben en dus ook voor de gevolgen daarvan. Snap heel goed dat je samen er nog even tussenuit wilt maar dan had je geen 3 honden moeten nemen. Ik zou ook wel eens lekker een dag of weekend alleen met mn vent weg willen maar dan hadden we geen 3 kinderen moeten nemen. keuzes maken. Heb de rest van de antwoorden verder niet gelezen en wil ook echt niet bot overkomen maar vind dit wel een eigen keuze.
Er zijn soms ook vakantieadresjes te vinden voor honden. Een gastgezin zeg maar. Die nemen dan de honden in huis tegen een vergoeding. Zie het als een persoonlijk pension Dn zit je niet met de entingen, en het zijn mensen die ervaring hebben met honden! Te vinden via forums of marktplaats....
Lekker simpel dit. Ze heeft toch tijdig oppas geregeld?! Dat die oppas het nu ineens laat afweten is toch het probleem, niet de honden ansich. En volgens mij geeft ts ook aan dat ze wel thuis blijft als het niet ideaal opgelost kan worden dus ze neemt daarin toch haar verantwoordelijkheid en draagt de gevolgen?! En ik denk dat je prima een dag of een weekendje met je man weg kunt als je gewoon oppas hebt.
Misschien even goed lezen er is maar 1 hond officieel door hun zelf gehaald de andere komen bij haar overleden vader vandaan en hebben daar niet helemaal de opvoeding gehad die nodig was. Dus ik vind het juist prijzenswaardig dat ze die hondjes er bij heeft genomen. Qua pension wat raar dat er 3 weken staat voor het enten hier wel eens 2 dagen voor weg brengen geënt, maar dan werden ze wel elk jaar geënt misschien dat daar het verschil in zit? Je hebt ook ene organisatie die mensen regelt die bij je ana huis oppassen misschien daar contact mee opnemen het is wat kort dag maar wie weet hebben ze nog iemand, zijn allemaal gecontroleerde mensen die dat doen.
Zoals ik al had gezegd zeg ik gerust mijn vakantie af voor mijn honden, die beesies zijn me meer waard dan alles. in eerste instantie hadden wij een hele makkelijke hond en was het er maar 1. Ik heb nooit voor die andere 2 honden gekozen want die waren gewoon van mijn vader. Beesies zijn bijna 15 en 14 en ze zijn beide ziek en bij mijn broers konden ze niet ivm katten. had ik ze dan naar een asiel moeten doen wetend dat ze niet zonder elkaar kunnen en wetend dat ze geen jaren meer te leven hebben? wel de beesies waar ik al vanaf dat ik 5 ben mee leef? nee dat kan ik niet? En daarbij als de laatste wens van iemand is dat ik voor zijn beesies zorg dan doe ik dat met alle liefde. Inderdaad heeft dat met de entingen te maken doordat ze eigenlijk nooit zijn ingeent. Onze andere hond wordt jaarlijks geent en daar zou niet moeilijk over gedaan worden. Ik heb mijn nichtje gesproken, net als haar vriend die meekomt om hier op te passen en die vriend was woedend op mijn nichtje, dat ze afspraken had gemaakt en dat ze nu ineens andere dingen besluit te doen. Hij gaat daarom vanavond met haar praten en anders gaat hij met man en macht proberen 2 dagen vrij te krijgen. Hij vind het namelijk echt niet kunnen en gunt ons na een jaar ellende even wat rust. op hoop van zegen vanavond dus maar!
Als jullie andere hond wel jaarlijks geent is, is het misschien ook een optie om die naar een pension te brengen en die andere twee naar je tante? Een stukje terug las ik de tip om via mp of een forum een particulier te vinden die aanbied om op honden te passen. Zo hebben wij dat ook eens gedaan bij onze vorige hond, was een succes.
bedankt voor de reacties! uiteindelijk is het opgelost met een hoop gezeik. Maar ik zit lekker in het vliegtuig aankomende vrijdag haha