nichtje mocht niet mee naar binnen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door JongeMama22, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier is de oudste altijd meegeweest (termijnecho, 20-weken echo en pretecho's): nooit een probleem geweest en stond ook zelfs allerlei speelgoed om lekker mee te spelen.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn dochter is nogal een gevoelig kind voor stemmingen etc. Ze was een keer mee naar de vk met 12 weken, kon geen hartje vinden, ik schrok hier best wel, wat mijn dochtertje dan echt wel mee heeft gekregen. We zijn direct doorgestuurd naar het echocentrum, maar heb nog wel ff opvang voor dochtertje geregeld. Gelukkig was alles goed, maar je bent als moeder, vrouw, zwangere toch wel even gespannen. En je weet maar nooit. Slecht nieuws moet ik dan echt eerst even met mijn vriend verwerken.

En dan de 20-weken echo GUO, in het UMCG. Te korte beentjes, er wordt dan even "doodleuk" gezegd dat dat wel eens Down zou kunnen betekenen, daar zit je dan. Heb toen echt even gehuild. Ben blij dat ze daar niet bij was, mocht ook niet, had er een brief van te voren over gehad.

Het ligt ook aan hoe gevoelig jezelf bent en hoe je kind is. Ik zou mijn kind dus niet meenemen naar medische onderzoeken.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier mochten mijn kids niet bij medische echo's zijn. Nekplooi, 20weken en de guo's die we hebben gehad. Bij gewone gyn controle + echo mochten ze wel bij zijn.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik weet niet op wat voor afdeling jij werkt, maar mijn tandarts vond het zelfs oke als ik de kinderen meenam bij een 40 min afspraak bij de mondhygieniste. Dat vond ik niks, het maakt nogal vervelende geluiden en het duurt mij te lang, maar van hen mocht het.
    Bij gaatje vullen mogen ze van mij zeker mee. Dat is zo gepiept en dan weten ze ook maar wat dat is.
    Nou heb ik m'n tandarts ook uitgekozen op de kindvriendelijkheid van haar praktijk.

Wat mij betreft hangt het dus af van de aard van het onderzoek en/of de behandeling. Als de aanwezigheid van een kind voor de zorgverlener hinderlijk is, zodanig dat hij/zij het werk niet naar behoren kan doen, dan mag hij/zij natuurlijk zeggen dat kinderen niet mee kunnen komen. Maar in alle andere gevallen vind ik dat de keuze aan mij is, en aan niemand anders.

5. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hier mogen kids ook niet mee, stond ook op het formulier..
    Maarja ik snap dat als je dat niet weet en je staat ineens voor de keus met je nichtje,ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben in jouw situatie...
    Want wat verwacht het ziekenhuis, dat je dan ff een andere x terug komt...

6. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Idd. Ze zeiden dat ik dan maar een ander keertje terug moest komen. Ja hallo ik heb niets voor niets een medische indicatie en ik had van tevore gebeld of het goed was of niet. Als er ja gezegd wordt vertrouw ik erop dat dat klopt.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

tandarts enzo gaat hij altijd mee tuurlijk want dat doen we als gezin!! eerst ik dan fynn ....................

en echo's strek persoon die mij weigerd hoor.

ik heb afgelopen zwangerschap 17 echo's gehad en alleen bij de 20 weken echo en bij de guo is zoonlief er niet bij geweest de rest wel.

Deel Deze Pagina