Na twee jaar en vlak voor de eerste IUI is het gelukt! Ik ben zwanger. Als ik uitga van de eerste dag van mijn laatste menstruatie zou dat betekenen dat ik vandaag 4 weken en 3 dagen zwanger zou zijn. Nu heb ik een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor de eerste echo, die is pas 21 mei. Dan ben ik dus 8 weken en 2 dagen. Hier op het forum lees ik dat de eerste echo bij 6/7 weken gedaan wordt. Zijn dat uitzonderingen of ben ik de uitzondering? Ik zit ook erg te twijfelen of ik al aan iemand zal vertellen dat ik zwanger ben. Week niet of ik de komende 4 weken mijn mond nog kan houden, haha
Hoi Zowie, wij zijn even ver ik heb zelf gerekend vanaf mijn eisprong op 6 of 7 april....dus ben ik nu ook 4w3d zwanger. Ik heb gister gebeld en heb 14 mei mijn eerste echo, dan ben ik 7w2d. Volgens mij ben ik dan eerder een uitzondering dan jij, de meeste verloskundigenpraktijken doen pas de 1e echo tussen de 8-10 weken, sommigen zelfs pas tussen de 10-12 weken...pfff moeilijk he...wachten...succes ermee in ieder geval. wij hebben het alleen tegen mijn ouders gezegd, zodat wij in ieder geval mensen hebben met wie wij er lekker over kunnen praten
ALs eerste van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!!!Super. Zelf heb ik de 1e echo met 8 weken en 1 dag gehad. Ik denk dat de meeste verloskundige het dan pas doen omdat het kindje dan net wat verder is gegroeid. En de verloskundige misschien een beter beeld krijgen of alles goed is. Veel succes met wachten..zelf zit ik al 3 weken te wachten op de 20 weken echo hihi..volgende week is het dan einnnndeeelijkk zo ver hahaa!!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Ik ben 7+3 vandaag en krijg volgende week donderdag mijn eerste echo (officieel) dus dan ben ik 8+5wk. Ik heb echter bloedverlies gehad bij 6+4 weken en bij 6+6 weken een echo gekregen om te kijken of het de miskraam compleet was... Bleek de kleine er nog te zitten... Dus vandaar dat wij een echo bij 6+6wk al hebben gekregen.
Dank jullie wel, ben ik toch weer even gerust gesteld. Jullie ook gefeliciteerd! Nienke, ik denk dat wij het ook maar aan onze ouders gaan vertellen. Ze weten ook van alle onderzoeken. En het is wel fijn denk ik om het aan iemand te vertellen, hihi.
Zo'n vroege echo is uitzondering hoor! Officieel is de eerste echo pas tussen 10-12 weken, maar tegenwoordig vaak al wel wat vroeger, rond 8-9 weken. Ik heb ook vroege echo's gehad, maar dat was vanwege de miskramen vorig jaar en de spanning die weer zwanger zijn dus met zich meebracht. Rond 8 weken je eerste echo hebben, is wel een mooie termijn: het hartje moet dan zeker weten kloppen, ook als je toch wat korter zwanger bent dan je op basis van je cyclus denkt, (wat veel voorkomt!). Eerder een echo levert erg vaak alleen maar meer stress op dan dat het rust geeft. Nog even geduld dus
Rond 8 weken is zelfs nog aan de vroege kant voor veel praktijken. Hier is het meest tussen 9 en 12 weken. Ik had ze beide keren met 8w4d. Dan zie je als het goed is een mooi boontje met kleine beentjes en armpjes en een relatief groot hartje. Sterkte met wachten en geduldig zijn! En gefeliciteerd!
Ja we gaan dan rustig afwachten. Mocht er in de tussentijds iets zijn, kon ik wel altijd naar het ziekenhuis bellen. Deze week ga ik me ook aanmelden voor moeders voor moeders. Dan kan ik me daar mee bezig houden, misschien gaat de tijd dan iets sneller.