Nichtje uitnodigen kinderfeestje ? ( schoonfam. ergenis )

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Nodig jij standaard nichtjes en neefjes uit ?

1. Ja, waarom ?

2. Nee, waarom ?

3. Anders, want .....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Wat ik me nog herinner van vroeger is dat een kinderfeestje toch meer is voor kindjes van school of uit de buurt?
    Voor familie heb je toch een feestje op de dag dat hij/zij jarig is?
    Ik had meestal kort voor mijn verjaardag (meestal op woensdagmiddag) een feestje met mijn vriendinnetjes van school,mocht er dan ook een paar uitnodigen,en op mijn verjaardag zelf kwam de familie!

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Oh ja,ik zal even op NEE klikken!!

3. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja hier ook, maar als mijn zoon of dochter dan maar 1 van zijn neefjes of nichtjes zou willen uitnodigen dan zouden ze van mij ze of allemaal uit moeten nodigen of allemaal niet.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ben het met je eens hoor.

Snap de reactie van je schoonmoeder ook eigenlijk niet.
    Wat zegt je schoonzus eigenlijk?

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik vind dat een kind dat zelf mag beslissen.
    Uiteraard mogen ze wel op zijn/haar verjaardag komen voor familie!

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

nee ik verwacht neefjes en nichtjes, en bv kindjes uit de buurt op de verjaardag zelf, samen met de ouders dus...
    het kinderfeestje is meer voor kindjes van school,of mijn kind zou het persé zelf willen dat een neefje of nichtje of buurtkindje ook mee gaat
    ik vind het schandalig dat je schoonmoeder zo´n discussie aangaat waar je kind bij is...niet leuk!!!

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier is dat ook niet normaal hoor... Klasgenootjes en vriendjes/vriendinnetjes uit de buurt wel.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou ze niet uitnodigen voor zijn kinderfeestje.
    Waarschijn vier je zijn verjaardag ook nog wel met de familie? dan kunnen ze dan toch gewoon op visite komen?

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

ligt eraan hoe de band is maar meestal komen die ook al met familie mee maar als ze goed met elkaar overweg kunnen dan waarom niet?

10. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Is het in jullie familie gebruikelijk om neefjes en nichtjes op verjaardagspartijtjes uit te nodigen?

En jullie vieren zijn verjaardag ook gewoon voor de familie, dus dan zullen ze er ook bij zijn.

Gisteren keek ik wat foto's terug van eerder en toen zag ik een aantal verjaardagsfoto's van mij eerder en op elke verjaardag zag je ook mijn nichtje.
    Mijn moeder zei toen dat ze overal altijd bij was, maar aan haar gezicht te zien, was dat niet positief bedoeld.

Hier is het straks zo dat beide dames van ons ook bij familie in de klas komt te zitten, kijk als ze dan willen dat hun neefjes komen is het prima, anders niet.

11. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Mijn zoontje heeft 2 van zijn nichtjes wel uitgenodigd op zijn kinderfeestje, maar die zijn ook beide even oud als mijn zoontje. En daar speelt hij ontzettend graag mee. Aangezien hij mocht kiezen hebben we ze uitgenodigd. Geen scheve gezichten gehad van de andere nichtjes overigens.

Als je 5 wordt en je nichtjes zijn bijv. 3 en 7, wat moeten die dan tussen allemaal 5 jarige jongens op een kinderfeestje? Die komen toch zeker naar de verjaardag zelf?

Een kinderfeestje is het feestje van het kind met zijn of haar favoriete vriendjes. Volgens mij denkt het merendeel er ook zo over.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Oke even een beetje globaal antwoorden :D

Het is onze familie niet de normaalste zaak dat nichtjes en neefjes worden uitgenodigd, mijn schoonmoeder ziet het alleen graag anders.

Mijn schoonzusje is net zo vreemd als dr moeder, ze riep naar die kinderen '' Ow L&R horen jullie dat, K geeft een feestje en jullie mogen niet komen ''

Toen heb ik dus gezegd dat ze wel mogen komen maar dan op de dag dat de familie komt, netjes uitgelegd waarom niet op het feestje maar ik krijg het idee dat ze daar bewust niet naar luisteren.

De band tussen mij en de schoonfamilie is in 1 woord k*t .. Dus ik ben al blij eerlijk gezegd dat hij ze niet op het kinderfeestje wilt.

En ik moet ook eerlijk bekennen dat ik 5 kindjes gewoon de max vind, ik weet hoe druk die meiden kunnen zijn en daar heb ik gewoon geen zin in, en dan kunnen ze zeggen dat we dan twee vriendjes moeten schrappen maar dat doe ik niet. Nu komt het net over alsof ik mijn zoontje vertel dat hij ze niet moet uitnodigen maar dat is absoluut niet zo, als hij zou zeggen dat hij hun twee wilt ipv twee knullen dan mag dat, het is zijn feestje.

Die meiden zijn trouwens 3 en 6 en hij word 5.

Ik ben trouwns nog steeds oprecht benieuwd naar de gene die Ja hebben gestemd en het dus wel als iets standaards zien om nichtjes / neefjes uit te nodigen, zou wel willen weten waarom dan.

13. danip

danip Niet meer actief

Nou dat zou ik ook niet doen! Het is zijn feestje! Hij bepaalt toch zelf wie er wel en niet komen? Dat hij zijn 2 nichtjes er niet bij wil dat is toch niet zo raar? Gewoon negeren, waar bemoeien ze zich mee?

14. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    En dat bedoel ik dus.... Wat moeten die nou tussen 5-jarige jongens die ze waarschijnlijk niet eens kennen?

Wel irritant dat je schoonzus het op zo'n manier tegen haar kinderen zegt. Hopelijk is je zoontje daar niet vatbaar voor. Ik vind het altijd heel slecht wanneer ouders hun kinderen er zo bij betrekken overigens...;).

15. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee die kan zich gelukkig wel afsluiten voor dit soort dingen.

En die andere knullen die kennen ze inderdaad niet, die meiden wonen aan de andere kant van dit gehucht dus die spelen ook niet met elkaar.

16. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik zou geen neefjes/nichtjes uitnodigen. Alleen als ze het zelf echt willen...
    Deed ik zelf ook nooit toen ik klein was. Dus weet ook niet beter

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik heb gestemt op nee omdat het zijn verjaardags feestje is familiedag is weer een aparte dag dus niet nodig dat hun 2 x komen lekker met zijn vriendjes en de familie op de familiedag incl nichtjes :D

18. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ik zou mijn kind ook zelf laten kiezen hoor, het is toch zeker zijn feestje? als hij het nou zelf wil wordt het een ander verhaal.
    die nichtjes komen toch wel mee als de familie komt.
    persoonlijk vind ik reactie van je schoonmoeder en schoonzus erg overdreven. maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen opvatting.

als kind zijnde heb ik ook nooit neefjes of nichtjes uitgenodigd op mijn verjaardag, die kwamen als de familie ook kwam

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    alleen als het ook vriendjes zijn en anders niet.. Dat is de manier hier in de familie..
    \dus 1 neefje en nichtje nodigen elkaar wel uit, maar dat zijn echt maatjes.
    op de verjaardag van mijn dochter komen straks (op het kinderfeestje) geen neefjes of nichtjes.. die zitten ook niet in de juiste leeftijd trouwens.. en niemand die dat vervelend gaat vinden gelukkig!

20. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    je zoontje mag zeggen wie op het feestje komt! Vind ik

Deel Deze Pagina