Hoi Hoi? Is dit wat? Ik zit te denken voor onze toekomstige pup een ohra hondenverzekering af te sluiten maar ben bang dat er heel veel haken en ogen aan zitten. Iemand er ervaring mee? Groetjes
Ik heb mijn hond verzekert tegen ziektekosten. Heb er op dit moment alleen maar lof over, want mijn hond werd dus ziek...alle onderzoeken & medicatie bijelkaar opgeteld koste 400 euro. Ik kreeg mooi 320 euro terug van de ziektekostenverzekering! Ik betaal wel 19 euro per maand, maar alles is verzekerd, ook de jaarlijkse entingen krijg ik terug. Er zit wel een limiet op, bij mij gaat dat tot 2500 euro per kalenderjaar.
wij hebben ooit dierenverzekeringen gehad toen we 8 katten hadden. deze hebben we na een jaar opgezegd, omdat er zeer weinig vergoed werd. wij hebben altijd dieren uit het asiel en zodra er van te voren al iets van een ziekte bekend is, wordt dit niet meer vergoed, daar gingen we dus nat. de gezonde kitten die we toen hadden wilden we laten sterilliseren, maar dit werd alleen vergoed als dit moest tgv baarmoederhalskanker. preventief mocht dan weer niet. kostte ons 56 euro in de maand en nooit iets vergoed gekregen. we hebben nu nog maar 6 katten en een hond en zetten gewoon een gedeelte aan de kant voor als er iets is. dit werkt voor ons erg prettig. nb. heb wel voor de grap even gekeken naar onzer kosten, schrok er van. een hond en drie katten zijn voor ons, met extra verzekering, geen crematie, bijna 70 euro in de maand. de andere 3 katten zijn te oud om te verzekeren (2 van 8 jaar, 1 van 14). juist de oudste geeft ons kosten, de rest nooit, terwijl we hem pas met 13 jaar gekregen hebben.
Hoi, mijn moeder had tot vorig jaar een verzekering voor de hond bij Proteq. Opgezegd omdat ze de premie in een keer met 20% verhoogde, werd wel redelijk veel bij vergoed. Ons mam had er geen zin om dit jaar weer zo'n prijsverhoging te krijgen. Proteq staat geloof ik wel bekend als een van de betere verzekeringen. Voor onze 12 jaar oude jeweetwel kater hebben we zelf niets verzekerd.
Ik had er 1 voor mijn 2 honden maar wij hebben hem opgezegd omdat zij de laatste 2 jaar niets gehad hebben (inentingen werden niet vergoed) en betaalde op een gegeven moment ruim 35 euro hiervoor. Dus ruim 600 euro in die 2 jaar voor niets. Nu zetten wij die 35 euro zelf apart op een rekening. Wel hebben wij eens een rekening vergoed die ruim 900 euro was, en kregen hier iets van 800 euro van vergoed (spoedoperatie in het weekend incl echo & rontgenfoto's).
Wij zitten bij Petplan. Zijn er eigenlijk te laks voor, want je mag rekeningen een jaar opsparen en dan in een keer insturen, en het eerste jaar hebben wij zo al voorbij laten gaan. Tot nu toe dus weggegooid geld (maar beter dan de sportschool laten afschrijven en dan niet gaan, he??), MAAAAAAAAAAAARRRRR.... wij zetten het zeker weten niet zelf opzij, dus mochten we een keer geconfronteerd worden met plotselinge hele hoge kosten, hoeven we niet te gaan wanhopen. Zeker nu er een kindje komt, en dus meer kosten, terwijl er straks minder binnenkomt (ik ga minder werken en dat scheelt straks toch wel 400 euro netto, schat ik).
wij hebben er wel naar gekeken, maar er werd zo weinig vergoed en de premie viel ook duidelijk een stuk duurder uit dan de praatjes die ze verkopen dat we het niet gedaan hebben. ( onze katten waren ookal wat ouder en hoe ouder hoe duurder) als je een spoedoperatie hebt en ernstige ziekte kán het wellicht handig zijn, maar dan moet je wel van te voren heel goed alle kleine lettertjes uitpluizen wat er uiteindelijk wel verzekerd wordt. vaak is dat toch vrij weinig in de dagelijkse praktijk.
wij hebben onze honden verzekerd bij Petplan. het loont om goed te kijken wie het meeste vergoed en of er geen uitsluitingen zijn van het ras. laatste tijd hoor ik ook dat veel mensen bij de Hema en de Kruidvat verzekeren en die zijn er ook erg tevreden over!
We hebben een verzekering bij Proteq maar wil deze wrs beeindigen. De premie is verhoogd van 200 naar 280 euro per jaar. Een idiote verhoging, mijns inziens. Daarnaast vind ik het gewoon heel veel geld! We hebben voldoende spaargeld om evt kosten zo te betalen als het nodig is. Verder ben ik overigens wel tevreden over de dekking van proteq.
Wij hebben ook petplan en zijn hier zeer tevreden over. Betalen ongeveer 15 euro per maand en hebben (helaas) de premie van de komende jaren er al uit. Mijn ervaring is dat ze niet moeilijk doen met vergoeden. Ik zou gewoon eens alle voorwaarden naast elkaar leggen (en de premie's) en dan een keuze maken. Zo heb ik het 5,5 jaar geleden ook gedaan.
Als je denkt dat je een dure operatie, na bijvoorbeeld een ongeval, niet kunt betalen dan zou ik het zeker doen. Kies alleen wel voor een van de betere maatschappijen en vergelijk de verzekeringen qua vergoedingen. Ik zelf heb goede ervaringen met proteq, maar heb de kosten er bij lange na niet uit. Ik zeg nu echter niet meer op, omdat mijn kat inmiddels behoorlijk wat ouder begint te worden en de kosten dus gaan oplopen. Een vriendin van me heeft haar vier katten echter verzekerd en die heeft de premie er allang uit (voor alle vier de katten). Nu heeft ze ook wel behoorlijk wat pech gehad de laatste paar jaren.
proteq hebben wij bij gezeten met de vorige opa en oma zitten er nog bij en je krijgt super veel vergoed. Onze huidige hond komt er niet voor in aanmerking en dat hebben we geweten! Vorig jaar moest onze dame onverwacht geopereerd worden aan een plek die open was gegaan bleek een tumor te zijn nou 460,- toen kreeg ze complicaties en hebben we in de dure december maand en dan zijn we nog gematst nog 1700,- bij moeten leggen. weg spaarcentjes, dus als ik de keus had altijd doen
Wij zitten al 4 jaar bij Petplan. Hebben een Franse Bulldog en daarvan is bekend dat ze veel krijgen. Toen wij hem afsloten 4 jaar geleden was Petplan nog niet zo lang bezig en werd er voor FB nog niets uitgesloten, geloof dat als je hem nu afsluit er veel uitgesloten wordt, ook voor veel andere rassen. Wij halen het er (helaas) dubbel en dwars uit. Betaal 21 euro per maand, dus per jaar 250 euro. Alleen de medicijnen kosten al ruim 700 euro per jaar. Daarnaast de kosten nog van de steralisatie, navelbreukje, ooghaartjes die verkeerde groeiden en nog wat kleine dingetjes tussendoor als oorontstekingen, nageltjes knippen, entingen noem maar op. Wij sparen het idd ook 1 jaar op omdat je per declaratie een eigen risico betaald. Op de kalender zet ik elk jaar wanneer ik het weer in moet sturen, dat helpt Dat is trouwens elk jaar in mei, dus hebben we meteen extra vakantiegeld Wij zijn er érg tevreden over. Al zal de verzekering minder blij zijn met ons altijd wat mankerende meisje