Onze prachtige meid Luna!

Discussion in 'Geboren' started by Ice, Apr 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ice

Ice Fanatiek lid

Jun 15, 2007
    1,510
    0
    0
    Op 14-04-2008 is na 37 weken en 4 dagen onze dochter Luna geboren!
    2740 gram en 48 cm!
    En is ze geen beauty :D (spoken like a real proud mommy :)):
    Toch nog totaal onverwachts, al wel last gehad van voorweeën, maar ik had gedacht dat ik nog wel ff rond zou lopen.
    Luna had t anders gedacht ;) die hoorde mama zo vaak over al dat baby-shoppen, dat ze vast reuze nieuwsgierig was naar alles wat papa en mama voor haar gekocht hebben....
    Dus op zondag 13 april om 10 uur (ik wilde net in bed Medium kyken) braken mn vliezen (hè, sta ik nou in mn broek te plassen?). De verloskundige maar gebeld, ze kwam t ff checken, en ja, t was toch echt vruchtwater.
    Maar omdat ik nog geen weeën had, is ze weer gegaan, aangezien dat dan ook nog wel tot de volgende morgen kon duren. Wy gingen ondertussen maar de easy-fix in de auto zetten, de maxicosi erby, de vluchttas voorzien van de laatste dingen, en uiteindelyk begonnen de weeën tegen half 12. De VK nog maar es gebeld, en als ze heftiger werden, om de 3 a 4 minuten kwamen, en dan zo'n 3 kwartier aanhielden, dan moesten we weer terug bellen. Nou na een half uurtje kwamen ze al om de 3 minuten, dus toen maar heel snel de VK gebeld...
    Toen ze kwam, had ik al 2 cm ontsluiting, en zyn we maar naar t ziekenhuis gegaan (wilde ik zelf al), daar was t inmiddels al 4. Eenmaal in t ZH werden de weeën ook al snel heel heftig en vlug achter elkaar. Toen ging t iets langzamer, 5 cm, maar nog steeds erg heftige weeën. Tegen half 3 om een prik gevraagd, de VK adviseerde me om eerst es onder de douche te gaan, miss werd de pyn dan wat minder. Dan zouden we tegen 3uur weer kyken. Onder de douche (lekker 40 graden...)werden de weeën idd minder heftig, voor even....Want tegen 3uur toch maar de prik gevraagd én gekregen, ondanks de al 8 cm (!) ontsluiting. Ook overgedragen aan de VK van het ZH, en Luna kreeg een sensor op haar hoofd om te kyken hoe ze op de medicatie reageerde.
    Helaas hielp de prik niet echt, ik werd er wel een béétje doezelig van, maar de scherpte van de weeën nam het niet weg, helaas...
    Tegen kwart voor 5 was daar de 10 cm. Als ik aandrang om te persen kreeg, moesten we de VK bellen. Nou ze was de deur nog niet uit, of ze kon weer terug komen, want om 04.55 mocht ik gaan persen, en na slechts 16 minuten werd onze dochter geboren!
    Ik heb haar zelf gelyk aangepakt...
    Apgarscore was gelyk super, 9/10/10, en ze mocht lekker by me liggen. Wel moest ze die morgen 3x geprikt worden voor haar bloedsuiker, vanwege haar lage gewicht, maar gelukkig was t alle keren goed, en mochten we om 1uur naar huis.
    De eerste week heerlyk genoten en rustig aan gedaan, veel op bed gelegen, en daarna kon ik merken dat ik met de dag beter te pas was! Echt een aanrader dus!
    Het gaat helemaal super met Luna, ze doet t erg goed, lekker pittig meissie (net als mams :)), en heerlyk tevreden!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Geniet ervan!

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd. En 't is echt een beauty!

4. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    van harte gefelicteerd met je meisje lekker genieten

5. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Van harte!

6. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Gefeliciteerd en geniet ervan!

7. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    gefeliciteerd met jullie mooie dochter.
    geniet er lekker van.

8. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    He, ice, ook nog even hier, gefeliciteerd, een mooi verhaal en geniet van je dochter! Ze is een plaatje!

Liefs evelien

9. Heeej Ice nogmaals van harte gefeliciteerd met je prachtige dochten! geniet er van!

Kussei!

10. Kita29

Kita29 Niet meer actief

Gefeliciteerd, ze is n wolk van n baby!

11. Ice

Ice Fanatiek lid

Jun 15, 2007
    1,510
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal :D
    Nog ff showen ;) :

12. unner

unner Bekend lid

Dec 17, 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Van harte gefeliciteerd en geniet ervan! Wat een liefie!

13. KatSas

KatSas Bekend lid

Ice: ook hier nogmaals gefeliciteerd met jullie prachtige dochter!

14. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Gefeliciteerd, lekker genieten :D

Share This Page