ik bedoel, wie lukt het om in nog geen half uur een volkslied in te studeren en acapella life even te zingen. dan heb je toch wel wat in huis.
Klopt, was laatst in het nieuws dat ze voorlopig nog niks doen met de contacten die ze daar hebben opgedaan. Maar ik vraag me idd wel af hoe die week in Amerika gaat verlopen.
als je de eerste dag al voor 14.000 mensen optreed. ik denk dat ze heel wat voor elkaar gaan krijgen. gewoon ook omdat ze er zoveel plezier in hebben en voor hun part midden op de markt gaan staan met een gitaar.
Ik denk ook dat als ze het echt zouden willen ze er wel wat konden bereiken, maar dat zou ook heel veel inleveren voor ze betekenen (in amerika gaan wonen, je nederlandse cariere op een heel laag vuurtje zetten)
Ik vind het leuk om te zien! Alleen die Amerikanen.... soms.... bluuuh. Dat stukje dat ze het volkslied in de gang zingen dan word ik spontaan misselijk.
het was ook niet mijn ding - vooral de aankondiging eigenlijk vond ik iets té zeg maar ik had heel wat anders verwacht na die aankondiging, toch iets spectaculairders ofzo - het was wel mooi.. maar misschien is dat meer het verschil in beleving van het volkslied van amerikanen en nederlanders...
Ja het Amerikaanse volkslied is veel symbolischer en betekenisvoller dan dat van ons. Kijk alleen maar eens naar de tekst, hoeveel mensen kunnen zich nog identificeren met het Wilhelmus? Ben ik van Duitsen bloed? De koning van Hispanje? etc etc. Amerikanen zingen hun volkslied vol trots terwijl Nederlanders het lied maar een beetje meemompelen
Ik vond het zo overdreven, zo Amerikaans. Emo tv. Blegh. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de gastvrijheid daar fantastisch, maar moet het nu meteen weer zo overdreven? Nee, daar ben ik te nuchter voor. En ik zing het Wilhelmus uit volle borst mee hoor! Ben er ook zeer zeker trots op. Maar zie je al een groepje Nederlanders in een halletje het Wilhelmus zingen? Hahahaha.
Ik ga het nog terugkijken via uitzending gemist want heb Babybook gekeken. Jammer dat het tegelijk komt!
Ik vond het weer leuk afgelopen week. Vooral vanwege uitspraken als: 'It looks like a buildingkeet' en 'You speak all the tales' Ze krijgen het toch voor elkaar om optredens te regelen. Leuk joh. Ik denk dat ze zo'n leuke week hebben gehad met zijn '3-en'.