Drama Nijvel: moeder schreef met bloed dochter Gepubliceerd op woensdag 23 mei 2007 BRUSSEL (ANP) - De Belgische moeder die eind februari haar vijf kinderen vermoordde in het Waalse Nijvel, had met het bloed van een van haar dochters J.U.D. op de spiegel van de badkamer van haar bovenbuurman geschreven. De moeder vertelde de politie later dat dat staat voor Judas. Dat meldde de Franstalige Belgische krant Le Soir woensdag. De bovenbuurman, een arts, woonde in het appartement boven dat van de vrouw en haar vijf kinderen en had veel contact met de familie. Sinds haar arrestatie schrijft de moeder haar daad toe aan ergernis ten opzichte van de arts.
lijkt wel of er voortaan op elke hoek z'n gek woont. dit gebeurt de laatse tijd zo vaak dat moeders hun kinderen ombrengen, waar is de hulp voor die gezinnen bestaat dat nog wel.
die sporen echt niet ja ik vraag me soms ook af waar die hulp is gebleven als je zo nu en dan hoort op tv dan denk ik bij me eigen was een gestoorde mensen toch
Vind het jammer dat veel mensen de 'schuld' bij de hulpverlening leggen als er zo'n verschrikkelijk drama zich voordoet! Ja het zal zeker zo zijn dat de hulpverlening faalt,maar zeker niet altijd!
Als mensen die hulpverlening weigeren kunnen ze niets doen. Dat is vaak de wet. Dus gelijk maar de schuld bij hulpverlening neerleggen is niet altiijd terecht. Dit is trouwens de wet in nederland he. In België weet ik het niet.
Idd, en soms al willen de mensen wel hulp, vaak zat loop je als hulpverlener dan nog tegen de wet aan! Wat dus vaak betekent dat je niet de zorg/hulp kan bieden die iemand wilt/nodig heeft.
als die arts geweigerd heeft in te grijpen kan hij daar wel zever mee krijgen hoor hier in belgie. Belgie kennende gaan ze dat toch nader onderzoeken, maar deze vrouw is geestesziek, zo noem ik het. Nooit meer vrijlaten, is heel heel erg gezegd , maar een gevaar voor onze samenleving, wie weet als ze ooit nog kinderen krijgt doe ze het weer.