Wat maakt jou het uit wat anderen van haar naam vinden. Jullie hebben deze naam gekozen omdat jullie hem mooi vinden dus blijf haar dan ook zo noemen, anders had je haar een andere naam moeten geven. Ik vind Mathilde overigens een heel mooie naam.
Niet zo'n prachtige naam als Mathilde vrijwillig verbasteren! Gewoon zo laten. In de loop der jaren krijgt zo voor jullie en misschien ook voor anderen vanzelf een bijnaam. Ons zoontje ook en dat was echt niet bedacht of gepland
Ze heet toch gewoon Mathilde?? Mooie naam toch! Ik zou het raar vinden om haar dan Maud te noemen. Ik zou haar soms liefkozend Tilly noemen als mijn dochter zo zou heten. Maddy vind ik ook niet gek. Maar zo'n mooie nickname groeit vanzelf denk ik.
De mathilde die ik kende werd tilly genoemd Dus tilly, of maddy, of later door dr vrienden matty? Als in maatje mathilde? Vind mathilde een hele leuke naam. Zou er niks aan doen eigenlijk.. Maar dat is al heel veel gezegd volgens mij. Dus als je het af wil korten tilly of maddy ofzo..
Ik zou het zelf verlieflijken als Mattie Patattie of Tilly Vanilly Maar ik zou het niet leuk vinden als andere mensen dat constant doen, omdat ze haar echte naam niet leuk vinden.
Bedankt voor de reacties! In m'n cultuur is het normaal om een nickname te geven. Zo heet m'n zus Vera (ze heeft een ingewikkelde Indonesische naam), m'n zus Chris, m'n zusje heet Saartje, m'n broer heet Lex (van Alexander) en ik heet Josje (heet M. Josepha). M'n vriend noemt haar lille Tille (lille betekent kleine in Deens). We vinden de nick heel leuk!
Ik vind kaartjes als "Hij heet Roderick Jan Flip Hein, maar we noemen hem Pieter" zelf altijd maar raar. Noem 'm dan gewoon Pieter, denk ik dan altijd... Mathilde is een mooie naam. Bijnamen en koosnaampjes groeien met de tijd. Ik zou me er niet druk om maken.