Iemand die net als mij al met smart wacht op de serie Lieve mama nav het boek van Esther Verhoef? Ik heb het boek een aantal jaar geleden in 1 ruk uitgelezen omdat deze zo spannend was dus ben zeer benieuwd naar de serie. Kort het verhaal... Hoever ga jij om je gezin te beschermen? Verpleegkundige Helen is getrouwd met Werner, een succesvol horecaondernemer. Samen hebben ze drie kinderen van dertien, vijftien en zeventien. De achttienjarige Ralf woont nog bij zijn ouders. Zijn leven draait om zijn auto, zijn vrienden en geld verdienen. Hij laat zich meesleuren in een crimineel plan: een overval op de woning van Helen en Werner. Een horrorscenario ontvouwt zich op de bewuste avond. Maar daarmee is de nachtmerrie voor Helen nog maar pas begonnen... Esther Verhoef brengt met Lieve mama het gevaar onbehaaglijk dichtbij, en laat de lezer achter met de vraag: wat zou ík doen? Je denkt dat je je grenzen kent. Maar als je gezin in gevaar is... hoever ga je dan? Edit. Als antwoord op de laatste vraag. Om mijn gezin te beschermen heb ik geen grensen. Ik ga zover als nodig. Maar dan ook echt ver, tot het uiterste. Ik doe alles wat nodig is.
Ik heb het boek niet gelezen maar ga wel kijken Ben erg benieuwd zag al voorstukjes Om m'n gezin te beschermen doe ik alles en net wat jij zegt geen grenzen
Ik ga ook kijken! Heb het boek een aantal jaar geleden gelezen en daar ben ik nu opnieuw mee begonnen om mijn geheugen op te frissen Ik zou ook alles doen om mijn gezin te beschermen!
Jaaaa ik wacht ook al een poosje met smart! Boek een paar jaar geleden gelezen, ben heel benieuwd naar de serie Om mijn gezin te beschermen doe ik alles, geen grenzen. Wat moet, dat moet
Ben best wel benieuwd wat jullie verstaan onder geen grenzen hebben. Ik heb namelijk zeker grenzen, zo zou ik bijvoorbeeld nooit illegale wapens in huis nemen "voor het geval dat".
Voor mij valt dit hier wel onder, het is zeker wel een grens bij mij. Ik herinner nog goed de discussie waarin er flink wat dames hier illegale wapens zeiden te bezitten omdat ze alles zouden doen om hun gezin te beschermen. Daar kan ik me persoonlijk niks bij voorstellen. Sowieso ben ik van mening dat je nooit over een situatie kan oordelen tot je er zelf in zit, maar toch kan ik me momenteel niet voorstellen dat ik ooit een mens zal doden (om maar een extreem voorbeeld te geven).
Hier sluit ik me bij aan. En daarbij moet je dan ook nog kunnen omgaan met die wapens. Dat kan ik niet. Dus dan zou de kans op escalatie vele malen groter zijn dan de kans dat ik er wat mee op los.
Als het moet, zou ik zeker doden uit bescherming. Tuurlijk....ik zal nooit erbij staan kijken als ik zie dat mijn kind wordt verkracht/vermoord. Dan moord ik. Interessante serie, ik ken het boek niet! Denk wel dat ik ga kijken
Yeah, 15 oktober! De serie staat op Videoland, 6 afleveringen. Ik vraag me af of dat alle afleveringen zijn of zou er nog wat bij komen?