(Nicotine)geur uit stoffen stoel krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fluss1984, 7 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb gisteren via marktplaats een stoffen fauteuil gekocht voor de babykamer.
    Ik had voor aankoop gevraagd of de stoel uit een rook- en dievrije omgeving kwam, dat zou zo zijn.
    Ik heb hem gisteren zelf opgehaald en inderdaad het leek een rookvrij appartement.
    Echter nu de stoel in de babykamer staat hangt er een nicotinegeur, komt uit de stoel.
    Geen idee of die vrouw hem dan 2e hands gekocht heeft en die geur er al inzat, of dat het misschien komt doordat er rokers in de stoel hebben gezeten of nog wat anders...

Anyway; weet iemand hoe ik die geur uit de stoel kan krijgen?

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Probeer eens op een ontzichtbaar plekje wat water met witte natuurazijn. Met een spray of met een borsteltje. Azijn ruik je niet wanneer het opdroogt, maar het zou geuren wel neutraliseren.
    Dit gebruik ik ook met kleding die een rooklucht heeft.

Manque vindt dit leuk.
  3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Stomen met azijn ipv water.

4. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik laat dat altijd door een vriend van me reinigen, die heeft zo'n professioneel apparaat. Deed dat ook bij mijn autostoelen, toen ik nog rookte.

Dus.. dat zou ik doen:roflmao:

Popidepi vindt dit leuk.
  5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    ik heb eens hetzelfde gehad met een stoel voor de kinderkamer, kreeg toen de tip van koffie. Werkte wel redelijk, al ruil je dan de geur van nicotine in voor koffiegeur wat op zich een verbetering is. Je moet het alleen wel een flinke tijd laten staan voor de geur echt weg is.
    Gewoon een bakje koffiepoeder (zo uit het pak) ergens neerzetten waar het niet al te erg in de weg staat, onder de stoel bijvoorbeeld. En dan een lange adem.

6. abdomen

abdomen Niet meer actief

Kun je zo'n apparaat huren?

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Pff ja ik baal er wel een beetje van. Sigarettengeur is niet echt iets wat ik graag wil in de babykamer, en al helemaal niet als ik daar snachts zit te voeden :(

Ik heb er vandaag een hele fles ambipur textiel opgespoten, t ruikt nog steeds...
    Gisteren ook al met de hg nare geurenverwijderaar aan de gang geweest.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Wij kregen toen ik 37 wken zwanger was de bank van mijn schoonouders. Die rookte in huis dus het was te verwachten dat de bank stonk. Men wat heb ik mij er aan gestoord. Ik ben 2 keer met de stoomreiniger er over geweest, met hg nare luchtjes 2 flessen er over, robijn spray voor kleding er over. Het heeft uiteindelijk een tijd geduurd maar de geur ging er uit. Ook veel gelucht trouwens, dat werkt mischien het beste. In de wind zetten.

9. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Baking soda ruim erop strooien en een aantal uren laten staan zodat het de vieze geur kan absorberen.

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

nu met het mooie weer en paar dagen buiten zetten zodat de stoel kan luchten?

11. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb m net helemaal afgewassen met een sopje soda, vervolgens ingesprayed met azijn. Ga m nu 2 dagen buiten laten staan want hij moet wel flink drogen nu.
    Als ik er nu aan ruik ruik ik het nog steeds, maar hij is wel nog nat. Ik hoop zo dat t minder wordt.
    Kan je van dat baking soda in grotere hoeveelheden kopen? Want ik lees op internet dat je dat best ruim moet strooien...

12. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    F5AC7561-70E5-421F-8497-93DF4A8A41EC.png

Deze heb ik altijd. Denk dat je met zo’n pak best een eind komt hoor.
    Staat bij de bakspullen maar is echt voor heel veel doeleinden te gebruiken.

13. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Thx, zal het eens proberen :thumup: eerst laden drogen...

14. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Oei dat weet ik niet, vast wel ergens!

15. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik heb pas via marktplaats vier stoffen stoeltjes gekocht. Ik had er niet aan gedacht om te informeren of het rook- en huisdiervrij is. Helaas!! Rook en katten best vies dus.
    Daar kwam ik achter toen ze in onze kamer stonden en de mensen weer weg waren.

Ik ben toen gaan googlen en kwam deze tip tegen: Gelijke delen heet water, azijn en allesreiniger. Dat samen in een spuitflacon en daarmee de stoelen ingespoten. Ze de hele dag buiten laten drogen (nu met het mooiere weer zou ik ze zelfs langer buiten gelaten hebben)
    Eerst roken we het af en toe nog wel, maar nu ruik ik het echt niet meer.

Deel Deze Pagina