Hoe zit dat met nicotine in kleding? Wassen en dan is het niet meer schadelijk? Ik kreeg een grote tas mooie kleding voor de kinderen maar er zit dus overweldigende nicotine geur in de kleding. Twee van onze kinderen hebben (behoorlijke) longproblemen. Dus wil ik ze niet blootstellen aan giftige stoffen. Zeker niet omdat de huid je grootste orgaan is en je kleding vaak wel lang op de huid hebt. Maar goed...wassen en dan is het veilig om te dragen?
Ik zou het niet doen. Zelfs na het te wassen ruik je het nog enorm. Vooral met kids met longproblemen. Maar ik vind dat ook echt heel smerig om dat ook maar een klein beetje te ruiken.
Geen idee of het veilig is. Maar ik weet wel dat je het een paar keer moet wassen voor de geur er uit is.
Nicotine krijg je volgens mij niet helemaal uit kleding mits je het eerst langere tijd laat luchten en dan pas wassen. Met de schadelijkheid zal het wel meevallen maar ik zal nooit mijn kinderen kleding aantrekken die naar nicotine ruikt.
Ik zou het eerst even laten weken in azijn en dan wassen. Azijn neutraliseert heel veel geuren. Mocht het niet werken, dan kun je het altijd nog weggooien.Vervolgens lekker buiten in het zonnetje laten drogen. Je hoort veel over de schadelijkheid van nicotinegeur, maar wat er nu echt klopt vraag ik me af. Fris is het in ieder geval niet... Ik hoop dat je het eruit krijgt. Succes met wassen!
Even in een grote bak met azijn laten weken voor een paar uur en dan wassen , wat op 60 kan op 60 en anders 40 en lekker buiten laten drogen. Dan is het er echt wel uit.
Wassen met dettol, als het licht vochtig is in de vriezer doen, uit de vriezer nog een keer wassen met je normale wasmiddel/wasverzachter en als het goed is, ben je dan van de geur en eventuele schadelijkheid af. Zo niet, dan is het kansloos.
Met normaal wassen moet het er al wel uit zijn. Is hier wel iig. Maar eerst in azijn weken en dan wassen is een goede tip!
Mmh ik zou t ook in de azijn weken en dan wassen denk ik. Ik werk bij mensen thuis die stevig roken. Er word niet gerookt waar ik bij ben maar ook amper gelucht. Als ik thuis kom stink ik enorm, ga altijd direct douchen en alle kleding in de was. Dan is de rook lucht wel weg moet ik zeggen maar vraag me af of dit dan nog kwaad kan thuis..
Oh ik zou daar niet eens bij stilstaan en het direct in de wasmachine gooien (warmst mogelijke stand voor de kleertjes)! Ruikt het niet fris, weer wassen. Helpt het niet? Dan weg..
Bedankt voor alle tips. Ik heb met ml overlegd, ik ga de kleding wassen en dan doneren aan de kledingbak. Weggooien vind ik ook zonde
Wanneer ik naar rook ruikende kleding heb, week in het inderdaad in warm water met azijn en vervolgens zo heet mogelijk wassen en dan buiten laten drogen. Ik heb één keer gehad dat het er daarna nog niet uit was, maar na de tweede keer zeker wel.