nicotine vervangers tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mick76, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Hallo,

Sinds gisteren weet ik dat ik (heel pril) zwanger ben.

...eerste ronde, eerste kindje...dat hadden ik en mijn vriend nooit durven dromen dat het zo zou lopen.
    Maar...ik ben een verslaafde rookster. Vele malen al geprobeerd om er vanaf te komen.
    Uiteraard wilde ik voordat ik zwanger zou worden al helemaal gestopt zijn. Maar dat is dus niet gelukt.

Uiteraard ga ik nu wel stoppen met roken, voor mijzelf en voor de goede gezondheid van nu nog mijn rijstkorreltje maar wat later een gezond kindje hoopt te worden.

Ik ben wel wat onzeker... in de afgelopen weken wist ik dus niet dat ik zwanger was. Ik heb dus gewoon gerookt....in hoeverre is dat schadelijk geweest?

En als ik nu stop...kan ik dan nicotine vervangers in mate gebruiken? Bijvoorbeeld 2/3 zuigtabletjes per dag? Ik ben niet van plan die nicotine vervangers lang te gebruiken, misschien enkel voor de eerste paar dagen.

Ik hoop graag op een antwoord,

groetjes! Mick

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mick,

Heel goed dat je gaat stoppen!!
    Wat het voor kwaad kan in dit stadium kan ik je niet zeggen, nu worden alle organen enz ontwikkeld daarom is het goed om zo snel mogelik te stoppen.
    Nicotinevervangers zouden je kunnen helpen, leiver dat dan er weer een opsteken! Kijk eens op www.stivoro.nl dit is een site speciaal voor zwangere vrouwen die willen stoppen met roken!

Heel veel succes!

Imke

3. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord. Ik had mijn huisarts gesproken en die vertelde me dat ik absoluut geen nicotine vervangers mag gebruiken.:(
    Wel de stivoro site bezocht, daar staan wel goede tips.

Vandaag dus cold turkey gestopt..maar dat levert zoveel stress op. Vloog tegen de muren op zeg maar.

Ik heb nu besloten om heel minimaal te roken en dan hopen het roken zo naar O af te bouwen.
    Dat advies vond ik weer op andere sites.

Deel Deze Pagina