niet neergelegd willen worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yukl, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje van 4 weken oud kan goed in zijn eigen bedje slapen (een hangwieg bij ons op de kamer), maar wel wanneer het hem uitkomt. Hij heeft namelijk ook regelmatig momenten dat ie alleen bij ons wil zijn. Dat vind ik overdags geen drama (zelfs wel gezellig zolang het niet de hele dag door is, al is het in combinatie met de oudste niet altijd even handig/makkelijk) en juist begrijpelijk voor zo'n klein hummeltje, maar af en toe is het wel erg extreem...

Gister voelde een beetje als een dieptepunt. Hij komt nog 1 a 2 keer voor een nachtvoeding en de oudste wordt rond 6 uur weer wakker. Dat de oudste zo vroeg weer wakker is, maakt het allemaal extra slopend. We liggen er dus zo vroeg mogelijk is, het liefst rond 20.00 uur. Maar P. is af en toe wel erg extreem met zijn 'mama/papa honger'. Gister wilde ie van 14.00 uur tot 00.30 uur niet worden neergelegd. Iedere keer als ie in slaap viel en wij hem in zijn bedje legde, werd ie weer wakker. Tussen ons in slapen wil ie op zo'n moment ook niet, hij wil echt OP ons liggen of in onze armen. Maar tot half 1 's nachts...?! Ik heb echt zitten janken met hem in mijn armen, omdat ik ZO moe was (en ben) en ZO graag wilde slapen. Waarom wil hij nou niet?!

Om half 1 is hij volledig gecrasht (hij slaapt op zulke momenten erg onrustig, wordt vaak wakker en rust volgens mij dus niet echt goed uit) en sliep ie 4 uur achter elkaar (een record voor hem, hij was dus volgens mij echt moe).

Wat is dit? Is het overprikkeling? Pure mama/papa honger? Heeft iemand tips? Want het drijft me wel een beetje tot wanhoop... Mijn man en ik hebben op het moment totaal geen oog voor elkaar. We zijn alleen maar met de kinderen bezig. Gister hebben we zelfs nauwelijks een woord gewisseld. :( We gaan vaak zelfs niet eens tegelijkertijd naar bed om het een beetje af te wisselen, maar dat ene moment in bed is juist ons toenaderingsmoment. We zijn alleen maar aan het bekvechten door vermoeidheid. Pfff, ik vind het echt even enorm zwaar op moment :(

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Misschien helpt het om je baby vanaf nu in het wiegje te leggen zodra je ziet dat hij moe is. Dit is wat ik met mijn dochtertje doe sinds ze 3 weken oud is, ervoor sliep ze altijd in onze armen, op onze borst, of in bed tussen ons in. In het begin verzette ze zich er tegen door te huilen, nu slaapt ze al gelijk of na 5-15 minuten jengelen.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat probeer ik al zoveel mogelijk te doen maar als hij zo'n 'bui' heeft, accepteert ie dat dus niet. Dan zet ie het op een gillen en dan laat ik hem dus niet liggen...

Op andere momenten valt ie zonder te huilen in slaap of duurt het huilen max 30 seconden. Dit doet ie 's avonds overigens nooit, dan is het altijd een punt het wegleggen. Maar ook doordat onze oudste van hem wakker wordt.

4. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    slikt tie veel en bellen blazen?

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je bedoelt ivm mogelijke reflux? Daar leek ie last van te hebben omdat ie na een voeding vaak korte momenten huilde, maar hij is daarvoor 2 keer bij een osteopaat geweest en krijgt nu ingedikte voeding en sindsdien is dat over. Ik heb ook niet het idee dat ie veel pijn heeft op zo'n moment. Hij ligt over het algemeen gewoon tevreden in onze armen. Sterker nog, hij wil liever niet rechtop worden gehouden, maar juist horizontaal.

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Herkenbaar hoor, die eerste weken zijn ontzettend vermoeiend. Mijn oudste was ook rond 6.00 wakker en Eva begon vaak rond 4.30 te spoken. Ik kan niet zeggen dat het altijd gezellig was bij ons ;). Door vermoeidheid kan je weinig van elkaar verdragen.
    Als je maar onthoud dat het tijdelijk is. Hij is nog geen 4 weken dus je kan (naar mijn idee) niet verwachten dat je alles op de rit hebt.

Wat betreft het onrustige slapen. Hebben jullie een logeerkamer? Dan kan één van jullie in ieder geval rust hebben. Sterkte en succes!

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    en als je zn bedje?wiegje even voorverwarmd met een kruikje? Hij ligt lekker warm in julie armen en zodra je hem neerlegt gaat iue huilen, msischien voelt zn bedje te koud voor hem? En de dekentjes dan wat strakker om hem heen instoppen zodat hij een lekker geborgen gevoel krijgt? En eventueel een hydrofiel lueir onder n hoofdje waar jouw geurtje aanzit? Ik sliep een paar dagen met een hydrofiel en die legde ik dan in mn zoons bedje en dan pakte ik een nieuwe hydrofiel dus zora ik zn bed ging afhalen deed ik die er weer in en ga zo maar door.

Weet niet of je dit al doet hoor, kon het niet in je verhaal vinden dus daarom schrijf ik het op. Zoals jij het opschrijft mist hij mamma en op deze manier lijkt het net alsof jij bij hem bent.

Sterkte! Liefs sassie

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ line: nee helaas geen logeerkamer, we wonen niet zo groot (binnen de ring van amsterdam, dus groot is hier erg duur ;)). Ik wil graag geloven dat het snel beter gaat, maar op dit moment is dat erg moeilijk te geloven. Pff :( Het frustrerende is dat ik het ook gewoon niet snap. Waarom doet ie het de ene keer wel en de andere keer niet? Waarom vecht ie zo tegen zijn slaap? Waarom begint ie na een tijdje in mijn armen te huilen?

@ sassie: we doen alles al, behalve de hydrofielluier. Dat zal ik ook nog eens proberen. Bedankt voor de tips in ieder geval :)

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vervelend, is inbakeren geen optie zodat je kleintje zich geborgen voelt. Dat heeft ons heel erg geholpen met 1 van onze zoontjes. Toen we hem inbakerde sliep hij ineens wel netjes 3 a 4 uur achter elkaar

10. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hee Yukl, dat dacht ik ook; een t-shirt of kledingstuk waar de geur van jou of manlief aan zit, wie weet wordt hij daar ook rustiger van. Moeilijk zeg, want jullie zijn beiden zo uitgeput, wellicht is het een optie (ook al zou ik dit heeeeeel moeilijk vinden), om een nachtje P en T te laten logeren? Dan kunnen jullie zelf wel bijslapen. (ai, ik vind het wel moeilijk om dit voor te stellen, ik zou het niets vinden, jij wellicht ook niet)

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ jada: ik kan het eens uitproberen met een hydrofielluier, kijken of dat al wat helpt. Ik ben alleen een beetje huiverig voor inbakeren omdat je het ook weer moet afbouwen. Leverde dat bij jouw zoontje geen problemen op?

@ chikai: haha, nee dat durf ik op dit moment echt nog niet aan. Hij is vind ik vrij snel van slag en huilt vrij makkelijk vind ik (vooral als ie moe is). Dat komt misschien ook doordat mijn oudste nooit huilde en het daardoor wat erg lijkt, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dat ie bij iemand anders dan bij 1 van ons verdrietig is. Ik had het er toevallig gister met mijn man over, dat ik het om die reden ook nog niet zie zitten om mijn moeder een avond te laten oppassen. Maar ook omdat de avonden nu nog helemaal niet zo goed gaan.
    Ander nadeel is dat T. hyper wordt bij andere mensen en we dan vervolgens een stront chagrijnig kind terug krijgen als ie uit logeren is geweest ;)

12. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Yukl, klinkt idd vermoeiend!
    Ik dacht ook aan inbakeren, maar snap wel dat je er een beetje huiverig voor bent. Ik wil wel even mijn ervaring met je delen. Mijn zoontje was ook ontzettend onrustig, ik heb hem toen vanaf dat hij 4 weken was ingebakerd. Alleen 's nachts. Met een paccodoek. Dit werkte echt heel erg goed, je zag hem rustiger worden. Met 12 weken hebben we het cold turkey afgebouwd en eigenlijk nooit meer problemen gehad.

Succes ermee!

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja wij hebben hier veel baat bij gehad. We hadden hem wel in de puckababy, dat is iets minder strak dan het 'echte' inbakeren.

Het afbouwen ging eigenlijk best wel goed. Hij heeft er tot 6 maanden ingelegen, hij is extreem prematuur geboren dus was lange tijd kleiner. We hadden een combisleeper gekocht met mouwen en die mouwen had ik vast genaaid vanaf de elleboog. Zo kon hij zijn armpjes wel bewegen maar zichzelf niet slaan in gezicht. Dit zijn we ook langzaam gaan afbouwen. Binnen een week sliep hij zonder bakerzak en combisleeper.

De 1e keer dat we hem in de puckababy deden heeft hij gelijk 3 uren achter elkaar geslapen. Hij was ook heel erg moe. En dit is hij steeds blijven doen als hij daar in lag.

Sommige mensen bakeren maar een paar weekjes in zodat je een beetje in een normaal ritme komt. En bouwen dan al weer snel af.

Succes met je kleintje.

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hey Yukl,

probeer indd iets met een geur van jou of je man, misschien helpt het. En wij hebben ook ingebakerd, meneertje was erg druk met zn armpjes. Ik heb strak ingebakerd omdat de puckabbay te los was voor hem. Na zn eerste vaccinatie mocht hij niet ingebakerd slapen, dus heb hem zo in bed gelegd en wonder boven wonder ging dat zomaar goed... Dus vanaf toen sliep ie niet meer ingebakerd, laatst nog een paar dagen omdat hij steeds wakker werd, maar toen kon hij ineens ook draaien dus toen maar helemaal gestopt. Het gaat nu goed.

Liefs

15. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

IK heb Evi om die reden in een puckababy gelegd; is lekker 'beschermd' en minder extreem dan echt inbakeren. Hierdoor ging ze snel goed slapen

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Inbakeren! Doe het, doe het, doe het!:D
    Wij zijn er pas een week of 2 geleden mee begonnen en sjonge, ik wou dat we het eerder hadden gedaan.. Ik had precies hetzelfde, moet je weer afbouwen. Maar dat zien we dan wel weer, is bij de oudste ook gelukt.
    Hier ook een pacco-doek. Puckababy hielp helaas niks.

T. slaapt ook nog steeds het liefst bij ons op schoot. Hij valt wel in slaap in zijn bedje maar wordt na hooguit 30 minuten weer wakker en wil dan niet meer slapen. Terwijl hij in mijn armen rustig 3 uur achter elkaar slaapt.

Lastig, maar echt, het wordt een keer beter. Die eerste weken/maanden zijn gewoon killing.
    Begrijp ook dat je T. liever niet uit logeren doet maar misschien toch wel lekker voor een nachtje. L. gaat zaterdag voor het eerst uit logeren sinds T. geboren is. Onze nachten zijn ook niet leuk. T. komt nog 2x voor een voeding en L. wordt ongeveer 2x per nacht wakker en is om half 7 ook weer wakker. Aaaaaaaaah!

Deel Deze Pagina