Ik vind je gedachtegang echt bizar gewoon. Ik betaal ook heel erg veel contant en ik heb toch ook echt nog wel geld genoeg op de rekening staan hoor. Vind het echt raar dat je denkt dat iemand arm is, als diegene contant betaald...
Gisteren op de a10 viel het mij op dat iedereen 95 reed ipv 100 km per uur. Echt ik dacht goh zeg, die zijn zeker bang dat hun benzine op gaat en dat ze geen geld hebben om te tanken. Nederland wordt echt steeds armer zeg, jemig.
geweldig wat een topic en wat een aanname! Het maakt niets uit of de boodschappen nu met de pin of contant betaald worden, als ze maar betaald worden. De een heeft nu eenmaal de voorkeur voor de pin, de ander voor contant. De een heeft liever inzicht, een ander ziet wel waar het schip strand en houdt een stuk maand over. Gelukkig zijn we allemaal verschillend. Hou zelf van inzicht. Ik pin altijd mijn boodschappen maar tel wel mee wat er ongeveer in het winkelwagentje ligt.
aha....is dat de reden waarom het de laatste dagen zo warm was buiten....zodat we kunnen besparen op onze energiekosten omdat Nederland steeds armer wordt
Ik merk in mijn supermarkt nooit enig verschil tussen de pinkassa's en de overige kassa's. Los van de andere vage aanname in de startpost zie ik dus echt het probleem niet.
Misschien zijn de mensen die pinnen juist wel arm en pinnen ze op krediet. Om maar even op de domme toer te blijven Sjongejongejonge...
Wat een idiote conclusie trek je daar zeg whahaha (ja van zoveel nonsens moet ik lachen Goed deze armoedzaaier staat ook altijd bij de contant kassa omdat wij per week/maand geld pinnen en zo zien wat eruit gaat.
Mijn hemel zeg! Zolang ze hun boodschappen nog betalen zie ik het punt niet. Of dat nu met cash of pin is Pas als ze een bekertje in de hand hebben met een bordje "Geld of eten aub" zou ik vermoeden dat ze arm zijn.
Om je even uit de waan te helpen dat mensen die contant betalen geen geld op de rekening hebben.... Ik pin wanneer mijn salaris binnen is boodschappengeld. Hier betaal ik de hele maand alle boodschappen van. Dan heb ik een mooi overzicht van wat ik uit geef. Nodig? Nee, zeker niet. Handig? Ja, dat dan weer wel. Wij zijn echt niet arm hoor. We gaan zo'n 2 keer per jaar op vakantie en ook nog eens hier en daar een weekendje weg, gaan regelmatig uit eten, we rijden 2 auto's en we hebben ook nog een mooie spaarrekening. Dus, misschien even wat logischer nadenken voordat je dingen gaat roepen. Maar als je zelf "rijk" bent dan heb je het toch makkelijk bij de pinkassa. Ben je gelijk aan de beurt!
whahaha ik las de pindakaas was leeg... en dan ook nog die cash kassa's.. verder kom ik nooit in de supermarkt wat ben ik nu?
Dan moet ik maar weer gauw gaan pinnen, word ik vast rijker van . Ik vind cash ideaal.. Zo ben ik mijzelf bewuster van wat we uitgeven.. En wat er over is, gaat in een apart potje voor als we een dagje weggaan ofzo. Wat overigens niet wil zeggen dat wij nooit een dagje weg gaan. (Voordat iemand dan denkt dat wij dat noooooit zouden doen' zeg ik het zelf maar alvast.)
Wij pinnen het boodschappengeld ook per maand. Zo hebben we beter overzicht over of we goed inkopen of dat het zuiniger kan. Soms is het potje al voor het einde van de maand leeg en pinnen we bij, dan weten we dat we teveel luxe artikelen hebben gekocht. Met pinnen is dat toch wat lastiger.