Nou dat valt nog wel mee... Ja, er zijn mensen die weinig te besteden hebben. Maar arm zijn is wel weer het andere uiterste....
Haha hier hebben we niet eens pinkassa's Ik pin iedere week contant geld omdat ik maximaal 200 uit wil geven aan boodschappen
Jee, ik ben rijk . Ik betaal in de supermarkt altijd met kaart. Heb zelden meer dan 20 euro op zak (en die houd ik dan liever voor kleinere winkeltjes zonder bancontact). Ik doe mijn boodschappen over 't algemeen wel met een lijstje en ik let op wat ik koop van merken (en ga heel vaak voor 't merkloze). Man betaalt de helft van de tijd overigens met zijn maaltijdcheques in de supermarkt.
Ik lees het zo eens terug maar dat was ook hoe ik het het eerste las. Pindakaas was leeg. Je moet goed lezen om te zien dat het PIN, kassa.s zijn hihi. Gek dat er wel goed staat maar je het raar leest.
Ik betaal ook het liefst met pin. Makkelijk en minder risico om geld kwijt te raken. Ja.. als mijn pas gestolen wordt ben ik natuurlijk de sjaak, maar daar ga ik nu maar even niet van uit. Misschien doen de mensen boodschappen voor iemand anders.
U inspireert mij! Wat een goeie. Ga ik dus ook doen eventjes contant geld mee nemen en daar is spullen van kopen zodat ik er niet overheen kan komen. Tenzij ik natuurlijk een keer opvolgmelk en luiers moet kopen hihi.
Ow vandaar dat we gisteren een nieuwe slimme meter hebben gekregen Die vorige verbruiktte teveel! (nee grapje, die slimme meters zijn om mensen nog luier te maken, ze hoeven nu zelf geen standen meer in te vullen, dat doet de slimme meter nu)
Wat een redenatie! Get a life!!! Voor veel, ouderen is pinnen ook iets waar ze zich onzeker bij voelen, die betalen die cash. Ik zelf doe het liefste zelfscannen, dat is voor heel veel mensen ook nog vreemd. Hoe men betaalt moeten ze zelf weten. Heeft niks met arm of rijk te maken!
De overheid is gekozen door het volk zelf, daarnaast zijn zij niet verantwoordelijk voor je salaris of je uitgaven, dat ben je zelf. Verdien je niet genoeg? Zorg dan voor een opleiding, zodat je een beter salaris kan verdienen of red je het einde van de maand niet?? Dan zou ik eens gaan bezuinigen! Dat gezeur dat de overheid verantwoordelijk is, je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven en hebben en houden!
Nou nou zo kan die wel dames. Sommige vinden haar bevooroordeeld en noemen haar zelfs snob. Is dat niet bevooroordeeld? Ik lees nergens dat zij arm zijn ziet als iets crimineels, zoals iemand dat beweerde. Valt mij op dat als je zegt 'ik hou van bloemen' dat iemand dan reageert van 'oh, dus je wilt zeggen dat andere planten waardeloos zijn?'. Dat is zo irritant.
Misschien was het een momentopname? Het is mij nog nooit opgevallen. Moet wel zeggen dat ik een echte pinner ben en dus altijd naar de pinkassa sjees
Wat een vooroordeel zeg?! Dus omdat de meeste mensen op dag moment contant betalen hebben ze volgens jou geen geld op de rekening? Sorry, maar vind dit echt een lachertje als jij er werkelijk zo over denkt.
Daar gaat het de meeste ook niet om, het gaat om de idiote beredenering dat mensen die cash betalen volgens haar arm zijn.
Hoe een onschuldig topic weer een flinke draai krijgt. Ik snap haar redenering deels wel en eigenlijk wordt hij ook nog flink bevestigd door heel veel reacties. We worden niet armer, maar zijn ons door de crisis wel meer bewust dat we allemaal geld uitgaven als water, waardoor het vaak opging aan nutteloze dingen of waardoor je wellicht zelfs meer uitgaf dan je kon missen. Niet voor niets geven heel veel mensen aan dat ze nu bewust hun boodschappengeld pinnen, zodat ze weten wat ze uit kunnen/ willen geven per week/maand. Dat bevestigd dus wel wat ts bedoelde denk ik. Mij viel het in ieder geval ook op dat er een tijd is geweest dan heel veel mensen alles maar pinde en nu mensen vaker cash op zak hebben, zodat ze weten wat ze kunnen besteden. De titel van dit topic is wellicht verkeerd gekozen, maar ik denk dat de strekking van het verhaal niet eens zo'n gekke is.
Dat gaat gelukkig allemaal zo makkelijk he Je hebt wel een punt hoor maar het niet zo simpel als dat je het zegt. TS heeft al een aantal keren duidelijk gezegd dat ze het niet zo bedoelde. Vind het dan nogal lullig om zo aanvallend te blijven over komen, ook al heeft ze het inderdaad niet slim verwoord. Ik betaal altijd met pin. Weekbudget pinnen doe ik niet omdat ik dit in mijn ogen zinloos vind. Ik weet dat ik wekelijks 70 euro te besteden heb aan boodschappen. Ik doe bij de jumbo boodschappen met de zelf scan dus dan weet ik dat ik gewoon moet opletten dat ik niet boven die 70 euro uitkom. Voor de "leuke dingen" is het wel handig een contant potje te hebben. Het is vaak een broodje hier, een drankje daar. Na 2 weken weet je echt niet meer wat je allemaal had uitgegeven. Overigens heb ik dit potje ook niet omdat ik juist probeer te bezuinigen en zo min mogelijk onnodig uit te geven. Daarom vind ik het pinnen juist handig, dan zie ik meteen op de rekening wat ik heb uitgegeven en waaraan.
Ik denk dat het vooral een stukje bewustwording is. Wij hebben het veel beter dan 5 jaar geleden (dubbel zoveel inkomen), maar vooral met boodschappen doe ik echt mn best om dit zo voordelig mogelijk te doen. En dus pin ik aan het begin van de maand ons boodschappenbudget. Maar dit betekend niet dat we arm zijn... Vind boodschappen gewoon zonde om teveel geld aan uit te geven, het is allemaal zo op
Ik pin altijd mn boodschappen geld. Dat doe ik bewust zodat ik weet wat ik uit kan geven. Heb ik altijd al gedaan haha.
Nou dan ben ik in Nederland mooi de lul in zo'n winkel. Moet een multicultureel land voorstellen, maar ik kan nergens terecht met mijn portugese bankpas.